282 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
aug 2023
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 70
Det er de samme personer som ikke ønsker at være underlagt en despot
Det er kun Putin som ønsker at være en diktator.
Hvor længe vil de støtte hans myrderiske regime
apr 2019
Følger: 2 Følgere: 21 Emner: 254 Svar: 1.982
dec 2014
Følger: 16 Følgere: 75 Emner: 274 Svar: 2.950
Alt for mange penge og magt spiller ind.
Alt for mange der ønsker og er diktatorer i flere lande.
Men da den ulovlige krig som Putin har startet, mod et selvstændigt land, og som involverer hele Europa, så er det den som man er mest fokuseret på.
Idag er der ulovligt valg i nogle af Ukraines besatte områder. Et valg der på ingen måde er legitimt.
Jeg håber det hurtigst mulig vil stoppe, for alt for mange menneskeliv går tabt, og alt for meget sorg og ødelæggelse for det Ukrainske folk.
Jeg håber at det indoktrinerede russiske folk, vil åbne øjnene og se hvilket forfærdeligt menneske de er underlagt.
aug 2023
Nu tror jeg godt du kan se et par stykker, hvis du åbner øjnene.
Jeg har mine øje helt åbent, og jeg kan ikke få øje på en eneste diktator A La Putin
Men jeg er nu sikker på at du kan fortælle mig hvor jeg kan finde flere af dem.
Altså dem som er i ulovligt krig med andre
Men hvis du kan nævne en ville det være godt, selvom det ville være skidt
apr 2019
aug 2023
Du har mange og fine ord.
Men hvad mener du er en lovligt krig, hvis ikke Putins drøm er en ulovligt en af slagsen.
dec 2014
Følger: 140 Følgere: 155 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.576 Svar: 7.591
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 41 Svar: 418
våbenproducenterne Leon
dec 2014
aug 2023
våbenproducenterne Leon
Svaret er ikke helt forkert A.R men hvad så hvis vi spørger kvinder.
Tror at 99% af dem elsker fred.
Kvinder er klogt, og ønsker et fredeligt liv hvor manden kommer hjem efter arbejd.
jun 2014
Følger: 10 Følgere: 58 Emner: 126 Svar: 5.551
Men de, der vil have krig og ufred råber højest og får det også gennemført. Lige nu tjener våbenindustrien formuer.
Når det drejer sig om krigen i Ukraine så overser man, at der er et våben, der er stærkere end bøsser og kanoner, og det er økonomi. Hvad ville man selv vælge, hvis man kunne - at dø af en kugle for panden, hvilket går hurtigt, eller at dø af sult, og det tager lang tid.
Ukraine kunne have stoppet den krig før den kom igang, man kunne være gået ind på ruslands betingelser. Det havde ikke kostet nogen noget, men det havde kostet USA magt.
Zelenskyj er født sidst i 70erne, og er altså vokset op som russer. Alligevel kan han ikke finde ud af at føre en politik, der tilgodeser den russiskvenlige del af befolkningen. Der var borgerkrig i østukraine. Den er forhåbentlig stoppet nu, hvor Rusland har magten, det var i alle tilfælde en del af hensigten.
Ved de valg, der for nylig var i østukraine var der personer, der sagde, at det var skønt at føle sig som russer igen.
Hvis vi vil have fred i verden, så bliver man nødt til at forhandle sig frem til løsninger, som tilgodeser så mange mennesker som muligt. DER ER IKKE NOGEN ANDEN VEJ!
aug 2023
Zelenskyj er født sidst i 70erne, og er altså vokset op som russer. Alligevel kan han ikke finde ud af at føre en politik, der tilgodeser den russiskvenlige del af befolkningen. Der var borgerkrig i østukraine. Den er forhåbentlig stoppet nu, hvor Rusland har magten, det var i alle tilfælde en del af hensigten.
Ved de valg, der for nylig var i østukraine var der personer, der sagde, at det var skønt at føle sig som russer igen.
Overført vil det være skønt at være Grønlander uden indblanding af Danmark.
Tænk sig at være fri for indblanding af en besættelses magt og overføre magten til de steder som ønsker selvbestemmelse i Nord Grønland
Eller er det anderledes når det er Putin som bestemmer.
Grønland skal bare ligger sig ned, eller. Hvordan ser du på sagen
Eller så kunne Grønland ligge sig ned for USA; eller Kina som prøver, eller Rusland som har prøvet
jun 2014
aug 2023
n
Der er få lande, som ikke har lig i kisten, og Danmark er en af dem, men det virker som om at Rusland i din verden er uskyldigt.
Men Rusland, har en meget voldeligt historien, med flere million offer.
Listen med folkemord er lange, og jeg vil gerne liste dem for dig.
Jeg har dog ikke ret meget kendskab til den folkemord du henviser til, og det er nok fordi jeg ikke har læst om det, men du må meget gerne henvise hvad det er så forfærdeligt i Ukraines historien, så at vi begge kan berige vores kendskab til folkemord.
Jeg må indrømme at Ukraine ikke er øverst i de lande jeg ved meget om.
dec 2014
aug 2023
Jojo jeg kan forstå på Alis C at hun syntes at folkemordet på den Ukrainske befolkning er ok og ja der blev jeg godt nok overrasket
Leon
Jeg ved det ikke, Alis vil sikkert fortælle gerne om den episode, men det er helt sikkert noget som om folkemordet på de Grønlands børn, eller på vores slave tider.
Jeg afventer information, som jeg selv ikke har noget kendskab til.
Eller så bliver vi muligt overraskede og alt skyldes at Putin vil befri Ukraine
dec 2014
Ukraine kunne have stoppet den krig før den kom igang, man kunne være gået ind på ruslands betingelser. Det havde ikke kostet nogen noget, men det havde kostet USA magt.jvf. Alis
Det er simpelthen skørt at skrive!
Rusland har på ingen måde ret til at stille nogen form for betingelser til et selvstændigt land som Ukraine. Heller ikke ret til at besætte og overtage et stort område. Ikke mindst med falske og illegitime valg!
Omvendt kunne Rusland ha' sagt til de russere der var så utilfredse med at bo i det østlige Ukraine at det kunne flytte 'hjem' til Rusland istedet. Så ville der heller ikke ha' været nogen krig.
Men Putin, den store løgner, som han altid har været, ville det anerledes.
I mere end 20 år, har Putin på bedste salamimetode, lavet love og regler, kun for at styrke sin magt, og slå hårdt ned på alle der havde en anden mening. Direkte mord, begået i andre lande på folk som han anser som en trussel, har foregået hele tiden.
Det er uforståligt at nogen kan tage den mand i forsvar.
apr 2019
ja det harmonerer med en tur gennem børnehaven.
Tænk, at være så Putin og ikke Russisk elsker, bare fordi man ikke bryder sig om mord, og det heller ikke statens . Fred må jo være et kæmpe fremmedord, eller måske er det mig der læser bogstaverne forkert.
dec 2014
Men du må beskylde den angribende magt, Rusland.
Ingen troede at Putin virkelig ville gå så vidt da det skete. Ingen kunne ha' gjort noget.
Putin ville have Ukraine koste hvad det ville. Det gik jo let med Krim, og han troede nok ikke at andre ville blande sig. Men han havde forregnet sig.
apr 2019
dec 2014
Nej, det misforstår du.
Men eftersom Ukraine ikke er medlem af NATO, så kan NATO ikke gøre noget direkte.
Desuden ville det være alt for farligt, eftersom Rusland kunne finde på at smide den 'store skrækkelige' bombe.
Man ville i starten afvente og se om der ikke kunne findes en løsning. Men Putin havde det ultimative krav at Donetsk og Donbas, skulle erobres og tilhøre Rusland. Derefter kunne han lidt efter lidt indtage mere.
aug 2023
Sverige er ikke faldet til patten.
De har bare set tegnene på vægen at det er nu der skal handles fordi Putin vil aldrig være tilfredse med Ukraine.
Døm selv
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/other/russisk-general-om-putins-masterplan-europa-er-n%C3%A6ste-m%C3%A5l/ar-AA1gATsM?ocid=msedgntp&cvid=32970d23125345ac8ad6ffc56ec7298d&ei=11
apr 2019
Men jeg vil godt nok stadig kæmpe min egen kamp om galskaben er så smitsom, og tænk jeg har ikke sådan fortrudt militær tjenesten, men det er godt nok falmet meget
det med rød hvide farver.
aug 2023
Men skulle næsten tro at du er imod en mand som forsvarer sit land imod en despot
Tænk sig at du har været i hæren, hvor man lærte at ligge sig flad ned når man bliver beskudt
Ups, det lærte du vel ikke
apr 2019
Lærte du noget der?
Tænk at det er dårlig opførsel ikke at træde på ham, han ånder jo endnu,
Jeg har lige set indlæg om bandepakker, Der bliver snart gode job for dem der ønsker flere døde.. Det er lidt som katolske præster står og messer efter flere messedrenge.
ja lad de unge komme til mig dem kan jeg ikke undvære.
aug 2023
Du er alt for klogt for min type
jun 2014
"Det er simpelthen skørt at skrive!
Rusland har på ingen måde ret til at stille nogen form for betingelser til et selvstændigt land som Ukraine."
Nå, er det nu skørt at skrive. Og du undrer dig over at vi har krig i verden. I dette forum har man ikke engang lov at have sin egen mening, så går folk til angreb - personangreb. Så vidt muligt ignorerer jeg det, for i en debat ryger der af og til en finke af panden, men du bliver ved. Så er det skørt at skrive - så er det vrøvl - så bruger du udtryk som "hvis man tænker normalt".
Jeg tænker normalt, men i modsætning til dig, så tænker jeg lidt længere end til min egen næsetip.
Ruslands regering kunne altså ikke klare at se passivt på at russere blev myrdet i et østlige Ukraine. Det mener du åbenbart at de skulle have lukket øjnene for, Ukraine er et selvstændigt land, så de har lov at myrde russere.
Men det er ikke det eneste problem - ved Sovjetunionens fald lovede USA og Vesten at NATO ikke ville udvide mod øst. Så snart man havde opløst Sovjetunionen gik NATO igang med at udvide mod Øst. Det var den danske regering, der sørgede for at få De Baltiske Lande ind i NATO, og så fortsatte man med at få andre tidligere sovjetrepublikker ind i NATO.
Både Reagan og Gorbatjov fik nobelspris, men efter et stykke tid forstod Gorbatjov hvilken fejl han havde begået ved at stole på den cowboypræsident. Hvis Ukraine også bliver medlem af NATO så er Ruslands østlige grænse tapetseret med NATOlande.
Rusland kæmper for at bevare retten til selv at bestemme hvilket politik, de vil føre. Men jeg tvivler meget stærkt på at du evner at forstå det.
Danmark har netop sendt 5 milliarder afsted til Ukraine, men hvad får vores eget sundhedssystem? Ikke andet end tomme løfter. Vi er blevet så meget neoliberale her i Danmark, at syge og ældre mennesker ingen værdi har.
"Omvendt kunne Rusland ha' sagt til de russere der var så utilfredse med at bo i det østlige Ukraine at det kunne flytte 'hjem' til Rusland istedet. Så ville der heller ikke ha' været nogen krig. "
Pladder! USA og den neoliberale del af verden ville have fortsat indtil de havde ædt Rusland også. Ved økonomisk krig satser man på de grådige, og de findes i alle samfund. Grådighed er mere smitsomt end coronavirus.
"Det er uforståligt at nogen kan tage den mand i forsvar. "
Så må det siges igen for 1025ende gang - at kæmpe for at få stoppet krigen og få parterne til forhandlingsbordet er ikke at tage Putin i forsvar. Prøv om du kan huske det nu!
apr 2019
aug 2023
Kan kun give dig ret jojo, men der skull ikke meget til..
Jeg kigger på tidspunktet, og tænker mit
dec 2014
Aah Alis, lad nu vær' med altid at bruge 'personangreb', hvis nogen stiller spørgsmålstegn ved din mening.
Du har lov til at ha' din mening, selvfølgelig, men du/vi/alle kan ikke forvente i et debatforum, at ens mening ikke kan møde modstand fra andre som ser anerledes på tingene.
Det er vilkårene i et debatfora.
dec 2014
Ruslands regering kunne altså ikke klare at se passivt på at russere blev myrdet i et østlige Ukraine. Det mener du åbenbart at de skulle have lukket øjnene for, Ukraine er et selvstændigt land, så de har lov at myrde russere.jvf. Alis
https://www.information.dk/udland/2022/02/oestlige-ukraine-krigen-allerede-vaeret-gang-otte-aar
Men det er ikke det eneste problem - ved Sovjetunionens fald lovede USA og Vesten at NATO ikke ville udvide mod øst. Så snart man havde opløst Sovjetunionen gik NATO igang med at udvide mod Øst. Det var den danske regering, der sørgede for at få De Baltiske Lande ind i NATO, og så fortsatte man med at få andre tidligere sovjetrepublikker ind i NATO.
Både Reagan og Gorbatjov fik nobelspris, men efter et stykke tid forstod Gorbatjov hvilken fejl han havde begået ved at stole på den cowboypræsident. Hvis Ukraine også bliver medlem af NATO så er Ruslands østlige grænse tapetseret med NATOlande.
jvf. Alis
https://www.altinget.dk/artikel/historiker-2004-putin-ville-vaere-rygende-uenig-med-2022-putin
Rusland kæmper for at bevare retten til selv at bestemme hvilket politik, de vil føre. Men jeg tvivler meget stærkt på at du evner at forstå det. jvf. Alis
Nej Alis, det er ikke rigtigt. For Rusland, som et selvstændigt land, udøver allerede den politik som Ruslands Putin ønsker. (Det evner jeg at forstå!)
Men, Rusland/Putin, har ingen ret til at bestemme noget som helst over nogen suveræne lande.
Putin omskriver historien alt efter sit eget godtbefindende, lyver og bedrager overfor sin egen befolkning.
jun 2014
"Aah Alis, lad nu vær' med altid at bruge 'personangreb', hvis nogen stiller spørgsmålstegn ved din mening. "
Så fik du det lige lavet om til at jeg opfatter det som personangreb hvis man sætter spørgsmålstegn ved mine holdninger. Det gør jeg ikke, men hvis man har en anden holdning end min, så må man begrunde den, og ikke komme med "vrøvl" eller andre nedgørende udtryk.
apr 2019
Freden ønskes