{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
311 visninger | Oprettet:

Frihedens stemme. {{forumTopicSubject}}

Ja når jeg tænker på hvordan den vestlige verden altid har stået for frihed + taget imod rigtigt mange flygtninge så de har ku leve i fred og ro og mange lever så et liv i fred og ro.
Men så er der dem der har måtte flygte fra deres land fordi de havde en anden mening og hvor de så ytrede sig imod det styre der nu var i deres hjemland, men efter en tid begynder de selv samme at ytre sig politisk og det ku være imod det land de måtte rejse fra, eller det ku være at de grundet den frihed vesten har pludseligt begynder at udtrykke sig negativt om det land der så pænt har modtaget den person, for i vesten må man jo ytre sig, så pludseligt er flygtningene imod den frie vestlige verden.
Om der er logik i sådan omvending eller ej TJA hvad siger du.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frihedens stemme.
  • #1   13. okt 2023 Leon
    Om jeg fatter en brik om hvad du skriver om må jeg lade klogere personer om.
    Din svada uden ophold er for vider kommende, men det bliver uden min svar


  • #2   13. okt 2023 Jojo kort fortalt fortæller jeg om hvordan den fri i vestlige verden jo mange gange bliver misbrugt som platform for flygtninge som efter at havde levet x-antal år i den frie verden pludselig bliver politisk aktiv og hvor de prædiker had imod det land personen er flygtet fra, men også prædiker imod det venlige frie lands politik der har modtaget personen, det bliver pludseligt "IN" at prædike imod den frie politik i den frie verden, for det må man jo godt i den frie verden og hvis den frie verdens politik er så slem, med alle dens friheder, hvorfor så blive i den frie verden.

  • #3   14. okt 2023 Problemet er også at mange indvandrere og flygtninge, ikke ønsker at ændre på deres levemåde når de kommer til andre lande.

    De lever efter den samme måde, som ikke fungerede i deres lande.

    Hvilket kan indebære sorte penge, tvangsægteskaber, manglede opdragelse af især drenge.

    Det er synd for dem som gør en stor indsats for at lære sprog, tage uddannelse og arbejde. Ikke mindst leve på fredelig vis. Ofte bliver de irettesat, endda truet, af netop dem som ønsker at leve efter gammel-kulturel måde.






  • #4   14. okt 2023 Cris7 ja enig og jeg tror der er ved at ske en holdningsændring nok mest grundet den eskalering af vold grundet manglende på opdragelse og den var ikke gået i deres forældres hjemland og ja hvis alle nydansker levet et liv i fred og ro vil ingen tænke på flygtninge.

  • #5   14. okt 2023 Som man siger; hvis man skal behandle alle lige, så er man nødt til at behandle dem forskelligt.

    Eskaleringen af bander og vold har været over en årevis langvarig periode.

    Der har været en svært stor hensyntagen, af frygt for at få ordet racist, og diskriminering.

    Mens disse hardcore bander har fået lov at vokse, sætte grænser for hvem som kom ud og ind af deres 'territorier'.

    Fængsel, eller hårdere straffe nytter intet. Det er nærmere et trofæ på skulderen, som viser at man er loyal overfor banden.

    Ikke mindst at det konstant ses, at der gives betingede udvisninger, til trods for hård kriminalitet, drab osv.

    Man er ganske enkelt nødt til at sætte den hardcore kriminelles familie, kone børn, evt. forældre med i en udvisning. For det er dét eneste som de kan ha' respekt for.

    Vi har vore egne kriminelle at tage hånd om, så den enorme import af flere, går bare ikke!









  • #6   14. okt 2023 Cris7 igen er jeg enig, men jeg tænker så på dem der kommer til Danmark og som gerne vil Danmark og sig selv det godt, det ku jo gå udover dem og man høre jo om integreret personer med en god eksame + et godt fast arbejde som pludseligt bliver udvist og der ser jeg ingen logik og igen de få ødelægger det for mange.

  • #7   14. okt 2023 Det er lidt ærgerligt at in en debat om flugtninger allesammen bliver betragtede ens, fordi det er de ikke.

    Der er kæmpe stort forskel mellem lykke søgere som er de spontane flugtninger og KVOTE flugtninger og den sidste kategori kan der ikke gøres noget ved.


  • #8   14. okt 2023 Netop, det går jo ud over dem som virkelig har integreret sig, samt dem som i årevis har ydet en god indsats, ikke mindst som vi virkelig har brug for.

    Ikke mindst sagen omkring TicTok hvor udlændingestyrelsen havde fejlinformeret, så var der ingen hjælp at få!

    Nej, der er ingen logik i det, det er sandt.

    Det er også bevist at en dansker i arbejde, som bliver gift med en udlænding, vil udlændingen også arbejde, ikke mindst lære sprog og blive helt integreret.

    Men det er sværere for en dansker at blive familiesammenført, end det er for indvandrere at få en fra hjemlandet familiesammenført.

    Det er helt forkert.

    Jeg har været meget involveret i en sag. Derfor véd jeg temmelig meget om det. Jeg var rystet over den måde som ting foregik, ikke mindst de papirer som jeg læste.

    Jeg går ind for lov og regler, men ikke på den måde det foregår på.






  • #9   14. okt 2023 Jojo jeg tænker at det er fint der findes folk der kommer til Danmark og søger lykken ved at få et arbejde og gerne vil integrer sig i det danske samfund, der ser jeg jo ingen forskel i hvis det nu er en dansker der søger lykken i andet land smiley

  • #10   14. okt 2023 Cris7 netop der er sager man høre om og hvor man må tage sig til hoved.

  • #11   14. okt 2023 Hvordan det nu er må vi forberede os på mange flere flugtninger, og det er netop blevet offentliggjort at september var næsten en grad over normal og Oktober bliver endnu varmere.

    En rekord antal steder bliver ubeboeligt næste år og hvor skal de hen.
    Jeg tror jeg har en ide


  • #12   14. okt 2023 Jojo at temperaturen stiger må da efterhånden ikke komme som nogen overraskelse for nogen og jeg ku jo godt tænke mig at verdens står sammen imod klimaforandringerne og fik plantet træer og andet + sørgede for at der kom vand rundt omkring + at skovbrande blev slukket hurtigere om så det måtte være på de mest ekstreme måder og jeg må igen sige tænk hvis vi havde en grill stående tændt i stuen hvor hurtigt vil vi være til at åbne et vindue eller to + få slukket grillen.

  • #13   15. okt 2023 Hvis man er integreret vil det ikke være et problem for brandvæsnet at komme frem og sku slukke ildebrande, men det er det nogen steder i Danmark, der må brandvæsnet ikke køre ind i visse boligområder, for deres egen sikkerhedsskyld og det må da ku kaldes for en falliterklæring af rang og kun dansk lov og ret skal sikker alle borger i Danmark smiley

  • #14   15. okt 2023 Der er een vigtig ting man kan gøre, og det er at begrænse befolkningstilvæksten over hele verden.
    Ja, det kan lyde kontroversielt, og jeg tror heller ikke at det ville lykkedes at blive enige om det nogen steder.

    Men bare fra 1960, hvor der var 3 milliarder og til nu, er befolkningstallet steget med 5 milliarder. Altså 8 millarder mennesker på jorden. Det er en stejl kurve, der kun går op og op.

    Med klimaforandringerne, så er det nu mange steder svært bare at ha' drikke -vand til rådighed. Mange steder hvor intet kan gro mere, eller bliver oversvømmet og afgrøden ødelagt.

    Dyrene behøver også vand og mad, om de lever i naturen eller i et hushold for at overleve.

    Jo flere mennesker, jo mere skal der produceres af alt.

    Og, hvorfor sætte en masse børn i verden, hvis mange ikke har en chance for at overleve, fordi de ikke kan få de basale fornødenheder?










  • #15   15. okt 2023 Cris7 uden at blinke siger jeg bare at jeg er helt enig med dig og en fødselspolitik verden over vil være godt og man ku jo steriliser både mand og kvinde, for sex skal vi nu forsat have smiley

  • #16   15. okt 2023 Cris7 jeg tror nu også på at det sagtens kan betale sig at plante træer og andet verden over og er sikker på at det også vil gøre en forskel klimatisk set smiley

Kommentér på:
Frihedens stemme.

Annonce