{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Nicklas A
Nicklas A
Tilmeldt:
8. maj 2007
Følger: 1 Emner: 64 Svar: 247

Hjælp til det sidste fedt {{forumTopicSubject}}

Jeg har nogen spørgsmål omkring kost og træning.

Jeg har altid godt kunne tænke mig et vaske bræt og en vel trænet krop.
De sidste 2 år har jeg også gjort en masse for at nå der til.
Har tabt mig 27kg, gik fra 104kg til 77kg, er dog oppe på 79kg nu, men det har taget mig 2 år at nå her til. Jeg har dog stadig lidt deller på min mave og lidt på side benene.
Jeg kan ane de øverste mave muskler, men ikke de nederste, men føler det er tæt på at de hele kommer frem, men det har jeg synes i nu et halvt år og der sker bare ingen ting.

Jeg træner fitness boksing 2 gange om ugen af 1,5 time pr. gang, hvor jeg forbrænder mellem 800-900kcal. Hver gang.
Og udover det så løber jeg 2 gange om ugen, fredag 8km og søndag 5km.

Så mine trænings dage er mandag, onsdag, fredag og søndag.
Jeg har udviklet mig meget inden for min form, er det jeg vil mene i rimelig god form.
Løber en 8km på 35,30min, det hurtigste nogen sinde for mig.

Jeg spiser rimelig sundt, tror jeg. Vil lige prøve at remse op hvad jeg indtager.

kl. 6 - yoghurt med müsli
kl. 9 – 2 skiver sports knækbrød (uden smør) med ost, leverposteg eller hamburgerryg, samt en gulerødder eller et æble.
kl. 10.30 – Et æble eller banan.
Kl 12 – 2 skiver mørk rugbrød med div. Pålæg (uden smør) og et par gulerødder eller et æble.
kl. 14 – Æble eller banan.
kl. 16 – et æble eller banan.
kl. 18-19 – Ja aftensmaden svinger lidt, men prøver at spise en masse grønt til aftensmaden. Og spiser tit tun salat, pitabrød, kylling og ris. Men nogen dage er det også pasta og kødsovs, lasagne, wok, karbonader med grønsager og kartofler.
Som i kan se svinger aftensmaden meget, springer dog sovs over.
kl. 21 – Æble eller vindruer, eller en eller anden form for frugt.

Løbet af dagen drikker jeg også mellem 2 og 3 liter vand.

På mine trænings dage, mandag og onsdag, der spiser jeg 2 fuldkorns boller med ost og syltetøj og hamburgerryg kl. 17 og der for jeg først aftensmad kl 20.30.

Jeg drikker også ca. 0,75 liter kaffe om dagen.
En gang i mellem ryger der også lidt juice og mælk ned, dog er det skummemælk.

Jeg får også et par øl om ugen. Om fredagen plejer der ryge en fyraftens øl ned sammen med kollegaerne.

Sådan ser mine mad og drikke vaner ud som regel.
Der er jo undtagelser, som når man bliver inviteret ud eller ned til ens forældre eller sviger forældre, så for man lidt ekstra god vand og en enkel øl eller sodavand og et par håndfulde slik.
Jeg behersker mig, så jeg ikke bare æder en masse slik osv.

Nu hvor i ved hvordan jeg lever, så kan i måske hjælpe mig til at finde ud af hvordan jeg kommer af med det sidste fedt.
Er der virkelig kun en udvej og det er at begynde at tælle kcal. Og spise virkelig meget sundt og droppe pasta, brød, kartofler og øl?
Kan man ikke få lov til at have det lidt sjovt engang i mellem i weekenderne sammen med venner og familie?

Jeg tvivler lidt på jeg kan finde ud af at tælle kcal. Eller det kan jeg godt, men kan nok ikke finde ud af at leve 100% efter det. Jeg har også en kæreste jeg bor sammen med og er nød til at vise hende lidt hensyn.

Findes der ikke en måde hvor man kan kombinere der sure med det søde, som 80% surt og 20% sødt uden det for den helt store betydning for mit fedt tab?
Jeg dyrker jo en del motion.
Hvordan gør i det??

Det skal siger jeg arbejder som håndværker til daglig, så er i bevægelse stort set hele dagen.
Og jeg er 180cm høj, bred af bygning.

Jeg takker mange gange for at har ville læse min lange tekst, og håber i vil tilføje jeres meninger og erfaringer.
Jeg begynder sq og blive lidt frustreret over jeg ikke kommer videre med min krop.

/Nicklas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til det sidste fedt
  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 64 Svar: 247
    #2   24. maj 2012 Ja det er rigtig.
    Og har prøvet at tælle sammen med hvad jeg indtager om dagen og vil nu mene jeg ligger i underskud.
    Men er bare bange for mine hygge weekender ødelægger det hele.
    Men synes bare hvis man dyrker nok motion, så burde man kunne tillade sig at hygge engang i mellem.
    Ved bare ikke om det så passer det jeg tror.
    Folk der er vel trænede, ligger i i kcal. underskud hele jeres liv?


  • #3   24. maj 2012 "Folk der er vel trænede, ligger i i kcal. underskud hele jeres liv?"
    selvfølgelig ikke så ville vi konstant tabe os?

    Men skær ned på frugten og spis mange flere grøntsager. Der ud over så som du selv kommer ind på så skær ned på slik, sodavand og øl.



  • Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 64 Svar: 247
    #4   25. maj 2012 David.. Nej det er selvfølgelig rigtig nok, man skal ikke tabe sig hele tiden.
    Men jeg synes jeg har skåret ned på alle de søde sager, der bliver virkelig drukket og spist minimal med det..

    Men vil da prøve at skære ned på frugten.. Hvad slags grønt vil du anbefale


  • #5   4. jun 2012 Hej smiley jeg har det helt rigtig til dig, har hjulpet mange med både at tabe sig og tage på , også folk der vil ha en fin krop smiley !!
    hvis du er intra kan du smid mig en besked ! smiley


Kommentér på:
Hjælp til det sidste fedt

Annonce