{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
186 visninger | Oprettet:

Nye tiltag i Militærets tjeneste {{forumTopicSubject}}

Ak, ja - nu skal pigerne også indkaldes på lige fod med drengene, fra at være indkald i 4 måneder, skal det nu være 11 måneder, det sidste går jeg ind for, for 4 måneder er jo ikke noget, hvilket jeg også tror de unge mennesker selv synes.

2024 vil blive husket som udrensning af kønsforskellene, for det bliver på lige fod med drengene. Vi er gået for alvor ind i H I N tiden, det skulle erstatte han/hun.

Men det kræver samme uniformer, spændende. Mon gravide kvinder, også skal være soldater i den tid, de er gravide ?? - Mon muslimske tørklæder skal erstattes af en Baret eksempelvis, nu i ligestillingens navn ??

https://play.tv2.dk/serie/lippert-tv2news/med-mette-frederiksen-4b32d8a5-a73b-4b18-a721-aa2bafb18b98


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye tiltag i Militærets tjeneste
  • #1   13. mar Jeg hørte at Mette Frederiksen udtalte : Man kan stadig blive militærnægter !

    Så kommer jeg til at tænke tilbage fra jeg gik på Sergentskole, at der var røster fremme om, at disse militærnægtere burde tilgå Civilforsvaret,(uddannelsen havde samme længde) - men Civilforsvaret er nu nedlagt.
    Måske skulle det så også tages op igen, for i tilfælde af krig vil der også være brug for dem som af den ene eller anden grund ikke må (vil) bære våben.
    Hvem skal ellers varetage disse opgaver ?


    profilbillede
  • #2   14. mar Ja, Å.R. det hørte jeg også, men så er det jo, at de bliver tvunget til noget andet i 11 mdr., mener de kalder det samfundstjenester, men det må MF & Co finde ud af.

    Jeg tror ikke, kvinderne anno 2024 har mere fysik end min generation havde. Og hvad er der galt med, at have erhverv, hvor mænd/kvinder er over repræsenteret, jeg kan ikke få øje på fejlen, men derimod kan jeg få øje på en hysterisk ligestillingstid, hvor hele Militærets sargon, uniformer lige nu skal indeholde, kvindeundertøj, baderum for kvinder, soverum + en hel masse andet og andre traditionelle mande erhver skal laves om.

    Hvorfor skal vi ikke mere komme hjem og fortælle, hvad vores job egentlig består af, have den der ping pong og sidst, men ikke mindst føle forskellen - uhmmm ....., måske er jeg bare håbløs gammeldags, selvom jeg ikke selv synes det.



  • #3   14. mar Jetset skrev : "Jeg tror ikke, kvinderne anno 2024 har mere fysik end min generation havde. Og hvad er der galt med, at have erhverv, hvor mænd/kvinder er over repræsenteret, jeg kan ikke få øje på fejlen, men derimod kan jeg få øje på en hysterisk ligestillingstid"

    I store træk ude i erhvervslivet, er det jo heller ikke det der er på tale, men at kvinder og mænd skal have lige stor løn for samme arbejde.

    I min verden ser jeg intet hverken forkert eller galt i, at kvinder og mænd ligestilles hvad angår indkaldelse til militæret.
    Jeg har den opfattelse, at kvinder på mange områder vil være bedre end mænd og modsat i andre situationer.
    stort set alle vores kaserner er så slidte, at der alligevel skal renoveres, så hvorfor ikke samtidig ændre det til henholdsvis mande og kvindeafdelinger.
    Håber da ikke du tror, at værelser/stuer og toiletforhold er som derhjemme, for så er du helt gal på den smiley


  • #4   14. mar I store træk ude i erhvervslivet, er det jo heller ikke det der er på tale, men at kvinder og mænd skal have lige stor løn for samme arbejde.

    Ja, selvfølgelig, det går jeg også ind for.

    Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med din sidste sætning ??


  • #5   14. mar #4
    Øhh jeg er ikke helt med Jetset - hvilken sætning


  • #6   14. mar Denne her:

    Håber da ikke du tror, at værelser/stuer og toiletforhold er som derhjemme, for så er du helt gal på den smiley


  • #7   14. mar Nåhh - Jamen den giver jo ligesom sig selv - sovestuer med mange køjer - vaskerum/toiletter et andet sted i bygningen - ingen "sminkerum" osv. osv.

Kommentér på:
Nye tiltag i Militærets tjeneste

Annonce