{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
384 visninger | Oprettet:

En uhyggelig og alvorlig sag. {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/indland/bekymrede-foraeldre-til-skole-vores-boern-udsaettes-kraenkende-adfaerd

Hele morgenen har denne sag været omtalt, ikke mindst i mange medier.

Når man stykker tingene sammen, så ser det ud til at ledelsen på skolen i den grad har svigtet.

Kommunen udtrykker selvfølgelig tillid til ledelsen, selvom det er svært at forstå. smiley

Man har ikke engang sørget for at de op til 6 unge stærkt krænkende, ikke bliver fjernet fra skolen. De behøver i høj grad hjælp til at ændre deres væremåde, men et andet sted!

Det er ikke trygt for nogen at de stadig for lov til at være der. De har jo vist at de ikke går af vejen for vold, seksuelle overgreb, og trusler. Og, i så ung en alder? smiley

Og så at indføre en 'tissemarker' ? Alene ordet er børnehaveagtigt, og latterligt!

Det er forståeligt at forældre er ophidset, sikkert mere end hvad der er kommet frem.

Hvem ville ikke være rødglødende, hvis ens barn er udsat for/ eller kan være i risiko for seksuelle overgreb/vold, fra en gruppe i skolen?

Hvordan ser I på det?

















Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En uhyggelig og alvorlig sag.
  • #2   12. feb https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/borgmester-reagerer-en-helt-igennem-tragisk-sag/10126260

    Mandag morgen afslørede TV 2, at det blandt andet drejer sig om en niårig elev, der gennem mere end et år er blevet udsat for voldtægter af en jævnaldrende.jvf. EB

    En ting der undrede mig var, 'en jævnalderende', for så vidt jeg ved, så burde det ikke være muligt for en dreng på ni eller ti år, at kunne gøre det, eller?

    Drenge er sådan cirka 1 år bagud i forhold til piger, når det kommer til pubertéten. Så jeg slog det op.

    Hos drenge starter puberteten for det meste et års tid senere end hos pigerne, det vil sige i 12-14 årsalderen. Puberteten starter med, at hjernen sender et signal til testiklerne om at begynde at producere mere testosteron, som er det mandlige kønshormon.
    jvf. https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/boern/sygdomme/vaekst-og-udvikling/drenge-og-pubertet/


    Uanset hvad der er sket, så er det ikke håndteret godt.


  • #4   13. feb Ja, det er en grusom sag, nu er det "skolegården" det foregår i. Men er der ikke noget med, at de sydlandske er længere fremme i skoene, hvad udvikling og pubertet angår, det mener jeg.

    Og hvor er forældrene, jeg har altid kendt mine egne børn godt og kunne straks se, hvis der var noget i vejen, det er ikke så svært, hvis man altså har lyst til at vide, hvordan ens børn har det og hvad de oplever áf dårlige og gode ting. Det er mig uforståeligt, at der skal gå så lang tid, før det bliver opdaget og før, der er nogen der reagere. Men holda kæft en skod skole og slap som sædvanlig, ledelsen burde kyles ud sammen med de elever, der har begået overfaldene, det kan kun og bør ske omgående.


  • #5   14. feb Ja, skoleledelsen burde kyles ud.

    Hva' ligner det, at skolelederen og den pædagoiske leder melder sig syge! Total ansvarhedsforflygtigelse. Mens resten af skolens lærere må tage skraldet.

    Der er ingen undskyldning for at man har ikke har fjernet de børn som er kriminelle, og derfor bare ladet stå til, så overgreb kunne fortsætte.

    Hvad loven siger eller ikke siger man må gøre, er ingen undskyldning, hvis man havde lidt sund fornuft og moral i behold. For i loven er der ikke taget forbehold for så grelle og grimme overgreb.

    Skolelederen kunne have henvendt sig direkte til kommunen, politikkerne, borgmesteren, som så kunne have henvendt sig til ministeren, og en løsning kunne være fundet.

    Ikke mindst så de kriminelle børn blev splittet op, og fik intensiv hjælp, det samme med deres forældre. For det er ikke kun børnene der skal vejledes, med også deres forældre.

    Tænk hvor chokeret forældrene til den 9 årige pige må have været, når hun siger: 'Jeg tror jeg har en baby i maven.' Det må være et mareridt.

    Det er virkeligt grelt hvad der har forgået og fået lov til at foregå på den skole.




  • #7   14. feb [i][i]- Børn er ikke voldtægtsforbrydere, siger organisation
    Børns Vilkår er "dybt bekymrede for tonen i debatten". Det skriver organisationen i et indlæg på sociale medier.

    - Sagen fra Borup Skole har forståeligt berørt rigtig mange – også her i Børns Vilkår. Sagen er blevet en offentlig og meget heftig debat om nogle meget sårbare børn. Og tonen i debatten er i vores øjne over grænsen, skriver Børns Vilkår i opslaget.

    Det er både tonen i kommentarspor på sociale medier, men også dækningen i pressen, som, organisationen mener, er kritisk. Børns Vilkår kritiserer især brugen af ordet voldtægt.

    - Det er skræmmende at læse, hvordan voksne mennesker, heriblandt politikere og journalister, bruger ord som voldtægt.

    - At formulere sig på den måde er et voksenblik på børns adfærd. Det er langt over grænsen at kalde små børn i alderen 6 til 11 år for voldtægtsforbrydere, skriver organisationen.[/i]

    Nej, det er ikke forkert at kalde dem voldtægtsforbrydere, eftersom de har udført en voksenhandling, trods deres ekstreme unge alder, for det har de, uanset hvordan man vender og drejer det.

    Men, hvor har de lært det fra?

    Hvor er deres forældre? Hvad har de set og lært fra dem?

    Har forældre via skoleledelsen fået påtalt at der er noget galt med deres barns opførsel?

    Har forældrene gjort nogen indsats for at ændre på deres barns opførsel, samt at stoppe kontakt med de øvrige i 'gruppen'. Eller har de været ligeglade.

    De børn som har uøvet gerningen, skal naturligvis hjælpes i høj grad.

    Men deres forældrene, ups, de har noget af et problem. Hvis altså skoleledelsen overhovedet har sørget for at påtale det, eller af berøringsangst og ansvarhedsforflygtigelse har undladt?

















  • #8   14. feb #6 Alis

    De børn der er involverede kan få alvorlige psykiske problemer, hvis det ikke gribes rigtigt an. jvf Alis

    Helt rigtigt, både ofrene og overgriberne.

    Men det er noget der er forgået længe, og der har været flere indberetninger fra forældre i mindst 1 år, men man har undladt at svare fra ledelsens side.








  • #9   14. feb https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-02-14-skole-indsatte-inklusionspaedagog-til-at-holde-oeje-med-boern-bag-overgreb

    Inklusionspædagog, hvad pokker er det?

    I linket står: - Jeg kan fortælle, at fra og med i dag vil inklusionspædagog (…) være tilknyttet klassen i alle timer og frikvarterer, og hun vil i vidt omfang være udenfor klassen med nogle af de elever, I nævner, skrev skolens pædagogiske leder til en gruppe forældre.

    Selvsamme pædagogleder der har sygemeldt sig, hm. smiley


  • #11   14. feb Jeg har hørt udtalelse fra Køge kommunes Borgmester, og jeg synes hun burde tage hende tøj og gå, sådan en alvorlig sag, vi her taler om, har stået på i ca 2 år, come on Borgmester og jeg kan godt "forstå", at der lige pludselig er "sygemeldinger", hvor er det bare slapt, jeg kan ikke finde nogle undskyldninger for det.

    Jeg tænker, hvor er forældrene, og hvor er de ansvarlige for vores børn smiley


  • #12   15. feb Nu hørte jeg i nyheder, at denne her problematik har stået på i 3 år, det gør det bestemt ikke bedre, frustreret forældre og utrygge elever og en skoleledelse, der ikke svarer på konkrete spørgsmål, det er typisk kommunalt, det kommunale koster kun penge og er total skod, skoler, plejehjem, hjemmepleje, børnehaver og alt det, som foregår på div Rådhuse, foregår i slowmotion, tænk hvis det virkelig samfund udenfor, fungerede på samme måde, ville vi ligne en lille plet, som ude i Bushen i Afrika. Det er slet ikke noget at være stolt af, tværtimod. Alene det, at skulle ringe til Kommunen tager en krig, man er altid ca. nr 29 i køen eller også er telefonerne lukket for i dag.

    Men det mest forkastelige i denne her sag, så kan jeg slet ikke forstå hvorfor de 4 elever, som begår disse grusomheder ikke bliver bortvist fra denne skole, deres grusomheder har slet ingen konsekvenser, det giver ingen mening, de fortsætter bare med at begå grove handlinger.

    Og en anden ting, ofrene de må bare se at komme videre, ingen særlig forståelse for deres psykiske mén, de skal bare finde sig i, at de skal finde sig i, at møde dem i Skolegården, det er dybt uforsvarligt, hvad hjælper det så med psykologsamtaler, jeg forstår ikke proceduren.


  • #13   23. feb Flere og flere ting er kommet frem i lyset, ikke mindst at forældrene har beviseligt ret i deres bekymringer, og ting som er sket.

    Der foreligger også politianmeldelser.

    Skolelederen var klar over at noget var galt, men undlod at handle som man burde. Psykologen.
    Sygemelding, ups! Ansvarsforflygtigelse eller?

    Hvis der er noget jeg ikke køber, er det undskyldningen om love/regler/jura, det er for letkøbt at bruge i dette tilfælde.

    Sund fornuft tilsiger, at man er nødt til at handle, men i pædagogigens uendelige elastik, har man ladet stå til.















  • #14   1. mar Endnu en sag på samme skole.
    https://ekstrabladet.dk/krimi/ny-knivsag-ryster-skandaleskole/10147932

    Yderligere er denne.

    https://nyheder.tv2.dk/krimi/2024-03-01-elev-stukket-ned-paa-skole-i-broendby-strand-16-aarig-anholdt

    Det er frygteligt at det bliver ved at ske, trods den megen omtale fra forskellige skoler.


Kommentér på:
En uhyggelig og alvorlig sag.

Annonce