{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
301 visninger | Oprettet:

Automatisk donorregistrering {{forumTopicSubject}}

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2024-02-10-nyt-forslag-skal-skaffe-flere-organdonorer-men-forening-frygter-modsat-effekt

Regeringen vil ha' alle over 18 til automatisk at indgå i donorregistrering, hvorefter man selv aktivt skal fravælge hvis man ønsker det.

Ja, der mangler donorer, men det her er ikke vejen til at få flere. Tværtimod.

Formanden fra lungeforeningen Torben Mogensen mener der er tale om fifleri, hvis regeringen ad den vej forsøger at få flere donorer. (Udtalt i TV2 News).

Selvfølgelig er det rigtig svært for familie at skulle miste en kær, fordi man ikke kan finde en matchende donor. Meget svær situation.

Men det skal stadig være et aktivt valg, og ikke et automatisk valg, som nogle måske glemmer at gøre, det er det alt for alvorligt til.

Det er bedre at lave kampagner som man har gjort før, så folk selv kan registrere sig hvis de ønsker det.

Hvordan ser I på det?

Har I selv taget et valg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Automatisk donorregistrering
  • #3   11. feb Det er et skråplan, man er vidne til. Men det er desværre ganske normalt, at man bliver tvangstilmeldt til noget, man ikke ønsker.

    Da man havde sat en dato for tilmelding til e-Boks, blev alle, der ikke ønskede at "være med", og ikke aktivt havde frameldt sig, bare lige over natten, tvangstilmeldt.
    Dengang jeg havde forsøgt at oprette, stod ganske tydeligt, at gjorde man ikke noget, blev man IKKE tilmeldt.

    Samme fremgangsmåde brugte man, da man indførte Skidt-id. Alle, der ikke havde oprettet sig, blev pludselig udelukket fra ALT.

    Det kan være relevant, at man bliver spurgt, når man får kørekort. Man skal være myndig for at få kørekort, så dermed kan man selv tage aktiv stilling til organdonation.

    IKKE MERE AF DEN SLAGS TVANGSTILMELDINGER.


  • #5   13. feb Jeg synes videnskaben og deres "reservelager" har stillet mange mennesker i en vanskelig situation, jeg synes den er aldeles svær. Det er fantastisk, hvis vi skulle få brug for et indre organ, at vi så muligvis kan få det, hvis det er på lager, men mit spørgsmål er så, om det er meningen, at det kan lade sig gøre.

    Jeg har den opfattelse, at det ikke er meningen set ud fra naturens side, at det skulle kunne lade sig gøre, der må være en mening med, at et menneskeligt organ sætter ud. Det er nok et gammeldags syn, jeg har, ved det ikke helt.

    Men hvis et yngre menneske ville kunne leve længere med et organ, som har givet op, så er der måske en mening med det .....

    Jeg er meget forvirret omkring det, og jeg har, indrømmet meget svært ved at tage stilling, jeg har ikke talt med mine nærmeste om det.


Kommentér på:
Automatisk donorregistrering

Annonce