{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Skal I heppe på pigerne i aften {{forumTopicSubject}}

Det er ikke fordi jeg synes, at kvindefodbold lige er noget, for jeg synes nemlig, det er en maskulin sport på linie med boksning, det er heller ikke for kvinder.

Men det kommer jeg nok ikke til at bestemme. Men jeg synes, de klarer sig flot - så jeg vil da håbe, de kommer i finalen smiley

Men her i ligestillingens tid, så er der vel ikke noget, som kun er forbeholdt mænd eller hva ?? - Jeg er nok bare for gammeldags, jeg synes heller ikke vægtløftning er noget for kvinder.


Kommentarer på:  Skal I heppe på pigerne i aften
  • #1   3. aug 2017 Jeg er ikke til fodbold generelt, men jeg vil lige kigge på de søde piger i aften.

  • #2   3. aug 2017 Jeg er sådan set ikke til fodbold, heller ikke mændenes, men vi drosler nok lige ind om ikke andet så af nysgerrighed. smiley
    Det er jo ret flot af kvinderne at komme så langt. Så det er trods alt lidt spændende. Hvis ikke man ser det kan man jo heller ikke snakke med om det, hvis nu de skulle vinde. smiley smiley smiley


  • #4   3. aug 2017 Ja, det blev for alle pengene, det var en gyser lige til det sidste, først kamp, endte uafgjort, så 2x5 min uafgjort og så straffespark konkurrence og hvem vandt, det gjorde pigerne, godt gået, så nu er de i finalen, flot flot smiley

  • #5   3. aug 2017 JA en spændene kamp kom ind i den i 2 halvleg godt gået piger og tilykke

  • #7   4. aug 2017 #6 - selvfølgelig ikke overrasket over din kommentar, det hele af aftalt spil og løgn og latin, jeg troede kun, der kunne være nogle gode aftaler, når der var penge på spil, men der er jeg nok igen naiv smiley

  • #8   4. aug 2017 Nu er jeg ikke fodbold kende, men jeg syntes at pigerne kæmpede bravt i 2 halvleg de var stort set nede over midterlinjen hele tiden i det meste af kampen, at de så brænder en del mål muligheder er så bare ærgerligt.

    Det mest irriterende er at det hele blev afgjort på målspark som faktisk er mere held end forstand men sådan er reglerne. Vidste faktisk ikke at de ikke måtte spille uafgjort. Underligt spil det fodbold.


  • #9   4. aug 2017 Polysl - det er fordi, der skal være en vinder i finale kampe, så det ene hold kan gå videre - der skal jo være en GULD, SØLV og BRONZE vinder smiley

  • #11   4. aug 2017 Lige en sjov historie fra 2008 hvor vi var på vej til Portugal i fly, min rejsekammerat er til fodbold så det undre mig at han ikke havde opdaget at Danmark skulle spille i Portugal. Det blev vi så bekendt med da der var flere fans med uden farve i ansigtet som diskuterede udfaldet. Så måtte vi have en billet og det er faktisk den første fodboldkamp jeg har set. Den kunne ikke bestilles online men måtte ud til stadion og købe billet.

    Skide varmt den dag 35 grader og så mente jeg ikke at det var nødvendigt at have korte bukser og Poloshirt på - jeg blev klogere for det var pisse koldt og jeg sad og hakkede tænder i 90 min.

    Nå men vi tævede Portugal ud af banen allerede i første halveg og vi sad på den portugisiske side og de begynde at udvandre da vi begyndte at tæve dem i 2 halveg - en oplevelse og først nu 2008 dengang forstår jeg oplevelsen. >Jeg vedlægger lige biletten hvis nogle skulle være i tvivl om det ikke er løgn og latin.



    profilbillede
  • #12   4. aug 2017 oki jetset forstået

  • #14   4. aug 2017 Libbie.

    Den forlængede spilletid er ikke 2x5 min, men 2x15 min.

    Der bliver heller ikke uddelt bronze for første gang i år.

    Jeg ser meget fodbold og har derfor lidt kendskab til sporten, og kan med hånden på hjertet sige, at det var en af de mest rodede og rædselsfulde kampe jeg har set i årevis.

    Det eneste gode ved kampen, som var en langgaber, var slutresultatet.


  • #15   4. aug 2017 træneren sagde også det var ikke pænt men rodet men hvad fanden resultatet tæller og det er det vigtige - rodet eller ej.

  • #16   4. aug 2017 Alan, tak for oplysningen smiley

    Jeg mente også 2x15 min, det er i håndbold det kun er 2x5 min smiley - men nu synes jeg også, der er stor forskel på fodbold, når det er herrerne, der er på banen, men jeg synes, det er flot af pigerne, at de er noget så langt.

    Men ifølge ole S så er det svindel og humpuk og løgn og latin det hele smiley smiley smiley


  • #18   5. aug 2017 Jeg har forstået mere end rigeligt af, hvad du skriver, du ved meget mere end træneren til det kvindelige landshold.

  • #19   5. aug 2017 Hvor er jeg glad for at være uvidende smiley

  • #23   5. aug 2017 Det er sjovt at der nu skal blandes etniske minoriteter ind i dette. - Det er muligt, nej det er sandt, at Nadia Nadim kommer fra Afghanistan, men hendes fodboldopdragelse startede i Gug i Aalborg, og ikke i Kabul.

    Men med omkring 500.000 indvandrere i Danmark, ville det sgu da også være mærkeligt om enkelte af dem, ikke kunne gøre sig bemærket på eliteplan i sport.


  • #25   6. aug 2017 ole S - og du ved garanteret også hvem der vinder i morgen, men du vil bare ikke sige det smiley smiley smiley

  • #28   6. aug 2017 Jo, ole S - læs mit oplæg og jeg vil også gerne blive klogere, for jeg synes, der er stor forskel på herre- og damefodbold smiley

  • #33   6. aug 2017 #29 - ole S - jeg har for mange år siden fundet ud af, at der er forskel på mænd og kvinder smiley smiley

    Jeg synes langt fra, at fodbold er en sport for kvinder, også selv om pigerne her er nået langt, jeg vil meget hellere bare se fodbold og det er i min hjerne forbeholdt mænd.

    Kvindelige boksere er mere end afskyeligt, ligeså vægtløftning og andet maskulint.

    Jeg synes lige godt om herre- damehåndbold.

    Og kvindetennis, det er nok fordi de er i lårkort smiley


  • #34   6. aug 2017 Jeg er mest til kvindelig Beach-Volley. smiley smiley smiley

  • #35   6. aug 2017 Jetset

    Jeg har også fundet ud af at kvinder er mere bløde end mænd, så det er mere at foretrække smiley


  • #36   6. aug 2017 Kvindelig Beach-Volley er ikke kedelig at se på, jeg forstår smiley

    Ja, men kvindelig kuglestøder og andet maskulint, synes jeg er rædselsfuldt at se på, jfr OL, det er nogle underlige kvinder at se på .... smiley

    Men nu gælder det pigerne i aften, er der noget med, at der er storskærm på Rådhuspladsen, hvordan kan det lade sig gøre, det er jo en stor byggeplads pt., men skal vi sætte en kasse øl på højkant her i BB's værtshus smiley

    Hvem vinder ??


  • #37   6. aug 2017 Undre mig ikke at der er storskærm i Odense, de plejer altid at være med. nå men så kigger jeg på den hjemme på min lille 49" lorte skærm.

    Har sat en tusse på vinderen


  • #38   6. aug 2017 Hollænderne er mere stabile end danskerne, men kan de danske piger få det spil frem som de havde i anden halvlegs første kamp mod hollænderne, og så ellers udnytte chancerne, har de en pæn chance.

    Lad mig nu være rød hvid, 2-1 til Danmark.


  • #39   6. aug 2017 Polysl.

    Har "kun" hørt om storskærm i København på Rådhuspladsen, og i Århus på Bispetorvet.


  • #40   6. aug 2017 netop men Odense plejer jo at lave den slags happining til specielle arrangementer

  • #41   6. aug 2017 Det kan jeg da håbe for odenseanerne, men personligt ser jeg den hjemme, efter jeg har været ovre på den anden side af gaden og se Fremad Amager-HB Køge.

  • #42   6. aug 2017 Så skal de vel bare have nogle bøllebank de bønder fra Køje smiley

    Jeg tror, pigerne går linjen ud - 1-0

    #37 - kom så med nogle tal, det med at tusse over, gælder ikke i byretten her smiley


  • #43   6. aug 2017 2 - 1

    2 til pigerne


  • #44   6. aug 2017 Polysl.

    Til hvem for fanden da.... ? smiley


  • #45   6. aug 2017 Nej, det siger du ikke til pigerne smiley - der er altså også piger på det andet hold smiley

  • #46   6. aug 2017 Er de Jetset

    Nogle gange ligner de nogle fra tidligere Østtyskland.

    Men det er da vores danske piger jeg mener.


  • #47   6. aug 2017 Polysl.

    "Nogle gange ligner de nogle fra tidligere Østtyskland."

    Det mener du ikke seriøst. smiley


  • #49   6. aug 2017 Og det står fast uanset forlænget spilletid/straffespark ??

  • #50   6. aug 2017 markgreven

    Ikke vores piger men de andre-


  • #51   6. aug 2017 Polysl.

    Hollænderne?

    Det synes jeg altså ikke, de er sgu da lige så nuttede som de danske.


  • #52   6. aug 2017 Har ikke set hollænderne

  • #53   6. aug 2017 Polysl.

    Hvem fanden tænker du så på?


  • #54   6. aug 2017 Ups

    Programmet
    Tid og sted: Søndag den 6. august på Flakhaven i Odense. 15:00 - 16:00 Diverse fodboldaktiviteter og leg.

    16.15 - 17:00 Opvarmningskamp mellem kvindefodboldklubben Odense Q og Odense Byråd.

    Fra klokken 17.00: Danmark - Holland på storskærm


  • #55   6. aug 2017 Polysl.

    Det var dejligt man også kunne tilgodese H.C. Andersens by, det glæder mig, så er det blot medierne, læs "NEWS", der ikke er opdateret.


  • #56   6. aug 2017 markgreven

    Ja det var også derfor jeg undrede mig - læste det på Fynsk.dk


  • #57   6. aug 2017 Jeg gætter på der også er storskærm i Aalborg.

  • #58   6. aug 2017 Det kan vi spørge Aage om smiley

    Men Rådhuspladsen mellem byggekraner og stilladser og jeg ved ikke hvad, der kan da ikke være plads til ret mange smiley


  • #59   6. aug 2017 4-2 til Holland, så sparede vi da den kasse øl smiley smiley - nå, jeg synes også en sølvmedalje er flot, selv om de var skuffede, det er da ingen skam at tabe til nogen, som er bedre, come on tøser I får en jubel hjemkomst er jeg sikker på smiley

  • #61   7. aug 2017 Ja, og så er det sundt at dyrke sport, der er ikke noget smukkere end naturlige piger, det kan jeg selv se, men jeg synes ikke de skal nedgøre sig selv, ved at sige, de tabte guldet, tænk de kom ind på en flot 2. plads ud af 16 hold, en 2. plads er lig med sølv.

    Holland er lidt foran Danmark, men vi skal nok komme igen, tillykke til pigerne, I gjorde det godt smiley smiley


  • #62   7. aug 2017 Ja, set over turneringen gjorde de det godt, blot bekymrende at de ikke kan spille 2 gode halvlege i træk, det har de ikke bevist endnu.

    Men FANEME, sølv er flot.

    TILLYKKE til pigerne.


  • #63   7. aug 2017 Ja, men de skal nok komme efter det, selvom jeg synes, fodbold er forbeholdt mænd - men feminint fodbold er vel også OK - nu skal jeg ikke være så gammeldags - hvilken klub skal jeg melde mig ind i smiley smiley smiley

  • #64   7. aug 2017 Femina...

    De vandt VM for Danmark i 1971 i Mexico, godt nok uofficielt.


  • #65   7. aug 2017 Historien om da Danmark blev verdensmestre i 1971, er , FIFA ville ikke lægge navn til, men en masse lande stillede alligevel op.
    Da Danmark pt. ikke havde et landshold, inviterede man fodboldklubben Femina med, fordi de havde en masse gode resultater, og de blev søreme verdensmestre for Danmark.


  • #66   7. aug 2017 I 1971 var jeg ung og smuk, nu er jeg kun smuk smiley smiley smiley - men der er ikke noget der hedder old girls eller old boys eller hvordan - jeg var aktiv håndboldspiller i 1971 bliv nu siddende, sjællands serien, venstre back, hvad siger du så, jeg skulle have så meget plads, før den sad i rusen smiley smiley smiley

  • #67   7. aug 2017 skulle ikke ....

Kommentér på:
Skal I heppe på pigerne i aften

Annonce