{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
226 visninger | Oprettet:

Verdens forfejlet klimapolitik. {{forumTopicSubject}}

Ja med tanken om alle de skovbrande og andet der ikke tages alvorligt, er det jo klart at den ene varmerekord efter den anden bliver slået og se nu bare i linket der omhandler indlandsisen på Grønland.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/vejret/rekordvarm-sommer-paa-toppen-af-groenlands-indlandsis/9956658


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Verdens forfejlet klimapolitik.
  • #1   19. sep 2023 Leon
    Bare bliv ved ved at tage emnet op.

    Nu har vi lige været lidt omkring, og vi kan konstatere at det ser rigtigt slemt ud for utroligt mange mennesker, samtidigt med at klima ændringer sætter gang i en Folke vandring aldrig set før.

    Finder vi ingen løsning må vi forberede os et Danmark med over ti million indbyggere hvor Danskere bliver et mindre tal.

    Sjovt nok bliver et stort del af Grønland beboeligt.
    Mon ikke de tager med åben arme imod Danskere som vil flygte herfra smiley


  • #2   19. sep 2023 Jojo for mange år siden lavet jeg sjov med at jeg vil have et landbrug på Grønland smiley

  • #3   24. sep 2023 Trods utallige år med mange store advarsler om vigtigheden af at ændre på meget grundet klimaet, så er advarsler blevet tilsidesat, skubbet i baggrunden, ikke taget alvorligt nok.

    Grunden til dét er, at der er alt for mange store virksomheder m.m. som direkte har modarbejdet tiltag. For det vil indskrænke deres indtjenings muligheder betragteligt.

    Politikkere i hele verden har altid fuldt og taget parti for giganter der tjener mange penge. Nogle/flere har ladet sig korrumpere, andre har ændret deres politik så hensynet følger giganternes interesser.

    Men de har 'glemt' at ingen kan eksistere på en klode som i den grad har vist at vi mennesker har over -udnyttet den, misbrugt den, ødelagt den.

    Aldrig så mange 'indtjeningsmuligheder' eller penge i verden kan ændre på dét. Nu er det for sent. Timeglasset er løbet ud.














  • #4   24. sep 2023 Cris
    Nu er det for sent. Timeglasset er løbet ud.


    Spot on, og lignede historier kan vi se frem til fra de fleste store lande og områder.

    https://edition.cnn.com/2023/09/24/australia/australia-el-nino-heat-fire-summer-climate-intl/index.html


  • #5   24. sep 2023 Cris7, Jojo jeg tror stadigt at vi kan entre verdens klimaproblemer, men det kommer til at gøre ondt, før vi når så langt smiley

  • #6   24. sep 2023 Leon
    Cris7, Jojo jeg tror stadigt at vi kan entre verdens klimaproblemer, men det kommer til at gøre ondt, før vi når så langt.


    Leon, vi er alt for egoistisk, og jeg deler ikke din optimisme smiley


  • #7   24. sep 2023 Jojo det er ikke godt at du ikke tror at vi kan entre på alle de unoder vi har lavet og som gør at stormene er begyndt at være ekstreme smiley

  • #8   24. sep 2023 Leon
    Jojo det er ikke godt at du ikke tror at vi kan entre på alle de unoder vi har lavet og som gør at stormene er begyndt at være ekstreme



    Jeg kan kun give dig ret, vores land ligger i et smørhul, og vil klare sagen, og vi kan som en af verdens rigeste lande godt gøre noget.

    Men fakta er at vi ikke gører noget som helst for at stoppe udviklinger, vi er stadigvæk storforbruger af alt muligt forkert, vi eksporterer vores problemer til tredjeverdens lande, og er den som bruger mere plastik i vores mad og forpakninger end alle de andre.

    <Vi er Miljø svin nr 1 i vores verden


  • #9   24. sep 2023 Jojo måske Danmark er Nr.1, men jeg er ikke som forbruger Danmark jeg er en genbrugsmand og derfor kun i den sidste del som nummer 8. millard + 350 millioner og et smiley

Kommentér på:
Verdens forfejlet klimapolitik.

Annonce