{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
270 visninger | Oprettet:

Flyafgifter er snyd og bedrag! {{forumTopicSubject}}

https://nyheder.tv2.dk/2023-12-15-regeringen-indgaar-aftale-om-nye-flyafgifter-se-de-forskellige-afgifter-her

Det er fornuftigt at der lægges en mindre afgift på flyrejser, hvis grunden er klimaet, den grønne omstilling.

At man oprigtigt ønsker at branchen får andre muligheder af fly og brændstof osv.

Men sådan er det jo ikke, for der er tale om en skjult SKAT, hvor en del skal gå til at pensionister der har mindst, som muligvis i 2025 kan få 4800 kr. mere om året.

Ingen tvivl om at pensionister der kun har deres statsbetalte pension bør få mere, for de er på ingen måde blevet tilgodeset i rigtig mange år, nærmere helt glemt!

Men det er en mærkværdig sammenblanding, hvor der må ligge noget lusk bag, af en 'regnemetode'.

Hvorfor, når regeringen jo føler sig så 'gavmilde', er de penge ikke direkte indført i finans-papirere som en direkte forhøjelses udgift af pension, når den jo er permanent?

Hvad mener I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flyafgifter er snyd og bedrag!
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 646
    #1   15. dec 2023 Cris
    Regnestykket skal gå op, og hvordan er bare Pyndt.
    Ligesom fartbøder skal være for at gøre trafikken mere sikkert.

    De hele får et fornemt titel eller benævnelse, men det er i bund og grund en middel som får regnestykket til at gå op.

    Og regeringen, eller kommuner eller regioner regner det ind i deres regnskab.
    Ment det er fint nok for mig at dem som flyver betaler lidt ekstra i skat smiley


  • #2   15. dec 2023 Der er mange andre ting der også kommer ekstra afgift på, og det er endda allerede fra 1. Januar 2024.
    F.eks stiger ejerafgiften på biler, samt afgiften på benzin, diesel, olie og gas - yderligere ekstra afgift på El
    Tror du de penge der kommer ind på det, går til den grønne omstilling ?


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 646
    #3   15. dec 2023 A.R
    Tror du de penge der kommer ind på det, går til den grønne omstilling ?



    Det tror jeg faktisk de gør, selvom det ville være vanskeligt at bevise. men dersom vi er verdens førende indenfor grønt energi er regeringen nød til at fastholde noget at det de profilerer sig på.


  • #4   16. dec 2023 På papiret er vi en af verdens førende indenfor grøn energi.

    Som Å.R. så rigtigt skriver så kommer der mange flere afgifter fra 1 jan. 24, og jeg tror heller ikke på at de kun skal bruges til grøn omstilling.



  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 646
    #5   16. dec 2023 Cris
    Som Å.R. så rigtigt skriver så kommer der mange flere afgifter fra 1 jan. 24, og jeg tror heller ikke på at de kun skal bruges til grøn omstilling.



    Nu er det snart langt tid tilbage at jeg havde noget at gøre med den slags, men mig bekendt er der en nyt pulje til alle øremærkede penge, dvs. at der ansættes folk i ministerium som varetager at den penge pulje bliver brugt til formålet.

    Alt andet ville være hul i hovet.


  • #6   16. dec 2023 For en del år siden, indførte man noget, man kaldte "grøn afgift" på privatbiler.

    Regeringen solgte det med den "aftale", at det skulle gå til nedsættelse af priserne på kollektiv transport, bla. busserne.

    Resultatet blev, at der kun blev bevilget 20% til offentlig personbefordning.

    De resterende 80% havnede i et stort hul i statskassen!
    Vi kan godt glemme alt om, at pengene fra flyafgift kommer til at hjælpe grøn omstilling!


  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 646
    #7   16. dec 2023 Busmann
    De resterende 80% havnede i et stort hul i statskassen!
    Vi kan godt glemme alt om, at pengene fra flyafgift kommer til at hjælpe grøn omstilling


    Så vil jeg med de samme protestere og ikke flyve mere, så får regeringen ikke en krone smiley


Kommentér på:
Flyafgifter er snyd og bedrag!

Annonce