{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
265 visninger | Oprettet:

En klimaudløsning. {{forumTopicSubject}}

Ja med tanken om at forsker og videnskaben jo godt ved hvad de skal gøre for at få sat klimaforandringernes fart sat ned, undre det mig at verdens politiske leder som igen igen skal mødes for at lave endnu en klimaaftale.
Jeg sad og så hvordan Australien byggede højhuse hvor der groede grønt på facaden og som både var godt for byen + grønt jo er godt for øjet, der var også lavet noget med en masse spejle som ku vendes og drejes, så lys og varme ku bruges hvor det var godt at bruge og sådan grønne huse ku sænke temperaturen i byen med (var det 12 grader).
Jeg så også hvordan gamle huse i Iran havde vindskorstene som ku afkøle huse, en teknik som er brugt i 1000. år og det koster ganske gratis og må sige at de var kvikke den gang for 1000. år siden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En klimaudløsning.
  • #1   21. nov 2023 Haha Leon
    Jeg boede engang i så et slags grønt home.
    Første dag da jeg skulle ud med skraldet til sorterings anlægget blev jeg ramt af en Skunk, også kendt som et stinkdyr in USA.

    Herefter blev min sorterings iver lidt mindre da jeg fandt ud af at de var der hvert eneste dag, men huset var dejligt køligt om sommeren.

    De havde brugt samme teknik som Termitter bruger til at holde temperaturen konstant, eller næsten hele årer rundt.
    Og bedste med huset var vinteren hvor der i gennemsnit fald over 6 meter sne, og dermed var der ingen fare for Skunk.

    Udover stanken savner jeg det stadigvæk smiley smiley


  • #2   21. nov 2023 Jojo der kan du bare se, så ku og kan det stadigt lade sig også og med tanken om at vi er over 8. milliarder kvikke mennesker på jorden og som alle har en ide om hvordan vi skal leve og eksempelvis den lille lokale fisker som kaster sit net ud for at fange fisk til dagen og vejen, altså hvor der også er til et lille salg, så andre lokale kan købe fisk og han overfisker ikke så fiskebestanden består, men desværre bliver vi flere og flere på jorden, men der kommer en dag?

  • #3   22. nov 2023 Så i går at Danmark er helt oppe i det sorte felt når det kommer til forbrug.

    At hver eneste af os udleder 12 tons CO2, grundet det.

    Så vi har hver især en opgave til at formindske vores forbrug og ikke bare købe nyt, men reparere i stedet.

    Fx. i Frankrig har man sat nogle priser op med 1 %. Så hvis man for eksempel får sin computer repareret betaler staten 670 kr til hjælp, man får også et beløb ved reparation af tøj.

    Det er en god idé. Som også kan skabe arbejde til de fingerfærdige. smiley



  • #4   22. nov 2023 Cris7 tro mig jeg er en god genbrugsmand, så det er ikke mig der udleder 12 tons CO2 smiley

  • #5   23. nov 2023 Kan du slå denne her Leon
    Ikke en dråbe går til spilde smiley


    profilbillede
  • #6   23. nov 2023 Den er faktisk ret smart. smiley

  • #7   23. nov 2023 Cris
    Den er faktisk ret smart.


    Helt enig, de er kendt som en Japansk toilet, og bruges muligt også in Holland i de små huse smiley


  • #8   23. nov 2023 Jojo den smart og den kan bruges både til håndvask og at børste bisserne ved og det vand bruges så til wc skyl smiley

  • #9   23. nov 2023 Leon
    Jojo den smart og den kan bruges både til håndvask og at børste bisserne ved og det vand bruges så til wc skyl


    Og så kan man vaske sine sure strømper natten over. smiley


  • #10   23. nov 2023 Jojo og er rummet stort nok kun det sættes op på væggen og så føre rør over til torilettet smiley

  • #11   23. nov 2023 Leon
    Jojo og er rummet stort nok kun det sættes op på væggen og så føre rør over til torilettet


    De hele er tiltænkt små WC, eller toiletter, og en rør fra en håndvask til toilet ville medføre at du skulle stå på en skammel ved håndvasken smiley


  • #12   23. nov 2023 Jojo nu har jeg jo wc og håndvask ved siden af hinanden og der vil det sagtens ku lade sig gøre og jeg kan godt se ideen ved det torilet til små rum, men ideen kan også bruges i et stort rum smiley

Kommentér på:
En klimaudløsning.

Annonce