250 visninger
|
Oprettet:
Måske kommende Borgmester? {{forumTopicSubject}}
Det er tilladt, men det viser for mig, hvorfor demokrati og menneske rettigheder er til for forbryder asylansøgere udviste udlændinge.
https://nyheder.tv2.dk/live/politik/2025-08-11-dansk-politik/joenke-stiller-op-til-valget-i-odense--jeg-har-udstaaet-min-straf?entry=d40360fa-1408-4d22-a927-9d4ea6d82aeb
Burde der ikke være en voksen der har sund fornuft.
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 55 Svar: 633
Spørger man Jørgen "Jønke" Nielsen, der stillede op for Stabilt Demokrati i Odense, er valget gået både godt og skidt.
- Skidt fordi vi ikke kom ind. Godt fordi vi har lært en masse om at stille op til lokalvalg.
Han fortæller, at han helt sikkert vil stille op igen til næste kommunalvalg, men indtil da vil han koncentrere sig om landspolitik.
- Jeg havde ikke regnet noget med mig selv, men jeg havde regnet med, at Maria var kommet ind, jeg var forsigtig optimistisk, siger han.
Det er dog ikke noget, der rører ham, fordi han efter eget udsagn er "født optimist".
- Det her bider ikke mig, det er billige lærepenge, siger han.
En af de primære grunde til, at han stillede op til lokalpolitik, var for at holde øje med politikerne og se forvaltningerne efter i sømmene.
- Det vil vi forsætte med, det kan vi jo godt, bare ikke lige så tætte på, siger han.
I alt fik Stabilt Demokrati 899 stemmer i Odense, hvoraf 704 gik til Jørgen "Jønke" Nielsen.
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 224
En skidt moral og et blakket ry er ikke nogen hindring for at stille op. Også andre steder i landet stillede folk op og nogle blev endda valgt, selv om medierne havde fortalt om dårlig dømmekraft, dyrevelfærd og et par andre tilfælde af en lidt kedelig moral og etik....
Men så er jeg selvfølgelig også fri for at tænke på politikerne på en respektfuld måde.
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 55 Svar: 633
Husk lige, at Jønke var opstillet i Odense, hvor Vollsmose ligger - samt en hel del rockere har til huse.
Mig undrer det ikke, at han fik 704 personlige stemmer, selv om det er en trist udvikling i vores demokrati.
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 224
Disse personer har selvfølgelig sine vælgerbaser i bestemt områder.
Det har vist sig, at bl.a. Sikandar Siddique også får sine stemmer i bestemte områder, Tingbjerg, hvor der er en stor andel af ikke-etniske danskere.
Det er en yderst trist udvikling.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 88 Emner: 501 Svar: 3.885
Der er almindelige job hvor Rigspolitiet skal give deres godkendelse for at en person kan komme i betragtning til jobbet. Det samme burde gøre sig gældende hvis man ønsker at stille op som politikker.
Politikkere skal håndhæve love og regler for os almindelige borgere, derfor vil det være forkert, at selvsamme i den grad har overtrådt dem.
Måske kommende Borgmester?