{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
250 visninger | Oprettet:

Måske kommende Borgmester? {{forumTopicSubject}}

Det er tilladt, men det viser for mig, hvorfor demokrati og menneske rettigheder er til for forbryder asylansøgere udviste udlændinge.

https://nyheder.tv2.dk/live/politik/2025-08-11-dansk-politik/joenke-stiller-op-til-valget-i-odense--jeg-har-udstaaet-min-straf?entry=d40360fa-1408-4d22-a927-9d4ea6d82aeb

Burde der ikke være en voksen der har sund fornuft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måske kommende Borgmester?
  • #1   19. nov Jønke har det fint, trods nederlag

Spørger man Jørgen "Jønke" Nielsen, der stillede op for Stabilt Demokrati i Odense, er valget gået både godt og skidt.

- Skidt fordi vi ikke kom ind. Godt fordi vi har lært en masse om at stille op til lokalvalg.

Han fortæller, at han helt sikkert vil stille op igen til næste kommunalvalg, men indtil da vil han koncentrere sig om landspolitik.

- Jeg havde ikke regnet noget med mig selv, men jeg havde regnet med, at Maria var kommet ind, jeg var forsigtig optimistisk, siger han.

Det er dog ikke noget, der rører ham, fordi han efter eget udsagn er "født optimist".

- Det her bider ikke mig, det er billige lærepenge, siger han.

En af de primære grunde til, at han stillede op til lokalpolitik, var for at holde øje med politikerne og se forvaltningerne efter i sømmene.

- Det vil vi forsætte med, det kan vi jo godt, bare ikke lige så tætte på, siger han.

I alt fik Stabilt Demokrati 899 stemmer i Odense, hvoraf 704 gik til Jørgen "Jønke" Nielsen.

• #2   19. nov Tankevækkende, at så mange alligevel valgte at stemme personligt på en sådan personage.

En skidt moral og et blakket ry er ikke nogen hindring for at stille op. Også andre steder i landet stillede folk op og nogle blev endda valgt, selv om medierne havde fortalt om dårlig dømmekraft, dyrevelfærd og et par andre tilfælde af en lidt kedelig moral og etik....

Men så er jeg selvfølgelig også fri for at tænke på politikerne på en respektfuld måde.

• #3   19. nov Peter P
    Husk lige, at Jønke var opstillet i Odense, hvor Vollsmose ligger - samt en hel del rockere har til huse.
    Mig undrer det ikke, at han fik 704 personlige stemmer, selv om det er en trist udvikling i vores demokrati.

• #4   23. nov Du har ret, Å.R.
    Disse personer har selvfølgelig sine vælgerbaser i bestemt områder.
    Det har vist sig, at bl.a. Sikandar Siddique også får sine stemmer i bestemte områder, Tingbjerg, hvor der er en stor andel af ikke-etniske danskere.

Det er en yderst trist udvikling.

• #5   24. nov Det burde ganske enkelt ikke være muligt at stille op til noget som helst der vedrører Folketinget/kommuner m.v., hvis man har en straffeattest, ikke mindst når den ligger i den grove ende.

Der er almindelige job hvor Rigspolitiet skal give deres godkendelse for at en person kan komme i betragtning til jobbet. Det samme burde gøre sig gældende hvis man ønsker at stille op som politikker.

Politikkere skal håndhæve love og regler for os almindelige borgere, derfor vil det være forkert, at selvsamme i den grad har overtrådt dem.

Kommentér på:
Måske kommende Borgmester?

Annonce