{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træne på insulin - med sukkersyge..
  • Lars  A
    Lars A Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 16
    #1   22. aug 2011 Selvfølgelig kan du det

• #2   22. aug 2011 altså om du kan træne lige efter at du har taget insulin?

• Glen B
    Glen B Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 80
    #3   22. aug 2011 Forstået på den måde, at nogen bruger det som steo.. smiley mener bare om det også kan lade sig gøre for en der har sukkersyge.. For jeg har hørt at man skal tage 1 enhed, for hver 10 kg kropsvægt.. Men når jeg spiser skal jeg jo tage insulin for den mængde mad jeg spiser.. Skal jeg så derud over tage 8 enheder bare sådan lige??

• Glen B
    Glen B Tilmeldt:
    jul 2007

#4   22. aug 2011 Skal lige siges jeg har kørt kur før så jeg ved godt farene ved det..

• allan t
    allan t Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 65
    #6   22. aug 2011 spørg din læge....

• #8   22. aug 2011 thomas S: Hvad snakker du om? De ved jo ingenting.
    Jeg vil klart anbefale dig www.scootergalleri.dk der er mange kompetente fagfolk indenfor farmaci og mange andre områder.

• #9   22. aug 2011 hvordan skulle insulin kunne hjælpe som steroider ? (: ..

• #10   22. aug 2011 Anton det an du jo læse lidt om hvis du godt vil vide det.....

• Lars  A
    Lars A Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 16
    #11   22. aug 2011 Du kan saktens lege lidt med det ja. men hvis du begynder at lege med at holde lavt blodsukker efter træning så H U S K for guds skyld ALTID at ha noget sukker ved hånden! gerne også en sodavand eller lignende, så du kan regulere det hvis det er ved at gå galt

• #12   22. aug 2011 Thomas jo jo men nu spørg jeg her om det fordi i åbenbart ved det (:

• Glen B
    Glen B Tilmeldt:
    jul 2007

#13   22. aug 2011 Det er type 1.. og ja jeg kender til farerne ved at få lav BS.. Jeg har altid Druesukker med når jeg træner.. i sådan en gel form så det virker hurtigere end alm. druesukker.. Men insulin virker på den måde, at det får alt du indtager til at komme ud i blodet og ud i musklerne.. Så det gælder selvfølgelig også om at spise rigtigt.. Men er der nogen der ved om det er rigtigt med den ene enhed pr. 10 kg. kropsvægt ca??

• #14   22. aug 2011 Det kommer jo an på hvilken type insulin du tager, hvad du spiser i løbet af dagen generelt.

Du bør regne din insulimængde ud fra kulhydrater som din læge/sygehuset kan hjælpe dig med at regne sig frem til.

• Glen B
    Glen B Tilmeldt:
    jul 2007

#15   22. aug 2011 Og jeg bruger Novorapid..

• Glen B
    Glen B Tilmeldt:
    jul 2007

#16   22. aug 2011 Og insulatard som langtidsvirkende.. smiley

• #17   22. aug 2011 Det er Novorapid at folk bruger til træning, men lad nu være

• Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 402
    #18   23. aug 2011 Når du træner så forbrænder du jo sukker uanset om du har sukkersyge eller ej.

Ved normal belastning / job osv, så kører du jo dit insulin ind efter hvor fysisk aktiv du er + hvad du spiser.
    Når man får for meget at spise = for højt BS, så siger lægerne også at i stedet for at tage mere insulin, kan man løbe/cykle en tur for at få det reguleret ned....

Min far får lavt blodsukker når han laver noget, så det handler om at få mere sukker ind i kroppen når du skal lave fysisk aktivitet, så hjælper det da stik modsat hvis du begynder at pumpe insulin ind i kroppen som sænker dit BS endnu mere.....

Og jeg ville da helt klart hellere spise noget mere og så få lidt højere BS, for bagefter at gå i gang med at dyrke motion for at få det til at falde i stedet for at pumpe min krop med insulin bare for at æde hvad jeg "havde lyst til"...

• #19   23. aug 2011 Anton H

google er din bedste ven smiley

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200771.htm

• Glen B
    Glen B Tilmeldt:
    jul 2007

#20   23. aug 2011 Allan R.. det er slet ikk på den måde jeg vil bruge den..

Kommentér på:
Træne på insulin - med sukkersyge..

Annonce