{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.520 visninger | Oprettet:

Martin P
Martin P
Tilmeldt:
28. okt 2007
Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46

Phuket - Thailand {{forumTopicSubject}}

Hello BB...

Jeg skal her den 28 april en tur til Kata beach på Phuket.
Turen er på 16 dage og jeg skal afsted sammen med konen og de 2 drenge på knap 5 og 3,5 år - vi skaL bo på Kata Centara Resort...
Jeg har søgt på diverse vejrudsigter på nettet for perioden, men ikke blvet så meget klogere... der søges viden fra nogle med erfaring...

Har du evt. været afsted i den periode, hvordan var det ?

Har du nogle gode tips vi kan få brug for ?

Har printet 100-vis af info sedler fra nettet, men personlig erfaring ønskes

Håber du vil smide din mening

Tak for din tid


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Phuket - Thailand
  • arcteryx a
    arcteryx a Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 89
  • Henrik C
    Henrik C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 32
    #2   11. apr 2010 vil sige omkring 34 grader. Men der er os meget nedbør på det tidspunkt faktisk det 4 værste månede og rejse til thailand i smiley der falder ca 190 mm nedbør. Så forvent ikke at luft fugtigheden er tør smiley

  • Henrik C
    Henrik C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 32
    #3   11. apr 2010 Men er misundelig smiley

  • Henrik C
    Henrik C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 32
    #5   11. apr 2010 gigolo det er ikke i regntiden smiley få styr på dine fakta før du skriver smiley


    Regntiden er sep/okt månede .


  • #6   11. apr 2010 Nå da

    http://www.thaiguide.dk/almen/vejret/vejret.htm

    Citat

    "Regntiden i Thailand starter 1. maj og slutter 1. november med september som den vådeste. Specielt oplever det nordlige og nordøstlige Thailand store mængder regn hvert år i september."


  • #7   11. apr 2010 Og Jævnfør DMI er Maj den 3 mest regnaktive måned på Phuket

    (link fjernet)

    Kun overgået af Oktober og September. 19 Nedbørsdage i snit, og 345mm.


  • Henrik C
    Henrik C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 32
    #8   11. apr 2010

    blackie .

    Det er jo et regn land smiley så vil faktisk kun sige regntiden er i sep/okt månede pga de høje nedbør på 320-230 mm. Hvor i de gennemsnitlige måneder kun falder 160 mm nedbør.


    I gennemsnit ud over Danmark faldt der 119 millimeter nedbør i foråret 2009. Det er 16 millimeter eller 12 % under normalen for 1961-90. Rekorden for det vådeste forår er fra 1983 med 285 millimeter nedbør. Det tørreste forår er fra 1974, hvor der blot faldt 46 millimeter nedbør.




  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #9   11. apr 2010 Ja, men ingen heldagsregn hverdag - håber man ikke selvom det er varmt stadig, men ingen med personlig erfaring omkring holtel eller..?

  • Henrik C
    Henrik C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 32
    #10   11. apr 2010 Nej desværre intet om hotellet.

    Du sætter mere pris på solskin i thailand end ved en anden ferie destination.

    Hvilket selskab skal i rejse igennem ? spies?


  • tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 47 Svar: 496
    #12   11. apr 2010 jeg skal derned i december også phuket. så ser fremt til hvordan din ferie gik , jo man kan godt forvente regn på denne tid , nogle kraftige byer som regel hurtig overstået.

  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #13   11. apr 2010 Jeg har gennem de sidste 3 mdr. set alt hvad der findes om hotel og destination på youtube og google - samtidig er 3 bøger læst og 113 sider printet fra nettet. Men der er alting jo rosenrødt - så håber det holder...
    Vi skal med indigorejser - min chef kom hjem for 3 uger siden fra et nabohotel til vores og med samme rejseselskab. Indtil videre har Indigo været yders proff. Jeg gennem de sidste 11 år rejst optil 3 gange om året til næsten alle destinationer, dog ikke Thailand. Med alle rejseselskaber fra tyrkieteksperten Scanway,Apollo,Tjæreborg,Spies,Startour, Ving osv. men Indigo rejser har altså rimelig godt styr på det også udfra de beskrivelser som min chef har kunne berette...


  • #14   11. apr 2010 det kan varmt anbefales, var i Hua Hin her sidste år, det var skønt!

  • Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 34 Svar: 46
    #15   11. apr 2010 Yeaaa... Rasmus T -nu ;O) smiler farmand !!!

  • Ukendt
    Ukendt Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #16   11. apr 2010 Var der nede i julen, kan kun sige jeg skal derned igen.
    i kommer til at få en ren luksus ferie


  • d n
    d n Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 101
    #18   13. apr 2010 har rejst en del i thailand på alle tider af året,, der er ikke den store forskel på vejret om du rejser vinter eller sommer, varmegraderne ændrer sig heller ikke det store, dog med undtagelse af feb-apr, der kan det godt være ekstra ulideligt varmt,,,

    du skal dog være meget opmærksom på understrømme, så hold øje med flagerne på stranden, lad være med at trodse advarslerne..

    hvis i rejser til thailand igen, så arrangerer selv turen, sparer en del penge, og det er ganske nemt...

    god rejse :-))


  • #19   13. apr 2010 d N har ret angående badning... Lad ALDRIG jeres børn være alene på stranden ved Kata. Har man brug for en lidt mere familievenlig strand så smut ind til Patong (10min i tuk-tuk/scooter) Her er bølgerne mindre og der bliver langsommere dybt...

Kommentér på:
Phuket - Thailand

Annonce