{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.458 visninger | Oprettet:

Danmark bliver fravalgt. {{forumTopicSubject}}

En strøm af flygtninge vælter ind over vores grænse, og tænk engang de vil os ikke. Hvor uforskammet, jeg er virkelig indigneret,
Nu havde man lige vænnet sig til at skulle have gæster, men menuen er åbenbart bedre i Sverige. Man må sige at det er ret selektive og vidende mennesker, Der er åbenbart blevet reklameret bedre for Sverige i mund til mund regi. Hvad har vi dog gjort, det kan jo undre en at det er så slemt at være i vores land at de foretrækker at spadsere til Sverige fra Rødby, en ret god strækning,

Det må siges at være en helt ny form for at være flygtning, Nej tak,,tilbuddene er ikke gode nok så vi nægter at forlade togene, kør os til Sverige. Mon ikke man kan kalde det et lidt mærkeligt og velovervejet træk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danmark bliver fravalgt.
  • #1   7. sep 2015 De lyder som en flok forkælet møgunger.

    Troede bare de skulle finde et land der ikke var krig i. Men de går vist efter noget andet. smiley


  • #2   7. sep 2015 Her et privat billede der er taget af en jeg kender, græshopperne nærmer sig København via motorvejen fra Rødby.



    profilbillede
  • #3   7. sep 2015 Vi kan kun være glade for at Danmark bliver fravalgt. smiley smiley

  • #5   8. sep 2015

    profilbillede
  • #6   8. sep 2015 Ja Polysl, det er sat på spidsen, men sandt nok, jeg undrer mig stadig over at de ikke søger Asyl her i Danmark, men så er de efter min mening nogle udregnende mennesker. Og de små stakkels børn skal trækkes med igennem endnu et land, hvorfor udsender pressen ikke billeder af en overtræt lille dreng, det kan være traumatisk. Istedet kunne han have ligget i en seng i en fin villa allerede i går.
    Og hvad sker der , de vader rundt på en motorvej, det kan ikke være rigtigt. smiley smiley


  • #7   8. sep 2015 Små mennesker og smålige synspunkter, der bliver givet udtryk for her.


  • #8   8. sep 2015 Ja Jeg er også sommetider ked af at jeg ikke kan være lidt mere ophøjet og ædel, som visse andre, Men jeg er kun et menneske, Øv det er surt, smiley smiley

  • Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   8. sep 2015 Forstår godt de vælger DK fra.

    Man skulle næsten tro de fulgte med på FB og andre sociale medier, hvor man kan læse hvor ugæstfrie og hvor lidt empati dansker har.
    Og lur mig om ikke snart der kommer en egoistisk studerende der kræver at han/hun bliver hjulpet med at få en bolig før flygtningene får en.

    De stakkels børn der bliver slæbt af sted uden at vide hvor de havner. Uhh det gør sgu lidt ondt.


  • #10   8. sep 2015 Ord er så taknemmelige smiley smiley

  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #11   8. sep 2015 Først skal de holde sig væk - enten ved skræmmekampagner eller for at få "hjælp" i nærområdet...

    Hjælpen i nærområdet kom aldrig - så de trodser skræmmekampagner og tager hertil alligevel...

    Et par hundrede drukner mens de kæmper sig hertil, vi brænder biler af og truer dem i asylcentrene og maler hagekors ...

    Og NU når de så vandrer til Sverige, fordi de synes det muligvis er et bedre sted at være, så råber vi lige en sidste gang af dem: hvor utaknemmelige de er, og de burde skamme sig...

    Christ altså hvor er det pinligt!

    Halvfede og snæversynede danskere, der sidder med kagekrummer på maven og råber af jeres fjernsyn... Stop nu! Det er pinligt nok med alt det der bliver sagt inden familierne kommer hertil - men når de forlader landet igen, så vær dog tilfredse!

    Læn jer tilbage og nyd roen. Tjek om Bilka ikke har billigt kød på tilbud - eller få gang i klagesagen mod naboen, der larmer efter 22 igen... Men stop dog med at sparke folk i ryggen, når de er på vej ud...


  • #12   8. sep 2015 Ja, vi skal åbne landet for alle i hele verden, så vi kan få en højere skat, og flere på overførselsindkomst. Det er win win

  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #13   8. sep 2015 Der er vist ingen, der siger, at landet skal åbnes for hele verdenen?

    Men at håne og spotte folk fordi de tager hertil OG håne og spotte dem, når man får dem jaget ud igen - det er jo bare direkte dumt...

    Når de nu forlader landet, så find nogle andre at være vrede på (det næste på Dansk Folkepartis liste over skræmmekampagner, var det ikke hjemmerøverier? Uffff.. alle de farlige hjemmerøvere som engang luskede rundt i landet - dem var vi også sure på smiley )




  • #14   8. sep 2015 Tror vidst begge blokke, er gode til at lave skræmmekampagner om diverse ting.

  • #15   8. sep 2015 Simon, din beskrivelse af en modstander af flygtninge strømmen er virkelig humoristisk men måske en smule stereotyp. Ser du alle os som har bygget et samfund op som nogle ånds amøber der nu i alderdommen sidder med kage krummer og skælder ud.. helt skudt forbi, vi har måske bare nogle andre syns vinkler at beskue tingene på, dette skyldes at vi har taget livtag med mange flere oplevelser end et ungt menneske har. Det giver en hvis indsigt og erfaring.

    Jeg tænker mere på din generation end min egen når jeg har betænkeligheder med denne invasion. Når man ser hvad der foregår i Sverige går det mig meget på, at disse graverende kriminelle tilstande, skulle blive lige så forfærdelige som i Malmø . Her er der sprængt utallige bomber, det er dine børn og mine børnebørn det kommer til at ske for. Jeg personligt har været tilfreds med mit liv, og vil gerne sikre mig at mine efterkommere fik en fredelig fremtid.


  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #17   8. sep 2015 @kisser,

    Min pointe ovenfor handler egentlig mest om at opføre sig ordentlig, når flygtninge forlader landet.

    Spar mig gerne for "ældre-kortet" der ofte bliver spillet af ikke-unge i diverse debatter smiley - jeg kender ganske mange over 60 år, som også synes man bør opføre sig ordentligt overfor andre mennesker i nød - så argumentet om at indsigt og erfaring giver et bestemt syn på verden, den køber jeg ganske enkelt ikke. Dine holdninger er selvf. et produkt af dit lange liv - men heldigvis findes der også 60 og 70-årige, som sagtens kan forstå, hvorfor man skal hjælpe familier, der flygter med deres helt små børn for at redde livet.

    Men som sagt: det handlede faktisk udelukkende om, at når man endelig har fået jaget folk ud af landet - så bør man lukke munden og være tilfreds. For så har man jo fået sit ønske opfyldt. Du kan ikke både være harm over at de kommer hertil - og derefter harm over at de alligevel ikke vil os. Jeg forstår din dårlige smag i munden, da det jo sikkert giver anledning til reflektion - men dårlig smag i munden forsvinder ikke ved at skælde andre ud - den står man desværre selv for smiley

    En strøm af flygtninge vælter ind over vores grænse, og tænk engang de vil os ikke. Hvor uforskammet, jeg er virkelig indigneret, - øv, jeg håber de flytninge har det rigtig skidt over den harme, de har vækket hos dig. Hvor er det uforskammet af dem smiley smiley


  • #18   8. sep 2015 Det er jo ikke ægte flygtninge, for så var de blevet i Ungarn.

    Eller hvordan defineres en flygtning?

    Er det en der med djævlens vold og magt skal det sted hen, der giver dem mest, eller er en flygtning en der giver sig tilfreds med at komme til det første fredelige land?

    De fleste af disse falske flygtninge, som nogen af Jer så gerne vil have oversvømmer Europa, er mænd på 20-25 år.
    I mine øjne er det faneflugt og desertører, der burde være blevet hjemme og udkæmpe deres krig, og så er jeg lige glad med om de ville kæmpe for Asad, ISIS eller nogle oprørere.
    Hvem skal kæmpe deres kamp derhjemme?

    I Malmø er 40% af befolkningen af anden etnisk herkomst, der er ikke andet end ballade i den by, bomber der sprænger jævnligt, jøder der jages ud af byen, trods de har boet der hele livet. - Malmø er en skændsel for Sverige, men burde være lærerigt for os andre.

    Sig mig sover i med åbne øjne?

    Hvilken herlighed er det i ser ved disse flygtninge, som jeg ikke ser?



  • #20   8. sep 2015 Lone.

    Og de hjemløse kommer længere og længere tilbage i køen, da man jo skal stille boliger til rådighed efter 3 måneder til flygtninge.

    Ok, forskellen er vel heller ikke anderledes end at den hjemløse måske har betalt skat i 30-40 år, man kan betvivle hvor mange af flygtningene der nogensinde kommer til at donere så meget som en krone til statskassen.

    Men det er selvfølgelig heller ikke væsentligt.

    Alt der har med etniske danskere at gøre, er pisse ligegyldigt.

    Jo jo, jeg har forstået det.


  • #21   8. sep 2015 I og med vi står i en krise, med en masse flygtninge der kommer fra krig og dårlige kår, forståe jeg simpelthen ikke, hvorfor der ikke bliver bygget en teltby. En teltby, hvor der bliver sørget for et tag over hovedet, mad, toiletter og badefaciliteter. Dette ville kunne gøre der blev ofret mindre tid på søgning af bolig, samt muligheden for hurtigere sagsbehandling.

  • #23   8. sep 2015 Det ender vel med at vi skal fraflytte vores lejligheder og flytte i telt, for at flygtningene kan få et sted at bo.

    Det ville helt sikkert give humanisterne en udløsning.


  • #24   8. sep 2015 Så burde der laves om på reglerne og lovene. Det er jo absurd!

  • #25   8. sep 2015 Simon, Min opførsel og udtalelser er afledt at en undren over at man kan tillade sig at være så selektiv når man kalder sig selv for flygtning, Som sagt før så ville jeg kaste mig på jorden og kysse den af glæde over at være i sikkerhed i et land der var fred i, Jeg ville ikke stå på en banegård og råbe skældsord der opildner samtlige andre med flygtninge, ej heller ville jeg "besætte" et tog og "kræve" at blive kørt til et andet land, Jeg ville nok være lidt mere ydmyg og taknemmelig.

    Vel ankommet får disse flygtninge en grandios velkomst af tyskerne, der er bannere og flag og god stemning. Men det er åbenbart heller ikke her de vil bosætte sig, nej de spadserer ind i det næste land, UPS her vil de så heller ikke tage imod den gæstfrihed der tilbydes dem, de stikker af, for der er noget bedre i vente og så slæber de deres stakkels børn med på endnu en udfordrene tur.

    Nu vil jeg så lige meddele at jeg på ingen måder ikke gerne hjælper mennesker i nød, jeg er ikke hård hjertet men et imødekommende menneske, Men samtidig også realistisk. smiley


  • #26   8. sep 2015 Gad vide hvad der ville ske, hvis de krydsede grænsen i Saudi Arabien, på samme måde som de gør her i Europa?

    Blot en strøtanke.


  • #28   8. sep 2015 At man fravælger Danmark skal ikke ses som negativt men positivt for Sverige har altid været det største trækplaster i Norden fordi der i forvejen bor en masse af deres lige sindede - man snakker om og med paragraffer at straffe dem som hjælper illegale flygtninge - hvorfor lige det?

    Jeg er overbevist de selv vil få det bedre i Sverige og med råb som Malmø så kan jeg ikke være utilfreds med deres beslutning.

    Portugal er mit land nr. 2 og snart er jeg der som immigrant men jeg skal ikke igennem hele den rummel men bare bosætte mig og forsørge mig selv som ikke vil være noget problem.

    Nu da jeg dapper af så¨er der plads til en til og hvis alle dappede af så var der plads til rigtig mange. Men hvem ønsker at man flytter Mellemøsten op nordpå? Ikke mange men jeg kan så være fløjtende ligeglad. Hvis nogen er så dumme at fylde Danmark op og tro i sin naivitet at de alle vil integreres og arbejde så får de noget af en kold tyrker.


  • #29   8. sep 2015 #27 .Ja Søren det er der min realistiske sans sætter ind. Alt bliver forringet i vores dagligdag, systemet magter ikke at følge med.hvordan skal vi så administrere flere på samme konto, så bliver der et grandiost stort overtræk. smiley smiley

  • #30   8. sep 2015 LOL.

    De har fået lov til at tage tøj i en Røde kors butik på Lolland, det er blevet fundet igen i forskellige grøfter. - Hvorfor tog de det så, de kunne have takket pænt nej.

    Rødby ligner lort, forlyder det fra en af mine bekendte, og frivillige er nu i gang med at rydde op efter flygtningene.

    Hvad er det for mennesker?

    Det minder mest af alt om en græshoppesværm.


  • #31   8. sep 2015 Nogle er blevet sendt retur til Tyskland og flere vil følge efter. Hvad mon Sverige tænker om københavnerne, som hjælper de illegale til Sverige, det er hovedrystende.

  • #32   8. sep 2015 Libbie.

    Det er også ulovligt, at hjælpe dem til Sverige!!!

    Det er desværre kun 20 der er blevet returneret, og det var fordi de ikke ville have asyl i Danmark, håber tyskerne sender dem videre til Østrig, og østrigerne sender dem til Ungarn, og ungarerne til Serbien. og serberne til Makedonien, og makedonerne til Grækenland, og grækerne til Tyrkiet. - Så kan vi håbe at tyrkerne vil give dem en gummibåd, så de kan komme pænt tilbage til Syrien



  • #33   8. sep 2015 Og Afrika - men de er nok bevidst om det, siden de også stikker af - få nu de grænsebomme op, det kan kun gå for langsomt - det må være muligt i sådan en ekstrem situation.

  • #34   8. sep 2015 Jeg tror og håber på at Schengen bryder sammen i år, måske endda hurtigere end vi tror.

  • #35   8. sep 2015 Det håber jeg også - noget skal gøres, de skal ikke kun snakke om det, de skal handle.

  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #36   8. sep 2015 markgreven: du er ret konsekvent med at kalde dem for græshopper... du er klar over hvem der har brugt den sammenligning før dig, ikke?

  • #37   9. sep 2015 Jeg har det helt fint med at de ikke vil danmark.

    Det er bare forsent.
    Jeg var tæt på og klippe en cyklist ned i dag. PÅ MOTORVEJEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Det kan da kun være en invandre. for DER ville en dansker sgu aldrig cykle.


  • #40   9. sep 2015 Lone K .
    Det ikke særligt fedt og møde en klokken ca 23.00 ude på motorvejen. Og han havde heller ikke ret meget lys på.
    Man skal IKKE cykle på motorvejen!.


  • #41   9. sep 2015 Simon.

    Argh, det var vist rotter han sammenlignede dem med, ellers er det blot en tilfældighed.


  • #42   9. sep 2015 Ordre fra politiet: Indstil al togdrift mellem Danmark og Tyskland på ubestemt tid. Ingen gående passagerer er tilladt på Scanlines og personbilerne vil nøje blive overvåget.

    Hurra for den nyhed.


  • #43   9. sep 2015 Libbie.

    Er det tyske politi med på det, altså med de gående?

    Scandlines er jo så vidt jeg ved dansk/tysk.


  • #44   9. sep 2015 Så en meget grim video fra en tysk optagelse, en mand står med en mikrofon og taler til seerne, kameramanden følger en flygtning mens han går forbi, i slow motion ser man manden kigge ind i kameraet og med et morderisk blik fører han pegefingeren henover halsen, jeg blev helt kold indeni. smiley

  • #45   9. sep 2015 Allan, jeg har den herfra, du skal nok være hurtig, for de har med at slette smiley

    http://www.jubii.dk/nyheder/indland/ordre-fra-politiet-indstil-al-togdrift-mellem-danmark-og-tyskland/51a235dac2d543a7ad1bf0fede0a55b8


  • #46   9. sep 2015 Libbie.

    Jo, men der står intet om hvad tyskerne tillader i Puttgarden.

    At folk ikke må gå ombord i Rødby, har jo overhovedet ingen betydning.
    Det er så muligt at tysk politi vil efterkomme det danske krav, men jeg har ikke hørt dem melde noget ud.


  • #47   9. sep 2015 Ud over det, forstår jeg ikke hvorfor de skal gennem Danmark, der sejler færger konstant fra Travemünde til Trelleborg, også fra Sassnitz og Rostock.

  • #48   9. sep 2015 Fra Kiel kan de tage direkte med Color Line til Oslo.

    Og fra Kiel sejles der også til Gôteborg.


  • #49   9. sep 2015 Det har de ikke fundet ud af endnu, Alan - men nu hvor der bliver lukket - jeg håber, det er et samarbejde de har etableret med tyskerne - men hvorom alting er, så kommer de bare ikke videre end til Rødby - og der er også lukket i Padborg.

    Hvad ville der ske, hvis vi kom til at køre nogen af dem ned på Motorvejen - ville vi miste kørekortet og i værste fald blive dømt for manddrab - dette kunne jeg godt tænke mig at vide, man kan jo ikke se dem i mørke.

    Holda kæft en situation.


  • #50   9. sep 2015 Libbie.

    Jeg ville indstille dig til en medalje, hvis du gjorde det.


  • #51   9. sep 2015 Kommer du så og besøger mig ... smiley

  • #53   9. sep 2015 Det er bare for meget, Lone - og nu er der sat en stopper for det, de toge der kommer fra Tyskland med "flygtninge" i kommer ikke videre ... smiley

  • #54   9. sep 2015 Libbie.

    Selvfølgelig kommer jeg og besøger dig, og jeg tager pyjamassen med. smiley smiley


  • #55   9. sep 2015 Ååhrrr, hvor dejligt - så tror jeg, at jeg vil tage en tur sydpå og vende om og kører i indersporet ... smiley smiley


  • #56   9. sep 2015 Libbie.

    Hvis du skal være rigtig effektiv, burde du køre der med en mejetærsker.

    Så bliver du årets kvinde for alle ægte danskere, der endnu ikke er blevet sindsyge.


  • #57   9. sep 2015 Ja, selvom jeg er meget træt af mejetærsker - de er ikke til at komme udenom, men godt nok en alvorlig situation i mands minde - andet vi har hørt om, er historie for os, men det her er den rene virkelighed smiley

  • #58   9. sep 2015 Rolig nu, vinteren er snart over os, og F-strømmen vil sygne hen helt af sig selv.

  • #59   9. sep 2015 Vinteren burde sætte ind nu, og vare et par år, en rigtig Fimbul vinter. smiley

  • #60   9. sep 2015 J/L: what? En cyklist på motorvejen??? smiley

  • #61   9. sep 2015 Pernille Yeah en CYKLIST!.
    Men han har nok tænkt at han kunne smutte om natten for så ville han ikke blive fanget. Det bare træls og køre sådan en ned. For det laver altså grimme skader på bilen smiley .


  • #62   10. sep 2015 simon

    Vi skal ikke håne flygtninge men gerne hjælpe dem til det land de gerne vil til netop Sverige - som er et ret stort land i forhold vores.

    Men på en måde ser jeg fejhed over ikke at kæmpe for sit land og dens værdier, i stedet flygter man og så lader man bare det hele sejle til magthavernes fordel. Der er en bølge af fejhed i Mellemøsten og bryder man ikke den bølge så sidder EU med et ret stort problem på sigt.


  • #63   10. sep 2015 Jeg ville nødig køre noget menneske ned, har prøvet det det 1 gang før hvor personen fik alvorlige skader og den dag i dag ikke kan gå ordentligt - det tog mig flere år at komme over det så jeg synes ikke man skal joke om det.

  • #64   10. sep 2015 Så også en cykelist på motorvejen ved Nyborg i dag. Om han kørte over Storebælt ved jeg ikke. smiley

  • #65   10. sep 2015 J/L og Simon: hvor vildt at de cykler på motorvejen smiley

  • #66   11. sep 2015 Da jeg var ung kørte jeg i en brandert på Helsingør motorvejen på en Puck Maxi, og da jeg ikke gad sammenfletninger, kørte jeg i overhalingsbanen.

    Der blev truttet lidt af mig. smiley



  • #67   11. sep 2015 Markgreve, snart ser vi kameler på E20. smiley på vej mod Malmø smiley

    profilbillede
  • #68   11. sep 2015 Elena.

    Som de kører bil, skulle man faktisk tro, de kun havde kørekort til kameler og æsler.

    Færdselsregler er en by i Rusland..... Eller er det Mekka?


  • #69   11. sep 2015 kameler GG

  • #71   12. sep 2015 Denise, jeg har den samme bekymring, og har læst at mindst 4000 Isis..krigere har gemt sig i flygtninge strømmen. Og vi har ikke nogen metoder til at gennemskue dem, der gives vejledning til flygtningene hvordan de skal svare og bete sig når de afhøres. smiley smiley


  • #72   13. sep 2015 Jamen dog..man skal ikke tro på alt, hvad man læser i avisen...kors i skuret da, byg en fæstning, hvis du er så bange!

  • #73   13. sep 2015 Karin.

    Det kan da godt være, vi ikke skal tro på alt, hvad der står i avisen, måske skal vi slet ikke tro på noget af det, der står i avisen.

    Så er der blot spørgsmålet tilbage, hvad skal vi så tro på?

    Måske er det så enkelt, at man blot skal tro på det, man ønsker at tro på, der står i avisen. smiley


  • #74   13. sep 2015 Den bedste måde at fine ud af sandheden er at være på åstedet, men det er jo ikke altid muligt - den anden mulighed er at sammenstille de oplysninger fra avisen fra andre kilder evt. følge op på de link som er i artiklen eller andre aviser som ikke bare har spejlet artiklen fordi de er dovne.

    Man ska netop ikke tro blindt på net aviser for de er i flere tilfælde bare kopieret uden at bruge kilde materiale og så går det galt i mange tilfælde med sandheden.

    Eller hvis journalisten selv er farvet i sine meninger så vil det også afspejle indholdet i artiklen og ikke helt være sandfærdig.

    Så brug kilde materiale, flere kilder, så vil man opdage at de skrevne ikke altid stemmer overens med virkeligheden.


  • #75   13. sep 2015 Polysl.

    Problemet er, at journalister der skriver disse artikler, er lige så forskellige som folk er flest.
    Nogen er for indvandring, andre ikke.
    En negativ historie om flygtninge, hvor sand den end er, ville formentlig aldrig finde vej til Information, og alt hvad der står i Ekstra Bladet er pr. defination løgn, og sådan kan vi blive ved.
    Pt. er der så mange "historier" at tage af, at en artikel aldrig finder vej til andre medier, og derfor er umulig at verificere, men derfor kan artiklen jo være sand nok.


  • #76   13. sep 2015 Det ser ud til at den yderste venstrefløj har en svaghed for IS krigere, nogle ser det som en hjemmelig kærligheds affaire:
    http://www.spectator.co.uk/features/9374832/for-some-left-wing-men-the-misogyny-of-the-islamic-state-is-part-of-the-appeal/

    Derfor har de så svært ved at være objektive og sørge for at finde sandheden, ik' os'?


  • #77   13. sep 2015 Ja ydmygelse får det til at skvulpe i mange kvinders skedevand.

  • bo l
    bo l Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #78   13. sep 2015 Den største grund til at "flytningene" vælger sverige, er vel at de kan sidde her i fred og ro og tigge penge fra folk, uden risk for at blive smidt i fængsel

  • #79   13. sep 2015 Jeg er ikke Bange på egne veje, men mine efterkommeres vegne, hvordan kan man affeje at der ikke er nogle kultur forskelle som der skal tages stilling til. Det er nok den mest urealistiske og naive synsvinkel, bare at tro at det kan gå problemløst. Nu er jeg ikke den type der affejer andres mening med et " kors i Skuret" eller andre nedladende ytringer, hvert menneske har lov til at have sine meninger. Kun tiden kan vise os hvad der sker fremadrettet. Og jeg ville ønske at alle "humanisterne" får ret, og at vi "skeptikere" bliver gjort til grin. Der er i dette tilfælde ikke noget jeg hellere ville indrømme end at jeg tog fejl. smiley

  • #80   13. sep 2015 hørt, hørt Kisser smiley
    PS : Nedladende kommentarer siger meget mere om skribenters karakter end alt andet.


  • #82   13. sep 2015 Ja, og opiumvalmuer er roden til alt ondt.

  • #85   13. sep 2015 Lone.

    Det vil de aldrig indrømme, de lever i en helt anden og urealistisk "verden".

    Det er først når de selv mærker konsekvenserne for alvor, at nogen af dem vågner op af Tornerose søvnen, men så er det for sent.


  • #86   13. sep 2015 Hvorfor åbner Merkel op til hele EU ??

  • #88   13. sep 2015 Nogle elsker at være gode på andres regning, og jeg vil gerne være god og invitere alle som yder noget til samfundet og det kan være røde,gule, blå og vi har da også en del indenfor IT da ikke engang Danmark kan levere arbejdskraft på et så højt niveau.

    Som man kan se i en video på Youtube hvor flygtninge blev spurgt hvorfor de fravalgte Danmark
    svar: fordi at ydelsen er halveret
    og for det andet så kan der gå år før man kan familie sammenføres til forskel for Sverige hvor det kan blive indenfor 3 mdr.

    NU kigger jeg på rækkefølgen af svarene og sjovt nok så var den:

    Det økonomiske først
    Familie bagefter

    For mig har familie altid være første prioritet og deres sikkerhed - alt andet må komme i første række og man kommer ikke til at mangle noget økonomisk hverken i Danmark eller Sverige eller andre lande man nu vælger i EU.

    Nu kan man så spekulere på om rækkefølgen bare er tilfældig ren teoretisk og tanke mæssig, grunden kan så også være at man sætter økonomi først alt andet og så er man i min optik ikke flygtning men migrant som bare ønsker mere økonomisk sikkerhed og de har faktisk ikke noget her at gøre andet hvis de har en tilbud med at de har et job i Danmark.

    Et land af vores størrelse kan ikke overleve ved at alle er humanister for så går vi bankerot så vi er nogle som også er realister og kigger på hvor mange der faktisk arbejder i Danmark i forhold til befolkning og i dag ligger den lidt over 1/3 af befolkningen resten er på offentlige ydelser af den ene eller anden slags. Hvis man kigger på de tal så behøver man ikke at være professor i Økonomi for at regne ud at forsætter vi med at tage folk ind og skal bruge enorme ressourcer på at sluse dem ind i samfundet inden de begynder at yde til samfundet så går det økonomisk galt.

    Regeringen laver tiltag og stramninger for kommuner og siger der følger penge med men det gør der bare ikke eller ikke altid nok til at dække det tiltag eller stramning.
    Det kan måske virke lidt koldt for nogle men hvis de gerne vil til Sverige så lad dem drage dertil - Sverige har stort set smidt kluden i ringen med mundkurv i pressen og den frie indvandring selvom man nu er begyndt at vride sig i tøjret for der er stadig realister i den Svenske regering som godt kan se det her går galt som i Malmø hvor man skal lede længe efter en jøde.

    Salafister harcelere i deres moskeer som er bevist via skjult kamera imod vesten og EU og vi har åbnet vores land og nogle begynder at føre deres krig videre her fordi det er mere sikkert at sige sin mening her.
    England er ikke gået ramt forbi med ekstreme ytringer i en moske på Green Lane så det er så takken for at være humanist at blive bombet tilbage til stenalderen.

    Lad alle dem som mener alle skal være humanister betale eller få nogle flygtninge lejre i deres baghave så tror jeg ikke at de er særlige humanistiske når de begynder at se realiteten.


  • #89   13. sep 2015 ps .undskylde det lange indlæg men svært at stoppe nogle gange "S"

  • #90   13. sep 2015 Polysl.

    Det er fint med lange indlæg, så længe der er mening i dem, som der er i dit. smiley


  • #93   13. sep 2015 Ny regel ønskes: betingelser for at bo i Dk er at have et arbejde at komme efter før du kommer, og desuden søge asyl uden for Dk grænser, samt en bankbog med forsørgelses grundlag nogle år.
    Hvorfor er det så svært. USA kan jo godtgøre det.


  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #95   16. sep 2015 Kisser: "har læst at mindst 4000 Isis..krigere har gemt sig i flygtninge strømmen" - hvor har du læst det henne? Gerne med link

  • #96   16. sep 2015 Simon jeg læste det i gruppen Aktuelt. Og jeg kan ikke sætte link ind, skal lige have det lært.
    Men helt ærligt så er det vel heller ikke så vigtigt at få verificeret det da du alligevel synes at det er noget sludder.
    Enhver er salig i sin tro. Så det er kun tiden der kan vise hvad der sker.


  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #97   16. sep 2015 Det er da rimelig vildt, hvis der er 4000 krigere, der gemmer sig i strømmen af flygtninge - og selvfølgelig også ganske effektfuldt at fortælle i denne debat smiley

    Det har jo ikke meget med at være salig i sin tro at gøre - enten er det sandt eller også er det ikke sandt...

    Hvis du har læst det et sted, så gad jeg godt se stedet, hvor du har læst det?

    Hvis det ikke er for meget besvær, vil du så ikke bare lige skrive hvordan jeg selv kan finde det (så behøver du ikke bøvle med at kopiere links)?


  • #98   16. sep 2015 Ja det var sådan set ikke pænt af mig at snappe dig sådan af. Det må du undskylde men jeg var lidt travl på det tidspunkt. . Jeg skal prøve at undersøge det når jeg får tid.👍:D skriver lige til administratoren til Aktuelt gruppen. Tror bestemt det var der jeg læste det.:D

  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #99   16. sep 2015 er det her på Baboom at aktuelt-gruppen er? eller er det en anden hjemmeside?

  • #101   16. sep 2015 Lone jeg havde også tænkt mig at spørge dig først. ved godt at gruppen er privat.
    Så alt er forhåbentligt på det rene mellem os?? smiley


  • #103   16. sep 2015 Simon B.,

    en hurtig men avanceret søgning på Google finder dette link :

    http://synopsis-olsen.blogspot.dk/2015/02/sadan-sender-isis-jihadister-til-europa.html

    Jeg kan se at der indeholder flere kilder


  • #104   17. sep 2015 Simon var det svar nok,

  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #105   17. sep 2015
    Hav nu styr på fakta, Kisser - inden du spreder mere forvirring på nettet end der allerede er i forvejen

    Du glemmer jo at nævne, at journalisten ikke selv tror på det han får at vide af den såkaldte "isis-operative". Journalisten mener selv, at tallet "forekommer urimeligt højt"

    "Der på restauranten bekræftede operatøren at ISIS havde sendt cirka 4000 krigere til Europa. På grund af de internationale tiltag for at slå ned på gruppen, forekom tallet urimeligt højt, og han kan have opgivet det som et forsøg på at puste gruppens status op og dermed sprede frygt"

    Hvis du havde citeret korrekt, i stedet for bare at skrive, at du "har læst at mindst 4000 Isis..krigere har gemt sig i flygtninge strømmen" - så ville enhver, der læste det jo tænke, at det bare var et almindeligt forsøg på propaganda...

    Enten har du stoppet din læsning på et meget uheldigt tidspunkt - og det er jo selvfølgelig ærgeligt og uheldigt. Eller også har du bevidst valgt at sortere de sidste forklarende linier fra - og dermed skabt endnu mere frygt og misinformation på nettet. Det sidste er en kedelig ting at gøre smiley

    Den oprindelige kilde er her: http://www.buzzfeed.com/mikegiglio/isis-operative-this-is-how-we-send-jihadis-to-europe#.plrLpRpjn

    Kort sagt: Det du har skrevet passer ikke - din kilde siger selv, at det ikke passer, og det er et forsøg på at puste gruppens status op og sprede frygt. Men det passer jo selvfølgelig godt ind i den historie der langsomt bliver skabt i denne tråd. Men lad være med at fordreje sandheden - andre kunne jo tro på det du skriver... smiley


  • #106   17. sep 2015 I bund og grund, er der ingen der ved det.... Kilder eller ej. Tallet kan være mindre, præcist eller højere. Hvem fanden skulle kunne tælle, når de ikke har et skilt på ryggen!?

  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #107   17. sep 2015 Der er jo lige netop det der er pointen - ingen ved det - tallet kan være mindre eller højere. Eller det kan være opspind og propaganda. Journalisten fortæller dog, at han mener tallet er alt for højt - hvis I gad læse de næste linier i teksten.

    Men at sige, at man har læst, at 4000 krigere gemmer sig blandt strømmen af flygtninge. Det er jo ikke sandt... Og når man i samme sætning glemmer at sige, at man også har læst, at tallet højst sandsynlig ikke passer og journalisten selv mener det egentlig mere handler op at puste sig op og sprede frygt - så diskuterer man på et underligt grundlag.

    Hvis det er sådan man narrer hinanden i kaffeklubberne rundt omkring - og hvisker "sandheder" i lukkede fora - og med vilje ser bort fra de detaljer, der kan forstyrre meningen - så kan jeg jo godt forstå I er så bange smiley

    Men come on, (Kisser og andre der hopper med på vognen) - det her er for lavt ...


  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #108   17. sep 2015 Kisser: det var svar nok - tak smiley

    Tingene hang cirka sammen som jeg havde forventet... smiley


  • #109   17. sep 2015 Klap lige hesten Simon B, selv om de er 100 krigere i vesten, så kan de alligevel skabe meget ravage.
    Der er en vurdering at tallet "kunne" være sat for høj, med det er ikke ensbetydende at oplysningen er 100 % FALSK, vel ?
    Det er så din konklusion, man kan tilslutte sig eller ej.


  • #110   17. sep 2015 Simon,Okay det må så stå for din mening, jeg har så en anden men samtidig håber jeg så sandelig at det er dig der får ret, det ville gøre mig meget glad.
    Men spar mig venligst for dine overlegne fortolkninger af min person, du trækker ældre kortet, jeg trækker så til gengæld naivitets kortet.
    Intet af det vi diskuterer pt, kan alligevel bevises,Men alle har lov til deres meninger uden at blive nedgjort. smiley


  • Simon B
    Simon B Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 49
    #111   17. sep 2015 Jamen - hvordan kan du undvige, at det du skriver ikke er sandt. Det har jo intet med meninger at gøre. Du citerer en artikel - at der gemmer sig 4000 krigere mellem de flygtninge der lige nu kommer til europa. Men du undlader at fortælle, at det (ifølge selvsamme artikel) er et tal der ikke passer - men faktisk bare er propaganda. Det står jo i linierne lige efter? Men det vælger du ikke at skrive?

    Det har intet med forskellige meninger at gøre. Det handler om at man i det mindste kan være ærlig, når man bruger "viden" som argument for sine synspunkter.

    Men hvis diskussionen her bare handler om at I skal give hinanden ret i jeres frygt - og er fuldstændig ligeglade med om de informationer I baserer jeres holdninger på er rigtige eller forkerte - ja så er det lidt svært at være med smiley -

    Jeg må desværre melde mig ud af diskussionen - det var et spændende indblik i jeres holdninger smiley

    Sæt "Costa del Sol" på radioen (lyt godt til den smiley ), lås dørene, sæt mere kaffe over - og find så på flere ting I sammen kan være bange for. Så håber vi, der er andre som hjælper de stakkels mennesker - derude i den virkelige verden...


  • #112   17. sep 2015 Simon - jeg kan læse, at du slet ikke nager nogen frygt, for det der rent faktisk sker i Europa pt - jeg ville ønske, at jeg kunne se denne kaotiske tilstand på samme måde, som dig - man skal tro på sig selv og ingen andre, alt det vi hører, læser og ser passer slet ikke, de er fulde af løgn hele bundet smiley smiley

  • #114   17. sep 2015 Simon,#111, Jeg undviger ikke noget som du påstår, men vi vender den lige på hovedet og så spørger jeg, Kan DU bevise at det ikke er sandt, nej vel,
    Hvorfor er det så svært at forstå at det kan være sandheden, Når der sprænges bomber helt tilfældigt i et turist område, for at ødelægge den industri det er, for det pågældende land, så har de en agenda der klart og tydeligt viser foragt for alle normale normer, og foragt for menneskeliv.

    Jeg skal ikke sidde og lytte til "Costa del Sol" med kage krummer over det hele, og jeg skal ikke gøre nogle, af de af dig foreslåede ting, hvad er det for en mangel på respekt at sætte de gamle i bås, Føj for den da, siger jeg.

    Nu skal jeg gentage mig selv , lige til du forstår det, jeg er så ligeglad med hvad der sker med mig selv, jeg har ingen frygt på egne vegne, men jeg vil gerne undgå at mine dejlige børn og børnebørn skal leve i frygt. Der er ingen garanti for lykke, men det der bekymrer mig er det der allered sker lige for næsen af os, for eksempel i Malmø. der springer der bomber og der er en kriminalitet der er tårnhøj.

    Hvis du er stødt over at jeg er bekymret over dine efterkommeres fremtid, så er det sådan det er, men min fantasi fejler ikke noget og hellere "Safe than Sorry, som man siger..Der er så mange kulturelle forskelle på vores levemåde og migranternes så det kan ikke ske uden sværdslag.




  • #118   18. sep 2015 Denise.

    Der er meget klogt i det du skriver, og alligevel ender du i et aber dabei, såå.....


  • #120   18. sep 2015 Det betyder blot, "der er et men"......

  • #121   18. sep 2015 Jamen hr, Greve, der er altid et Men. Intet er sort hvidt, der er også gråtoner. smiley

  • #122   18. sep 2015 Kisser.

    Tjah.... Der var et par diktatorer der strøg det der "men".... smiley


  • #123   18. sep 2015 Ja ser det har du ihvertfald ret,i Greve. der var ingen gråtoner, smiley smiley

  • #124   18. sep 2015 Kisser.

    Ja, det var så Hitler og Stalin...

    Som det er nu, savner man næsten de afsatte diktatorer i Afrika, for hvad har vi fået ud af at slå Sadam Hussein og Gaddaffi ihjel?

    Problemer, ikke en skid andet, de er ikke klar til demokrati dernede, desværre.



  • #125   18. sep 2015 Det har du sq også ret i, de har vist aldrig hørt om demokrati. Der er altid en tyran der overtager styret. smiley smiley

  • #126   18. sep 2015 Problemet er, at vi glemmer for hurtigt, de var noget af det mest rædselsfulde, der kunne gå på 2 ben - pest eller kolera - og nej, de er ikke klar til demokrati og bliver det aldrig - vi kan godt begynde at bygge murer rundt om Europa eller vi kan vælge at tage til Australien.

  • #127   18. sep 2015 Ja i Australien kommer man kun ind i hvis man har bevis på at man har en uddannelse eller håndværk. smiley

  • #128   18. sep 2015 Ja, jeg ved, at der har været rift om danske håndværkere, de var engang verdensberømte, ved ikke om de er det mere, men ved at de får den uddannelse der dække det hele indenfor div brancher, står der i dit pas bl.a. at du er dansk, så tror jeg ikke, der er de store problemer, men der er oceaner af muligheder i Australien ... smiley

  • #130   18. sep 2015 Kisser siger i # 127:
    Ja i Australien kommer man kun ind i hvis man har bevis på at man har en uddannelse eller håndværk.

    Nårh, og jeg troede at der er nok at råbe højt om menneskerettigheder og forlange logi og arbejde smiley Surt smiley


Kommentér på:
Danmark bliver fravalgt.

Annonce