{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bølgeenergi ja det tror jeg på.
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 59 Svar: 658
    #1   20. sep 2023 Desværre er bølge energi aldrig blevet til den succes man gerne ville have, og der er ellers en hel del opfindelse som virker.

    Man når de skal anvendes i praksis kniber det.

    Mest lovende ide kom igang med hjælp fra Mads Klausen fra Danfoss, men det kunne ikke anvendes da en placerings skulle findes.

    Vedligeholdelse og den ringe udbytte er et problem, men hvem ved.


  • #2   20. sep 2023 Jojo jeg tænkte en gang i et pendul der som i et ur gik frem og tilbage når bølgen går og kommer og det kan ses på lavt vand, hvis man kigger på ålegræs og andet smiley

  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    aug 2023

    Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 59 Svar: 658
    #3   20. sep 2023 Leon

    Tide vandet i f.eks. Novo Scotia og steder in England er op til 18 meter to gange om dagen.

    Imens man kan beregne mængder af vandet, og energien, så er der aldrig været en som kunne lave energi på de

    Men i de gamle dage kunne man lave mad til alle med en mølle som blev fodret af en bæk.

    Tidevandet, eller bølger er ikke stationær som en lille bæk og der mangler masser af energi når 5 million mennesker skal lave kaffe om morgen


  • #4   20. sep 2023 Jojo jeg tror det er ligesom med så meget andet energi, det skal bare være det rigtige sted første gang, så køre det og lad os da tage solcelle energien den burde sidde på alverdens hustage i stedet for at bruge god jord og eksempelvis Danmark er alt for lille et land til at der sættes solcelle pakker op, det kan du i de store lande og ligeså vindmøller de bør stå ude i havet og som du skrev forleden, var det godt for fisk og miljø og der kan skrives meget omkring energier og atomkraft eller biogasenergi som også er på vej frem smiley

Kommentér på:
Bølgeenergi ja det tror jeg på.

Annonce