{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.184 visninger | Oprettet:

blære betændelse hos hund {{forumTopicSubject}}

hej BB

har lidt problemer med min hund.

det er en berner sennen på 1år jeg har fået mig.
hun kan fint sige til når hun skal ud og kan fint holde sig fra kl 21 til evt 9 næste morgen, men nogle gange når hun ligger og bare ligger eller tygger ben så pludselig kan vandet bare sprøjte ud mens hun rejser dig.
hun viser ingen tegn på smerter men hun bliver meget overrasket.

kan det være blærebetændelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blære betændelse hos hund
  • #1   27. nov 2011 det kunne være en ret så hurtigt tur til dyrelægen smiley lyder IKKE normalt for en blærebetændelse, det er somregl blodig urin, og hyppig vandladning

  • #2   27. nov 2011 jamen det er nemlig fordi jeg læste på HundeGallarig om det og det var meget forskelligt fra hund til hund hvordan det var og der var nemlig også en der beskrev det som jeg gør :S

  • #3   28. nov 2011 Jeg ville under alle omstændigheder kontakte dr dyr.... !


  • #4   28. nov 2011 gør jeg i morgen så smiley

    koster jo heller intet at ringe ^^


  • Thia .
    Thia . Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Svar: 22
    #5   28. nov 2011 Hvis hunden har feber og drikker rigtig meget i disse dage så kan det sagtens være en blærebetændelse.

    Og fordi hunden drikker meget er det ikke sikkert man kan se blod eller at urinen er grumset da urinen jo er stærkt fortyndet..
    Man kan heller ikke nødvendigvis lugte det hvis man tørrer op med det samme.

    Blodig, grumset og ildelugtende urin = urinvejsinfektion.

    Under alle omstændigheder så ring til dyrlægen kl. 08.00 og tag en urinprøve fra så snart du kan, da du vil blive bedt om dette alligevel, og jo før du har en jo før kan du komme til.

    Urinprøve: Den bedste metode jeg indtil videre har fået fra HG er at bruge en suppeske til at holde under hunden når den tisser til opsamling og så hælde urinen over i en bøtte. (Urinen skal i køleskab til den kan medbringes til dyrlægen)
    Så skal man ikke for tæt på hunden mens den tisser.

    Behandl. er antibiotika og smertestillende (det gør MEGET ondt at tisse og tæven kan prøve at undgå det så meget at den til sidst bliver utæt og bare ikke kan holde på det, a la det du beskriver eller tæven vil prøve at finde et blødt sted at tisse)

    Er du forsikret så kan du få penge tilbage hvis du sørger for at din hund får antibiotikaen som indsprøjtning (de fleste forsikringsselskaber betaler nemlig ikke for udleveret medicin men gerne for inj.)

    God bedring med vapsen. Give gerne en opdatering :o)


  • #6   28. nov 2011 det lyder som en urinvejs infektion i urinrøret.

  • #7   28. nov 2011 har snakket med dyrelægen han sagde det lød ikke som blærebetændelse men han sagde det var tit at unghunde specielt har det problem med at holde på vandet, så han ville lade alderen komme hende til god og vis det blev værre ville han ha vi skulle en urin prøve

    (vil lige sige jeg fik hende foræret for ca halv anden mdr siden og har hele tiden været sådan men jeg tænkte bare hun ikke var 100% renlig)


Kommentér på:
blære betændelse hos hund

Annonce