{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
199 visninger | Oprettet:

Politikkerne glemmer fortiden - så læs her. {{forumTopicSubject}}

Ja de fleste politiker kommer jo fra familier hvor deres kendskab til hvordan København var engang og med tanken om hvordan opgang nr.6 i Sankt Pouls gade var ret forskellige var der alligevel et sammenhold og ja Liljen som boede på kvisten.
Den søde dame på 2 sal tv. som var nabo til min mor og som en gang tog sig af mig (husker desværre ikke grunden).
Så var der det søde ældre par som havde den lille cigar/tobaksforretning som lå klods op af nr.6 og hvor den ældre mand sad i bagbutikken og malede smukke billeder.
Når den ældre dame lukkede butikken, havde hun et bijob som gulv/trappevasker måtte jeg nogen gange tage med den ældre dame på arbejdet, grundet min mor havde travlt med meget andet.
Men dette her var vel det man kaldte for arbejderklassen og ja med tanken om alt det jeg ku skrive om i gode og dårlige oplevelser.
Vil jeg bare sige at den gang var København en smuk by og ja vi børn legede næsten dagligt ude og omkring Langlinje og kig på det indsatte billede for den dreng var en af dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politikkerne glemmer fortiden - så læs her.
  • #1   13. nov 2023 I forhold til billedet har du ikke (bortset fra størrelsen) forandret dig ret meget Leon smiley

    Udover at jeg var beskidt, sultede og frøs enormt hver vinter synes jeg ikke jeg havde en decideret elendig opvækst i København for mange andre var i samme båd og vi hjalp hinanden hvor vi kunne smiley


  • #2   13. nov 2023 Som nævnt før, så tør jeg jo næsten ikke sige at jeg har haft en fantastisk god opvækst her i København.

    Mine forældre, specielt min far havde ikke haft det nemt. Ingen af mine forældres mødre var gift. Min mormor blev kun 33 år, og døde da min mor var 14 af polio. Så min mormor har jeg aldrig mødt.

    Min farmor var en rimelig kold person, indtil hun blev gammel. Men hun kunne ikke få arbejde som ugift med et barn. Så hun satte min far i familiepleje hos sin søster. En søster som i den grad var bange for sin mand, og fik tæsk hver dag. Min far blev ofte lukket inde i et skab, fik tæsk og ikke ret meget at spise, og blev til sidst fjernet af kommunen.

    Han fik en enlig plejemor, og hun var fantastisk, klog og skøn.

    Mine forældre lærte hinanden at kende da min far arbejdede i en købmand hvor min mor handlede. Siden de var 13 og 14 år gamle holdt de sammen, elskede hinanden dybt til deres dødsdag.

    Derfor ønskede de ikke at deres evt. børn skulle opleve de ting som de selv havde været igennem. Hvilket de helt og afdeles overholdt. smiley

    Men nemt har det nok ikke været, når man ser på tiden.






















  • #3   13. nov 2023 Cody N ja ting var ret meget enklere den gang og jo som jeg skriver har jeg gode og dårlige oplevelser fra den tid jeg var hos min mor der desværre døde af medicinforgiftning da jeg var 14.år et stort tab for mig og så kom min far ind i mit liv og starten var svær for os begge to, men han viste sig som en far efter at der var gået x-antal år og eksempelvis kom han kørende ned til Slagelse for at følge mig og min kæreste ind til Riget hvor jeg på et tidspunkt i livet fik kemo.

  • #4   13. nov 2023 Cris7 mænd der slår kvinder og børn er nogle svagpisser og mit liv og mine oplevelser gør at jeg nu til dags vil beskytte børn og ikke kun imod øretæver, men jeg holder vejret når børn løber forbi mig, da jeg er bange for at de falder og slår sig, så man kan jo godt kalde mig for en kylling smiley

  • #5   14. nov 2023 Ja Cris7 for heldigvis giver de fleste forældre sine børn en bedre opvækst end de selv havde hvis de har mulighed for det smiley

  • #6   14. nov 2023 Cody N ja helt enig smiley

Kommentér på:
Politikkerne glemmer fortiden - så læs her.

Annonce