{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
285 visninger | Oprettet:

Uhyggelig stigning af euforiserende piller! {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/krimi/voldsom-stigning-opioid-fund-gaar-amok/10123277

På blot to år er der sket en femdobling af euforiserende piller, der bliver tilbageholdt af Toldstyrelsen.

Næsten en million piller blev tilbageholdt af styrelsen i 2023, og det er flere, end nogensinde før. Jvf. EB


Desværre er det nok kun toppen af isbjerget, som er blevet fundet.

Ikke mindst bliver mange købt via nettet som almindelig postforsendelse.

Der er uhyggeligt at så mange bliver fristet til at prøve det, for det er meget vanedannende.

Man kan heller ikke være sikker på hvad der er blandet i, for at de kriminelle kan få en større indtjening. Det er dødsens farligt.

Alt for mange siger, jamen jeg skulle bare lige prøve det; eller jeg havde lige en dårlig dag. Men følelsen er rar og den vil man gerne lige opleve igen, hvilket man skal tage mere og mere for at kunne.

Tænk hvor mange penge det løber op i, ikke mindst for de kriminelle der tjener styrtende.

Det er nødvendigt at der gøres noget ved det.

Der er har været masser af omtale, også i skolerne om hvor farligt det er.

Man er nødt til at vise de grusomme konsekvenser direkte, hårdt og brutalt, i et forsøg på at trænge ind i disse unge, ja alle aldres hjerne.

Gøre det upopulært at tage, gøre det upopulært at være sammen med dem som tager det.

Samtidig skal der også være hjælp at hente til dem som gerne vil ud af deres misbrug, og de skal støttes. Ikke mindst af deres venner og kammerater.

Husk på at det er de kriminelle der tjener på andres ulykke.

Hvad mener I ellers der kan gøres?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uhyggelig stigning af euforiserende piller!
  • #2   11. feb Ja, i USA og mange lande er dødstallet stort. Ikke mindst grundet fentanyl, som er så forfærdeligt et stof.

    Der dør ca. 200 om året her i Danmark. Hvilket også er for mange.


  • #4   11. feb Ja, jeg tror at der kan være berøringsangst med.

    Men også at man opdeler stoffer. Opioider er så vidt jeg forstår beroligende.

    De fleste dør af kokain, samt amfetamin, og de er opkvikkende.

    Mange blander det.

    Så der ligger nok flere tal og gemmer sig, end man tror.


  • #6   11. feb Ang. Fentanyl, så er det ikke længe siden at det blev vist i news, hvor forfærdeligt det var. Folk blev totalt som zombier, og ville gøre hvad som helst for at få det.

    Ang. din kone, så er der stor forskel på at det jo er en læge som har udskrevet en recept, og holder øje. Samt at nogle grundet sygdom er nødt til at tage dem.

    Dem som mange tager er ulovligt købt.

    Det værste er, at ikke ret meget er ændret siden jeg var yngre og gik i byen.

    Alt for mange tog kokain og amfetamin inden de gik i byen, for så kunne de holde længere. Så kom al alkoholen til, og så skulle der intet til før voldelige slagsmål brød ud.

    De kunne feste igennem fredag og lørdag, uden søvn. For derefter at være nødt til at tage beroligende for at falde ned og sove. På hverdage blev hash brugt.

    Kroppen blev mere og mere tilvænnet, og mere og mere skulle indtages. Det er en ond cirkel.




















  • #8   11. feb #7 Alis

    Det er helt sandt at man bør se på hele samfundsmønstret.

    Det er en kæmpe emne at tage fat på.



  • #15   12. feb #13 Alis

    Respekt er noget man har ret til, medmindre man gør noget, så man mister den. Jvf. Alis


    Nej, det er ikke noget man har ret til. Alle har ret til at blive behandlet ordentligt, men respekt er noget man optjener via sine handlemåder, moralske kompas og sunde fornuft.


Kommentér på:
Uhyggelig stigning af euforiserende piller!

Annonce