{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Esben .
Esben .
Følger: 1 Emner: 48 Svar: 126

Kreatin/proteinpulver efter tænding ? {{forumTopicSubject}}

Mig og 2 kammerater er begyndt på styrketræning her for små 2-3 måneder siden.

Vores vejleder har hjålpen os hele vejen igennem, og der kommer flere og flere kilo på de forskellige maskiner..

Han har HVER gang nævnt indtagelse at kreation og proteinpulver, men aldrig hvorfor ?

Hvad tager du, og hvorfor ?

Er det før og efter træning ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kreatin/proteinpulver efter tænding ?
  • #1   20. mar 2011 Det er jo byggesten til dine muskler.. hvis du ikke får nok protein, kan dine muskler ikke vokse..

• #2   20. mar 2011 men hvor meget man skal have og hvornår, det ved jeg ikk.. du kan jo se jeg ikk et en pumper.. ;o)

• Esben .
    Esben . Tilmeldt:
    okt 2008

#3   20. mar 2011 Så selvom vi ikke er så langt henne i forløbet, så kan det godt betale sig ?

• #4   20. mar 2011 Vrøvl.

Protein findes i mere eller mindre alt hvad du indtager. Kød, mælke produkter, bønner, nødder, fisk osv. Det er en vital del af ens kost, uanset om man træner eller ej. Protein er kroppens bygge sten, og vi kan ikke leve uden.

Når kroppen "bygger" muskler, har den naturligvis brug for mere protein end normalt. For de fleste kan dette nu sagtens dækkes via normal kost. Generelt anbefaler jeg aldrig "rookies" at supplere med hverken det ene eller andet, men i stedet at spise fornuftigt.

Kreatin er ligeledes et naturligt produkt, der feks findes i rødt kød. Kreatinen binder (for de fleste) lidt væske i musklerne, så man kan opleve et mindre vægt gain (som forsvinder når du ophører indtaget), men effekten er en smule mere udholdenhed.

Igen mener jeg ikke det er relevant at begive sig ud i for et par nye rødder. Nyd jeres beginners gains, fokuser på at få opbygget noget rutine og grund styrke, og sæt jer ind hvad der kost mæssigt er godt for jer at spise

• Esben .
    Esben . Tilmeldt:
    okt 2008

#5   20. mar 2011 Min kost er jeg lidt ops på, da jeg også skal tabe fedt, har tabt 10 kilo nu, cyklede og løb en del før jeg startede med træning

Og spiser normalt følgene på en dag:

1dl havregryn, 200ml mælk også 1 actimel

Frokost består af det kød der er i kantinen sammen med salat og lidt kartoffel

Aftens mad er rugbrød med div. pålæg.

Mine mellem målentider består for det meste bare af hjemmelavet multibar og vand

men har læst mig frem til at protein pulver er godt og erstatte de mellem måltider med ?

• #6   20. mar 2011 man skal kun bruge protein tilskud hvis man træner på elite plan. om alm motionist eller hårdt træende er det slet ikke nødvendigt...

(link fjernet)

Læs artikellen...

• #8   20. mar 2011 Det er aldrig godt at erstatte måltider med protein pulver. Ganske enkelt.

Din krop har jo brug for et utal af ting, så som vitaminer, mineraler, fedt stoffer osv. Så det har aldrig været ideen at protein skulle være måltids erstatning.

Din udfordring lige nu er nok nærmere at du ønsker at tabe dig. Dvs du skal ligge i kalorie underskud. Muskel vækst kræver kalorie overskud. Dvs du ikke skal forvente det store masse gain lige pt.

Men blæs på det, og fortsæt dit arbejde. Men put det rigtige i hovedet

• #10   20. mar 2011 @Lasse K ikke bygger på noget?
    så har du jo ikke læst det ordenligt igennem.
    nu skal jeg hjælpe http://www.livescience.com/8086-protein-supplement-myth-revealed-body-work.html

• #11   20. mar 2011 JP. Det er nu stadig noget værre vrøvl.

Behovet for protein supplering handler udelukkende om protein optag.
    Behovet for protein i forbindelse med sport er relativt grundigt afdækket, så der er ikke så meget at rafle om.

• #12   20. mar 2011 ja ja i gør hvad i gør og får det bedste ud af det, i bedste fald har i spildt jeres penge på det.. ;o)

• #13   20. mar 2011 Og hvis du vil læse lidt op på det , har Morten Zacho samlet op på dette i flere omgange:

Her lidt om timingen af protein indtag:
    http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/ernaering/timing_af_proteinindtag_er_afgoerende_for_udbyttet_af_styrketraening/

Her lidt om hvordan man sammensætter en kost der minimerer (eller elliminerer) behovet for protein tilskud
    http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/ernaering/proteinindtag_og_vaegtoegning_-_et_eksempel/

Lidt om effekten af kosttilskud
    http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/ernaering/kosttilskud_indtaget_i_tilknytning_til_traening_giver_stoerre_forbedring/

Lidt om Cacao mælk som "post" trænings shake, og hvorfor det ikke er ideelt
    (link fjernet)

Altså er der absolut ingen tvivl om behovet for protein. Nu er vores protein behov ikke statisk, dvs jo større masse , jo større behov.

Med stigende fokus på dyre velfærd, økologi osv, kan det være en dyr fornøjelse at dækket sit protein behov med kød og grøntsager alene

• #14   20. mar 2011 Og hvis du nærlæser kommentarene lidt, vil du også erfare at han er kommet i kraftig modvind hos sine læsere (hvor af flere har en ikke helt irrelevant baggrund inden for faget)

• #15   20. mar 2011 Nu er det en engelske, det sidste link jeg lægger frem der skal læses på.
    det med bennybumstærk og bjarnebiceps ikke er enige, give jeg ærlig talt ikke noget for.

som sagt, med mindre du træner på elite plan er protein slet ikke nødvendigt, i bedste fald bare spild af penge.

• #16   20. mar 2011 Og det er så det jeg siger er noget vrøvl.

Der er ganske god evidens for at protein behovet er anderledes så snart du træner efter muskel opbygning.

Vi taler ikke om den ugentlige badminton dag du har med de bleg fede kollegaer, men systematisk , og relativt høj frekvent styrke træning, med enten styrke og/eller muskel opbygning for øje.

• #17   20. mar 2011 da protein er vigtigt og proteinpulver er et billigere alternativt, er det da noget vrøvl at man ikke har brug for det? desuden er meget nemmere lige at have en protein shake til efter træning istedet for en dåse tun eller lign.

Kommentér på:
Kreatin/proteinpulver efter tænding ?

Annonce