{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
492 visninger | Oprettet:

Rudkøbing {{forumTopicSubject}}

Jeg blevet ringet op af min søster som spurgte om jeg havde lyst til at være i Rudkøbing et par dage - det blev til 4 dage, hvor jeg fik set byen, den indre by, havnen. Det var heldige dage med godt vejr, dog først efter kl 11, men så kunne man også sidde og nyde en smøg i T-shirts på trappen udenfor uden at fryse helt frem til kl 23.00, så kom tågen.

Jeg fik set deres sejlbåd, men motoren var i stykker så jeg kunne ikke komme på en lille tur - lidt for farligt at navigerer kun med sejl ud af havnen. - det er nok heller ikke tilladt.

Dagen før var der ekstrem højvande så der var tang over det hele på stranden og det stank rådden, men jeg fik da dyppet tæerne - imens man kunne se de gamle seje svømme rundt.

Man siger det er dyrt at bo der, men priserne er faktisk ret lave, som eksempel kan siges: 68 kvm for 3800 -

Købte 3 korte bukser i MR til 597, et par sutsko, whisky, god vin da jeg havde bestemt at jeg gav aftenmaden - Roastbeef.....

Det man så ikke fatter er, at i weekenden så lukker centrum stort set af - det er sgu ligesom i gamle dage. For mig at det rigtigt dumt, da der var rigtig mange turister i byen. Klokken 13.00 ???? og med en masser turister - det væltede rundt med folk.

I byen er der faktisk 3 genbrugs butikker hvor jeg fik nogle billige mærkevarer T-shirts til 15 kr stk. Flere dvd film til 10 kr. En antik cigarklipper,

Jeg kan godt lide byen da den er meget komprimeret med stort set alt man har brug for. Inden for 500 meter har man brugsen, Aldi, fakta - og brugsen er bare ikke en lille skur men kæmpestor med vin afdeling, bageri, en stor grønt afdeling, stor kød afdeling hvor man kan se store skæringer hænger til modning som man kan få nogle gode bøffer af.

De fleste morgener stod jeg op kl 7 og gik ned til stranden for lige at nyde stilheden - uden politi sirener, og deres forbandede pishunde som gør hele tiden. Balsam på sjælen, er Rudkøbing hvis man er til det. På bare få timer så kendte jeg mere end 10 mennesker, da man altid falder i snak med beboere som kommer forbi, når man smøger den på trappestenen.

Det som undrede mig var at der ingen sorte var - eller folk fra Mellemøsten som altid er venlige og hjælpsomme som man ser i alle større danske byer, men det kunne jeg nok leve med - hvis jeg boede der.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rudkøbing
  • #1   21. sep 2020 Polysl det lyder som en god oplevelse smiley

  • #2   22. sep 2020 Lyder som nogle dejlige dage smiley

  • #4   23. sep 2020 Til Alle

    Ja det var nogle interessante dage - hvor jeg oplevede at ville mange gerne ville bo, og senere flyttede til pga.

    Her er ikke skud i gaderne, knivstikkeri, ballade - en bymidte som ligner en losseplads fredag, lørdag,søndag. masser af papirkurve, standere over det hele med hundeposer.

    En by hvor man tænker......... smiley

    Ingen grimme skyskrabere - dog var der nogle sure borgere som brokkede sig over at man havde bygget huse tæt på stranden som tog hav udsigten for dem længere oppe. Men hey...ingen roser uden torne.

    Alle dage uden tv, Radio - dog med Internet - smiley


  • #5   23. sep 2020 Jeg havde også en fornemmelse af, at du absolut ikke kunne undvære BB smiley smiley smiley

  • #6   23. sep 2020 Jetset

    Jeg havde faktisk glemt hjemme at slukke for alle 3 pc'er så det så ud til at jeg var online -

    Men jo...jeg kan godt undvære det for en periode - der sker jo ikke meget til tider.


Kommentér på:
Rudkøbing

Annonce