{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.599 visninger | Oprettet:

Gavekort - Købeloven {{forumTopicSubject}}

Her i morges solgte jeg 2 gavekort til Minicruise. Det udløber d. 28.12.13. men nu siger køberen, at alle afrejser er udsolgt helt indtil der, og hun vil have sine penge igen. Har hun ret til det? Jeg viste ikke noget om at alle afrejser var udsolgt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gavekort - Købeloven
  • #1   29. nov 2013 Kontakt der, hvor de er købt, for i princippet er de billetter jo reserveret til dig.

Jeg vil mene at du skal lade handlen gå tilbage, for det er dig der skal sikre dig, at de er gyldige/brugbare, før du sælger dem.

• #2   29. nov 2013 Et gavekort kan ikke udløbe uanset hvilken dato der er skrevet på.
    Der imod kan et gavebevis eller et tilgodebevis udløbe.
    Tror desuden ikke køber har ret til, at få sine penge tilbage. Både fordi det er privathandel, men også fordi gavekortet stadig er gyldigt.

• #3   29. nov 2013 Selvfølgelig kan et gavekort udløbe. 3 år eller hvad der står anført.

(link fjernet)

Jeg er i tvivl om, hvad loven siger. For i min optik er man som sælger forpligtet til at sikre sig at kortet er gyldigt. Ellers skal de der har udstedt det give penge retur eller give en erstatningsrejse. Men det er ikke noget køber bør blandes ind i.

• #4   29. nov 2013 nu har jeg taget kontakt til dem der har udstedt gavekortet, og de vil se om det er muligt at finde en plads til dem. så synes jeg også at jeg har gjort hvad jeg kan. så må vi se om det lykkedes.

• #5   29. nov 2013 Et køb er bindende, og hun har ikke ret til noget. Der i mod hvis hun har på skrift at du forsikre hende om at hun kan nå at få en rejse, er det din abe. Og så rent moralsk synes jeg også du skal fikse det med firmaet, eller tage dem tilbage.

• #6   29. nov 2013 Johnni F, har du en lovskrift, eller lignende, til at bakke den omgang vrøvl op? smiley

• #7   29. nov 2013 Det står i købs loven ?

Alle køb er bindende, at nogle butikker vælger at man kan returnere varen eller at man kan ombytte den, er en service, og ikke et lov krav. Er uddannet sælger, så er blevet undervist i det, og ja kan godt google lidt rundt hvis du ikke magter opgaven smiley

• #8   29. nov 2013 (link fjernet)

• Casper S
    Casper S Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Svar: 159
    #9   30. nov 2013 Der er anderledes regler omkring gavekort. De er undtaget af købeloven. Der er det op til forbrugeren selv at læse og forstå de vilkår gavekortet udstedes under. En butik kan godt sælge et gavekort som f.eks udløber om 1 time. De skal bare gøre opmærksom på det. Hvis der intet står skal det gælde i 3 år.

• #10   30. nov 2013 (link fjernet)

Kommentér på:
Gavekort - Købeloven

Annonce