{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
268 visninger | Oprettet:

Igen et botilbud politianmeldt! {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/krimi/botilbud-i-vojens-politianmeldt-for-svigt-efter-tv-dokumentar/10010154

Igen er et botilbud blevet politianmeldt.

Et botilbud i Vojens er blevet politianmeldt for svigt, overgreb og psykisk vold, på mindst to multihandicappede.

Det er handicappede der er totalt afhængige af personalet, og det er ikke sket grundet at personalet har haft for travlt.

Personalet har ligeledes løjet overfor de pårørende omkring hvordan deres kære har det!

Social- og boligminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) har onsdag på det sociale medie X kaldt optagelserne 'forfærdelige' og 'hjerteskærende'.

Det er ifølge ministerens vurdering udtryk for 'mangel på ledelse, forråelse, mangel på oplæring og uddannelse, og et menneskesyn, der er helt galt'. (jvf. EB)


På trods af den udtalelse fra ministeren, erkender fagdirektør Katrine Ring at der er sket 'omfattende omsorgssvigt', men igen, igen, sker der intet med ledelsen, !?, og hun udtaler fortsat tillid til ledelsen.

Der sker alt alt for mange svigt overfor dem som ikke kan eller tør klage efterhånden, hvilket også gælder de ældre.

Der bliver simpelthen ikke gjort nok for at stoppe det skidte menneskesyn som nogle har, og som sker rundt omkring.

Pårørende skal kunne være trygge, og ikke være 'detektiver', for at være sikker på at deres kære bliver behandlet ordentligt.

Hvad kan der gøres?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Igen et botilbud politianmeldt!
  • #2   1. nov 2023 Cris7 hold da op og jeg skal se tv2 kl.20 og jeg kan sige at her mangler en masse kærlighed på de bosteder og det kan nok godt være svært at stimoler alle dem på de bosteder, men et eller andet må der sku ske.

  • #3   1. nov 2023 Cris7 nu så jeg første del på TV2 og jeg er både ked af det jeg ser og rasende over den ligegyldighed jeg ser smiley

  • #4   2. nov 2023 Netop Leon.

    Det er simpelthen ikke i orden.

    Jeg forstår heller ikke at man næsten altid friholder ledelsen, for det ér dem som har ansvaret. Et ansvar om at tjekke at alt går rigtigt til. Ikke mindst dukke op når det mindst ventes.

    Sørge for at tage bekymringer fra pårørende alvorligt, for der havde været flere klager, som der intet blev gjort ved.





  • #6   2. nov 2023 #5 Alis

    Alis, jeg kunne godt li' dit indlæg, lige indtil du brugte ordret 'højreekstremister' omkring dette emne.

    Det mener jeg ikke er passende, da ordet for mig og muligt også andre er lig med racister.

    Men jeg kan godt være enig med dig i, at højrefløjen i Folketinget, er mere optaget af at spare penge på så mange vigtige ting, som går under en ordentlig velfærd for alle. Hvilket på ingen måde er i orden.

    Ja sandt, at det kan være svært at aktivere en svært handicappet, som også er blind. Men det ændrer ikke på at man ikke gør sit yderste.

    Man får ikke løn for at se videofilm, snapchatte og ringe med vennerne i arbejdstiden, specielt ikke når man kun har een person at tage sig af.

    Det er også uværdigt at man ikke vil hjælpe en person på toilettet, når det har kunnet ladet sig gøre ellers.

    Uværdigt at man ikke gider at skifte ble, fordi ' han/hun 'skider' jo snart igen!

    Det må være frygteligt at være multihandicappet, ikke at kunne udtrykke sig, trods en normal tænkende hjerne.

    Hvis man ikke kan sørge for, og give personen et så værdigt liv som muligt, så er der kun een løsning. En løsning som på ingen måde vil være acceptabel.




















  • #8   2. nov 2023 Højreekstremisme er iflg. Det store danske leksikon følgende:

    Højreekstremisme er politiske strømninger og grupperinger på yderste højrefløj, der ideologisk og politisk overskrider normen for, hvad der er foreneligt med politik i en demokratisk forfatningsstat, og som desuden ofte med militante og kriminelle midler som vold og terror bekæmper det politisk-parlamentariske demokrati.

    Ellers giver jeg dig ret i det meste du ellers skriver. Men absolut ikke ordet 'klienterne'. Det er så følelseskoldt, og bør slet ikke bruges.

    Det hedder beboerne og deres pårørende.

    Du har kun set et glimt at udsendelsen, som du siger.

    Iøvrigt, er den person som var sat til at ta' sig af den unge mand blevet fyret, hvilket er fuldt fortjent.

    Sandt at det kræver uddannelse og stor tålmodighed at arbejde med svært handicappede.

    Men selvom nogle er uddannede er det ikke ensbetydende med at de har et ordentligt menneskesyn.
    Eller de lader sig præge af andre ansattes ligegyldighed, når ledelsen ikke sørger for at være mere agtpågivende.








  • #9   2. nov 2023 Cris7 netop en uddannelse giver ikke et bedre menneskesyn.

  • #10   2. nov 2023 Tilsyn skal laves om siger Moderaterne

    Socialtilsynet skal ikke lave flere tilsyn, men tilsynene skal til gengæld laves om. Det siger Moderaternes socialordfører, Rosa Eriksen, til TV 2.

    - Vi skal ikke have flere af de tilsyn, vi ser i dag. Vi skal lave om på vores tilsyn. Det må vi lave en langsigtet plan for og have det lange lys på, så vi ikke laver snuptagslovgivning. Det er vigtigt, vi gør det her ordentligt, siger hun.

    Ifølge Rosa Eriksen får Socialtilsynet lige nu kun et "mikroøjebliksbillede" af, hvad der foregår ude på bostederne.

    - Tilsynene skal se det hele, de skal være lærende, der skal være en tillidsrelation mellem bostederne og Socialtilsynet, så man ikke ser det som en hammer i hovedet, men at man får den læring og sparring, man har brug for for at få den højeste kvalitet.jvf. tv2


    Øh, hva'? Den forstod jeg vist ikke lige?


  • #12   16. nov 2023 https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-11-15-paaroerende-smidt-under-bussen-i-ny-rapport-tilsyn-fraskriver-sig-ansvar

    Sådan går det når et Socialtilsyn skal undersøge sig selv! smiley

    Skylden bliver lagt på de pårørende, hvilket er helt utilstedeligt!


  • #14   16. nov 2023 Ja, det er altid bedst med uddannet personale.

    Men det ændrer ikke på at vedkommende er fejlansat og ledelsen har ansvaret.

    En uddannet kan såmænd også være totalt følelseskold, mens en i jobtræning kan være det kærligste menneske.

    Det er ledelse, den ansvarlige, som skal følge op på det. Hvilket ikke er sket.



  • #15   16. nov 2023 Cris7 helt enig smiley

Kommentér på:
Igen et botilbud politianmeldt!

Annonce