{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.213 visninger | Oprettet:

Billig motorsport? {{forumTopicSubject}}

Hey.. Baboom..

Jeg er en dreng der snart bliver 17 dvs. den 1 Juni, og har altid intresseret mig for motor og fart.. Og har altid gerne ville dyrke noget motorsport, men der har ikke rigtig været økonomi til det, og der er heller ikke den store nu. Så hvad er den billigeste motorsport, som også kræver lidt, hører gerne fra folk der har prøvet det forskellige..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig motorsport?
  • #1   13. maj 2011 følger lige med smiley

  • #2   13. maj 2011 Har kørt Scooterrace, og det var ikke så dyrt igen..

    20-40.000 så har du en ordenlig scooter opbygget

    Og dragt, støvler også. kan gøres for under 10 hvis man leder rigtigt efter

    Også skal man have licens og en transponder

    Det koster lidt koblinger, stempler, ruller, tændrør og skjolde i tide og utide

    Men hold fast det sjovt..kan godt gå og savne det lidt til tider


  • Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 45 Svar: 521
    #3   13. maj 2011 Trial skulle være den billigste motorsport der overhovedet findes. Men det er ikke så meget med fart, mere balance og præcision smiley

  • #4   13. maj 2011 Hmm.. Har tænkt lidt på folke race.. Nogle der har kørt det? Er det overhovedet sjovt, og hvor meget ville det koste at komme ind i ..?

  • #5   13. maj 2011 folkerace er det billigste du kan finde

    kig på dasu.dk for mere info


  • #6   13. maj 2011 og jo folkerace er sjovt

    og du kan komme igang for under 10.000 kr


  • #7   13. maj 2011 ja som der bliver nævnt er der ikke meget fart over trial men det er tilgengæld rimelig blær smiley

    folkerace er nok mere for dem som har pladsen til at have den ekstra bil stående med reservedele osv der til, eller tager jeg fejl ? smiley


  • #8   13. maj 2011 Jeg har selv en 4x4 fra ´91 og den bliver brugt til mudder,terræng etc.. Det billigste er nok folkeræs eller trial + ovennævnte.. Ta evt. kontakt til Dansk Offroad Sport, Toyota4wd eller google undermotorsportsklubber i Danmark..

  • #9   14. maj 2011 Nævn dit budget først smiley

    Men ofre alligevel lidt af min tid:

    Folkerace er ret billigt, men du skal have en bil og der findes svjh 3 klasser. dvs at du kan som "grøn" gå hen og "byde" på en bil.

    eks klasse 1, så SKAL sælger tage imod et bud på 3000 og klasse 2 4000 og klasse 3 5000. Det er firkantet skåret ud, men sådan hænger reglerne sammen i folkerace, så lad være med at købe en gammen spand og "pimpe" den op. Der er visse krav der skal opfyldes i hver klasse og det koster tid og penge. Du skal desuden have licens til at køre, men om de er ens for alle klasser, skal jeg ikke udtale mig om. Og tager jeg fejl i ovenstående påstand, så beklager jeg, men sådan var reglerne da jeg var yngre.

    Kender ikke til scooterrace, men vil påstå at 20-40000 er meget og mere end, hvad dine planer/penge rækker til.

    Så jeg vil påstå at du kan komme i gang med Motocross (som jeg selv har kørt) til en 12-15000 incl udstyr og endda kunne starte med at køre løb. Men ens for ALLE motorsportsgrene, så er LICENS påkrævet, men det er på ingen måde svært eller dyrt at tage.

    Men gør op med dig selv om det er 2 eller 4 hjul du vil prøve kræfter med. Om du vælger det ene eller andet, så skal du nok få et adrenalin kick ud af det:)


  • #10   14. maj 2011 og alt race med biler er dyrt.

    du skal jo også lige huske at du skal have bil og trailer til at flytte på raceren, div dele, dæk og pladedele. du skal betale start gebyr, og fodre dem som gider flytte grej for dig, og skrue på dine ting. og nej, du kan ikke nå det hele selv.

    så regn med mindst 2 kg på race weekend, og endnu mere, hvis du skal over betalings broer/færge.


  • #11   14. maj 2011 rc drift smiley

    Men ja, ellers er folkerace.


  • #12   14. maj 2011 bonderæs (markræs)

  • #13   14. maj 2011 Jaob

    RC er ikke billigt, hvis du er ude i benzin.

    Min MCD RR stod mig i 25-30 af de lange. Dertil kommer sliddele.


  • #14   14. maj 2011 Nicolai S
    Nu skrev jeg rc drift. Og for omkring de 4000kr kommer man sgu langt. Det koster kun i opstart og en smule i reservedele (har kostet mig 500kr på et år som fik på dæk og fælge samt en enkelt bærearm)

    Min egen bil har dog kostet en del mere end 4000kr. Men igen, jeg kører også pro i RCDSD.

    Men ja, Largescale koster jo en del mere...


  • #15   14. maj 2011 Batteri er jo ikke motorsport? smiley

    Skal der driftes, så vil jeg påstå at Nitro er vejen frem, selvom Nitro biler er følsomme overfor vind og vejr.

    LS er for rigtige mænd:-p


  • #16   14. maj 2011 Dermed ikke sagt at batteri er kedeligt, men jeg er mere til lidt larm:)

  • #17   14. maj 2011 Nicolai S
    Der er bare ikke nogle steder du kan få lov til at drifte med nitro. Altså ikke på nogle baner med andre folk. Når det gælder rc drift, så er el vejen frem.



  • #18   14. maj 2011 Vi mistede også vores bane pga støj, selvom nærmeste nabo boede 1 km væk og en støjmåling viste at det ikke var generende. Så i mange tilfælde er el nemmere at have med at gøre.

  • #19   14. maj 2011 Benzin og nitro er som at drifte med et badkar...

    Kører selv lidt RC Drift og efterhånden som pengene og tiden er til det skal der helt sikkert køres noget SD Series senere hen!


Kommentér på:
Billig motorsport?

Annonce