{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Smækfed på flyet {{forumTopicSubject}}


Har prøvet det på en tur til Portugal hvor jeg havde en vindue plads med en smækfed person som lugtede af helvede til at armsved, Jeg fik heldigvis en anden plads da de godt kunne se problemet.

En anden ting som også undre mig er at hvis ens bagage vejer mere end 20 kg så får man en bøde fordi man skal vide nøjagtig vægten af bagagen og alt udover skal man betale ekstra for, men giver det mening?

Man kender ikke vægten på personer på flyet, så en smækfed med en rejsetaske kan i realiteten overskride den samlede vægt og en lille person på 70 kg med 30 kg bagage skal betale for 10 kilo overvægt.

For mig er der ikke nogen logik i det.

faktisk skulle det være en vurdering som ikke er ret svært at lave at se på personen og forlange at de betaler for 2 sæder for ikke at belaste vindue og gang sæde, tænk lige hvis den fede har fået en midterplads så ville den med vindue plads sidde total klemt og akavet på hele turen som jeg oplevede som meget ubekvemt.

Det her billede er taget af fly personalet, som viser at gangen næsten er spærret og servicevognen ikke kan passere, og det kan ikke være særligt rart at sidde med en halv balle på et sæde.

Nu er det så meget ekstrem eksempel på overvægt, jeg har selv lange ben og sidder og flytter rundt på dem hele tiden for der er ikke megen benplads for en som er 189 høj - dog har jeg oplevet et SAS fly hvor vi kun var 5 personer på vej hjem fra Portugal hvor vi blev opgraderet så personalet ikke skulle rende rundt igennem hele flyet - nøj hvor blev der kræset for os. 3 sæder i læder for sig selv, det var den fedeste tur nogensinde i et fly.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smækfed på flyet
  • #1   6. maj 2017 Jeg synes det er frastødende.

    Men sådan er det jo med så mange ting. Jeg synes det ville give god mening at lave en samlet vejning af en selv samt baggage og så har det en pris for hver 10 kilo eller sådan noget. Det ville bare blive enormt tungt adminstativt.

    Det er lige sådan med vores grøn bilafgift. Vi betaler alle for at have en bil. Jeg selv har en vægtafgift på 5000,- men jeg får ingen rabat ved at kun køre 8000 eller 60000 om året. Det er jeg sådan set også lidt harm over


  • #2   6. maj 2017 Jonas

    Jeg er harm over kontrasten mellem bagage og personer som kan veje 3 gange så meget uden det koster og sidder og klemmer andre små personer inde om faktisk bare må finde sig i det for det er ikke altid der er et flysæde ledigt som i mit tilfælde-.

    Og nej det bliver ikke mere administrativt, for man kan bare installere en gulvvægt i niveau med gulvet hvor man sætter sin person og bagagen så vil det give det samme som at bagagen bliver vejet på båndet.

    det som er i vejen for sådan forslag er det etiske og forskel behandling for der skal sættes grænser et gennemsnit. Men jeg ville føle mig forskel behandlet i et fly hvor jeg i flere timer presses op mod ruden og armlænet og sidde og få kramper af at blive klemt imens den fede bare hygger sig for det er ikke hans problem.

    Alternativet er sgu at anbringe dem i lastrummet hvis man ikke laver sæder til fede mennesker. Det er jo ikke kun mig men et verdens omspændende problem med overvægtige personer. >Jeg har købt en billet den fede har købt en billet og den billet giver mig ret til at råde over mit sæde - det er svært at kunne det når fedtet flyder hen over en. Så kig på den fede og sig: du er for kraftig til et enkelt sæde du må købe 2 sæder så var problemet løst lige på nær stinkende armsved.


  • #3   6. maj 2017 Vi er enige. Jeg giver ikke én centimeter af mit sæde. Og jeg brokker mig hvis dem foran lægger deres sæde ned. pladsen er trang nok i forvejen,

  • #5   7. maj 2017 Det er et ekstremt billede, Polysl, det har jeg aldrig oplevet, men skal vi forbyde overvægtige i at flyve ??

    Nu kan der være flere grunde til overvægt, det kan være sygdom, husk lige det, det er ikke altid madsvineri.

    Men jeg vil foreslå, Polysl, næste gang du skal ud at flyve, køber du da bare 2 sæder og så er der også lidt ekstra, til dine lange ben, hvor svært kan det være.

    Men ikke så mange år siden, lavede de en ryger/ikke ryger - det var bagerst i flyet, det var for rygere, det synes jeg var genialt og nu er det vel helt forbudt ?? endnu bedre.

    Skulle de også begynde at indrette flyene for dem, der fylder mere end et sæde, altså istedet for 3 siddepladser, skulle de lave 2 sæder, der fylder lige så meget som 3 sæder de har jo også ekstra benplads sæder ??

    Jeg ved ikke, hvordan de kan løse problemet med dem, som lugter, det er godt nok ikke nemt smiley


  • #6   7. maj 2017 Jetset

    det er ikke mig som skal købe 2 sæder for at undgå fede, det er ikke mit problem, det er kun til korte ture jeg er på turist ellers er det buisness class. og her er benpladsen fin, Men som skrevet så må det være en vurdering fra selskabet at vurdere volumen af personen, for det er ikke raket videnskab bare at kigge på personen og vurderer at den person skal købe 2 sæder

    Ja billedet er ekstrem men understreger meget fint problematikken i den stadig stigende fedme hos personer og det rager mig en papskid hvad årsagen er for det er ikke noget jeg skal tage stilling til når jeg køber et flysæde som jeg har råderet over.

    Jeg kan godt acceptere at folk sveder og lugter, jeg kan så bare hænge en vunderbaum i en snor ned over næsen smiley ja fly skal indrettes til fede på samme måde at man har store senge og rullebørger på sygehuse til de overvægtige.- ellers lave stole i Cargo rummet. Det er ikke kun mig som har oplevet det men stort set hele verden og hele verden skal ikke gøre det til et problem for de andre.

    Har du selv prøvet at sidde imellem 2 sæder? det kan ikke anbefales på en 14 timer lang flyvetur.


  • #7   7. maj 2017 Så er vi overvægtige, så er vi handicappet og køber du ikke 2 sæder, som overvægtig, så kan du ikke komme ud at flyve smiley - det er kun for de slanke mennesker Hr. Jensen og Fru Hansen, tag bussen, nå nej, det er også for de slanke - så tag toget, dit problem.

    Det er skræmmende, at det d.d. er et stort problem, men så må de lave flyene om - de overvægtige bagerst og de slanke først - men så sker der noget med vægtfordelingen eller hva ??


  • #8   7. maj 2017 Det skal koste ekstra at komme ud at flyve, hvis du er overvægtig, det koster også ekstra at få et eneværelse - synes faktisk ikke, det er rimeligt.



    profilbillede
  • #9   7. maj 2017 Jetset

    Du må da indse at overvægtige eller handikappede ikke skal gøres til et valg fra mig - det rager mig om folk er slanke eller fede eller har adhd eller er kugleskøre, når jeg køber en billet så er sædet mit - længere er den ikke og det er om det er bus, tog, fly,

    Men jeg tror ikke at fly selskaber laver bredere sæder for man kan læse at mindsker man afstand til sæder med 5 cm så kan man få plads til mange flere - så indtjening er mere vigtig end komfort hos brugere og fint med mig for jeg kom til Paris for 178 kr. engang - ingen service fuck det, det er ikke engang 2 timer i luften.


  • #10   7. maj 2017 Nej, Polysl, selvfølgelig skal det ikke gøres til et valg for dig, Polysl - men når vi sidder bag en skærm og booker, så kan ens vægt ikke ses, men det må så være flyselskaberne, der skal løse det.

    Dog har jeg ikke være ude for at sidde ved siden af overvægtige, hvor de har fyldt det halve af mit sæde - men det er ikke de bredeste sæder, jeg vil sige, det er til en lille pikant r** smiley

    Det er en skøn hurtig måde at komme frem på, og når vi ikke skal give mere end godt 300 kr for en flybillet, hvad mere kan vi så forlange.

    Jeg kommer aldrig ud i flyvninger, der tager 14 timer, det kan jeg bare ikke klare - så det bliver nok kun til Europa smiley


  • #11   7. maj 2017 Jonas og Ronald

    Han kan sagtens være en hyggelig fyr selvom han er fed, og staklen er også flov over sin størrelse - jeg har endda været ud for at personen har stået i mellemgangen under flyvning og vi kan stadig have en hygge snak men fly selskaber må begynde at indse problemet som er overalt.


Kommentér på:
Smækfed på flyet

Annonce