{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Solarie {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Der er så meget debat om solarie for tiden, så jeg ville høre, hvad i har af holdning til dette?

Jeg har aldrig selv været så ''afhængig'' af solarie, jeg har blot taget solarie 3 - 5 gange i hele mit liv, så det er ingenting. Men det er nok mere fordi, at jeg er bange for at få hudkræft, da min mormor døde af det, min mor fik det, så det er ret tæt på.

Men jeg ville høre, hvornår er det for meget? Hvornår er det skadeligt? Da jeg gerne vil have lidt kulør og glød, så jeg har tænkt mig, at bruge det lidt oftere, til jeg får en pæn farve også holde det vedlige. Nogen råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solarie
  • #1   18. jun 2009 jeg tar 2 gange om ugen, mandag og fredag smiley
    og jeg er blevet en del brun på nogle uger ... sys tydeligt man kan se det på min hud at jeg har været flittig smiley

har ikk rigtigt nogen holdning til det, tænker ikk for meget på det er skadeligt ..

• #2   18. jun 2009 Tjah jeg vil ikke betale for hudkræft! smiley

Jeg syntes det giver en grim farve hvis man gør det for tit, og syntes der er for mange "krav" for at man åbenbart skal være solbrun allerede når sommeren starter ... Jeg går ikke i sol, og har gjort det meget få gange (f.eks. op til min konfi) ..

• #3   18. jun 2009 Gæt? . :
    Okay, det er jeg da glad for at høre.
    Jeg vil også bare have en pæn brune farve, også ikke tage mere.
    Men jeg synes bare, at farven forsvinder hurtigt igen, gør den ikke? Jeg synes, at man skal holde den meget vedlige.

• #4   18. jun 2009 Christinna - NEJ til mundkurv, JA til ansvar! . :
    Okay, ja jeg gir' dig ret i, at der er alt for mange krav med hensyn til at være brun op til sommer, det er noget møg, synes jeg.

• #5   18. jun 2009 Sara B :
    Jeg tænker de samme tanker som dig, og når jeg så har haft det så tæt på mig, så synes jeg, at de er endnu mere skræmmende. Men alligevel ser det jo godt ud med lidt farve, ikke? (;

• #6   18. jun 2009 Har ingen holdning til det. Nu om dags får man jo kræft af det hele, selv af at genbruge en vandflaske, så er egentlig ret ligeglad smiley

• #7   18. jun 2009 - Laura ' d: :
    Jeg vil gi' dig lidt ret, måske ikke lige at genbruge en vandflaske ( eller det har jeg i hvert fald ikke hørt ).
    Men jo af mad, bil os, at tage sol, at være for meget i solen, vacc. osv.

• #8   18. jun 2009 Sara B :
    Men alligevel vil jeg også gi' dig ret, for det er ikk ALT. Og ja det er farligt at tage sol.

• #9   18. jun 2009 Nis L :
    Nej det er ikke mega farligt. Men jeg tror, at Sara B, prøver at få frem, at det er farligt, og at det ikke bare er ingenting.

Men jeg gir' dig ret, det er både grimt, skaldeligt og farligt med for meget ..

• #10   18. jun 2009 Selvfølgeligt er det farligt at tage sol, i visse mængder. Det er jo der forskellen er - jeg bruger da også solarie, men IKKE 2 gange om ugen. Men hvis man ellers følger med rundt omkring, så jo, der popper mere og mere op med, at man får kræft af dit og af dat, ikke at det er min holdning, men sådan er det.

• #11   18. jun 2009 - Laura ' d: :
    Jeg gir' dig fuldstændig ret, så du behøver ikk at argumentere og forsvare dig selv, jeg er på din side. Og som sagt kan jeg kun gi' dig ret, der er SÅ meget, som man kan få kræft af i dag - og jeg er sikker på, at de finder mere.

• #12   18. jun 2009 Nis L :
    Ja måske (:
    Men jeg er enig i din mening med hensyn til solarie. Men du må da indrømme, at hvis man ikke taget for meget, så ser det meget godt ud med lidt glød og farve, ikke?

• #13   18. jun 2009 Sara B :
    Jeg gir' dig fuldstændig ret, jeg har læst meget om solarie osv., da min mormor som sagt døde af hudkræft, min mor blev syg af det osv. Så det betød meget for mig, at jeg vidste, hvad jeg gik ind til.

Det er lidt sygt at tænke på, at man øger risikoen med 80% ved EN gang om måneden, det er jo sygt!

• #14   18. jun 2009 Nis L :
    Ja det vil jeg gi' dig ret i, det skiller sig jo helt ud, så hvorfor tag så meget? Men til gengæld, synes jeg heller ikke, at det er særlig tiltrækkende med helt blege kroppe på stranden, men okay. Jeg er selv en af dem lige pt., haha.

• #15   18. jun 2009 Sara B: modsiger dig heller ikke, for det er helt rigtigt, det du siger.

Men jeg syntes at det er ligeså uhyggeligt at tænke på, hvad der ellers øger det. TV-stråler og radioaktive stråler øger det jo også, og det er noget man ikke kan gøre så meget ved - det kan man tilgengæld med et solarie, det er ens eget valg, ens egen risiko, og det kan man stoppe smiley

• #16   18. jun 2009 Nis L :
    Nej det er lige det, men det er sq lidt koldt her i Danmark, synes jeg.

• #17   18. jun 2009 Jeg tager nok sol 1 gang om ugen, selvfølgelig mest i vinterhalvåret. Man skal jo dø af noget. Nogle vælger at ødelægge deres krop ved drikke alkohol, tage stoffer og ryge. Jeg vælger så at øge min risiko for at få hudkræft..

• #18   18. jun 2009 Jones ^ :
    Sådan er vi så forskellige, jeg kan godt li' din holdning (:

• #19   18. jun 2009 Jonas^: Præcis, noget skal man jo dø af! Man kan jo ligeså godt blive kørt ned i morgen. smiley

• #20   18. jun 2009 Lad dog for helvede personen selv om de vil tage solarie eller ej.
    For mit eget vedkommende tager jeg en del i perioder - og jeg er da nok den eneste der skal bestemme, hvor meget jeg mener er for meget.
    Sys folk har ALT for travlt med at være så skide kloge til tider - det er vores krop, og VI bestemmer vel også over den! smiley

• #21   18. jun 2009 Pernille A: Ved du overhoved hvad det er, det hele handler om i dette forum? smiley

• #22   20. jun 2009 Nis L

Nej har IKKE et problem

• #23   20. jun 2009 hmm, jeg tager 2-3 gange om ugen, min farmor, mor og far har også taget meget sol, selvfølgelig ved jeg, at der er en risiko for at få hudkræft, men har så godt nok tænklt mig at stoppe når solen rigtig kommer frem smiley

Kommentér på:
Solarie

Annonce