{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Freden ønskes
  • #2   10. sep 2023 Nu tror jeg godt du kan se et par stykker, hvis du åbner øjnene.

  • #3   10. sep 2023 Der er desværre alt for mange der ikke ønsker fred, uanset hvilket land man ser på.
    Alt for mange penge og magt spiller ind.

    Alt for mange der ønsker og er diktatorer i flere lande.

    Men da den ulovlige krig som Putin har startet, mod et selvstændigt land, og som involverer hele Europa, så er det den som man er mest fokuseret på.

    Idag er der ulovligt valg i nogle af Ukraines besatte områder. Et valg der på ingen måde er legitimt.

    Jeg håber det hurtigst mulig vil stoppe, for alt for mange menneskeliv går tabt, og alt for meget sorg og ødelæggelse for det Ukrainske folk.

    Jeg håber at det indoktrinerede russiske folk, vil åbne øjnene og se hvilket forfærdeligt menneske de er underlagt.















  • #5   10. sep 2023 Ja kald det nu bare en ulovlig krig, men det stopper den ikke af, så i mine øjne ser jeg ikke mange der arbejder for freden, men forarger os over ikke alle er engle.



  • #7   10. sep 2023 Ja hvem ønsker ikke fred på jord smiley

  • #8   10. sep 2023 #7
    våbenproducenterne Leon


  • #9   10. sep 2023 Å.R. ja der har du ret og det er utroligt hvad der kan opfindes på få øjeblikke.

  • #15   11. sep 2023 Jojo jeg kan forstå på Alis C at hun syntes at folkemordet på den Ukrainske befolkning er ok og ja der blev jeg godt nok overrasket smiley

  • #17   12. sep 2023 #11 Alis

    Ukraine kunne have stoppet den krig før den kom igang, man kunne være gået ind på ruslands betingelser. Det havde ikke kostet nogen noget, men det havde kostet USA magt.jvf. Alis

    Det er simpelthen skørt at skrive!
    Rusland har på ingen måde ret til at stille nogen form for betingelser til et selvstændigt land som Ukraine. Heller ikke ret til at besætte og overtage et stort område. Ikke mindst med falske og illegitime valg!

    Omvendt kunne Rusland ha' sagt til de russere der var så utilfredse med at bo i det østlige Ukraine at det kunne flytte 'hjem' til Rusland istedet. Så ville der heller ikke ha' været nogen krig.

    Men Putin, den store løgner, som han altid har været, ville det anerledes.

    I mere end 20 år, har Putin på bedste salamimetode, lavet love og regler, kun for at styrke sin magt, og slå hårdt ned på alle der havde en anden mening. Direkte mord, begået i andre lande på folk som han anser som en trussel, har foregået hele tiden.

    Det er uforståligt at nogen kan tage den mand i forsvar.









  • #18   12. sep 2023 Cris, Jeg er imod krigen og ikke bare denne, men at blive beskyldt for, at være for Putin
    ja det harmonerer med en tur gennem børnehaven.

    Tænk, at være så Putin og ikke Russisk elsker, bare fordi man ikke bryder sig om mord, og det heller ikke statens . Fred må jo være et kæmpe fremmedord, eller måske er det mig der læser bogstaverne forkert.



  • #19   12. sep 2023 Ja, Brok det er forstået at du er imod krig. Det er alle vi andre også. For krig er frygteligt, uanset hvor i verden det foregår.

    Men du må beskylde den angribende magt, Rusland.

    Ingen troede at Putin virkelig ville gå så vidt da det skete. Ingen kunne ha' gjort noget.

    Putin ville have Ukraine koste hvad det ville. Det gik jo let med Krim, og han troede nok ikke at andre ville blande sig. Men han havde forregnet sig.








  • #20   12. sep 2023 Cris, mener du i ramme alvor, at Nato landene plus venner ikke kan klare Russisk våbenmagt. Det er kun viljen og alle undskyldningerne, der ligner lidt Sverige og deres neutrale politik, men nu er de jo faldet til patten. Så der er vel stadig vilje til et ordentlig bang.

  • #21   12. sep 2023 #20

    Nej, det misforstår du.

    Men eftersom Ukraine ikke er medlem af NATO, så kan NATO ikke gøre noget direkte.

    Desuden ville det være alt for farligt, eftersom Rusland kunne finde på at smide den 'store skrækkelige' bombe.

    Man ville i starten afvente og se om der ikke kunne findes en løsning. Men Putin havde det ultimative krav at Donetsk og Donbas, skulle erobres og tilhøre Rusland. Derefter kunne han lidt efter lidt indtage mere.





  • #23   12. sep 2023 Ja undskyld jeg kan se andre store senarier, og Sverige falder da ikke til patten de har jo næsten ingen svenskere i det land, der er født i Sverige, så de er helt klar mere svenske end vi er Danskere, for det er jo nærmest forræderi, at være imod den fantastisk store taler fra Ukraine.

    Men jeg vil godt nok stadig kæmpe min egen kamp om galskaben er så smitsom, og tænk jeg har ikke sådan fortrudt militær tjenesten, men det er godt nok falmet meget
    det med rød hvide farver.


  • #25   12. sep 2023 Jo JO er vi nu nede i dum grim og åndsvag, så er der da ikke langt til tyrens røvhul,
    Lærte du noget der?
    Tænk at det er dårlig opførsel ikke at træde på ham, han ånder jo endnu,
    Jeg har lige set indlæg om bandepakker, Der bliver snart gode job for dem der ønsker flere døde.. Det er lidt som katolske præster står og messer efter flere messedrenge.
    ja lad de unge komme til mig dem kan jeg ikke undvære.


  • #28   13. sep 2023 Kan kun give dig ret jojo, men der skull ikke meget til..

  • #30   13. sep 2023 #27

    Aah Alis, lad nu vær' med altid at bruge 'personangreb', hvis nogen stiller spørgsmålstegn ved din mening.

    Du har lov til at ha' din mening, selvfølgelig, men du/vi/alle kan ikke forvente i et debatforum, at ens mening ikke kan møde modstand fra andre som ser anerledes på tingene.

    Det er vilkårene i et debatfora.



  • #31   13. sep 2023 #27 Alis

    Ruslands regering kunne altså ikke klare at se passivt på at russere blev myrdet i et østlige Ukraine. Det mener du åbenbart at de skulle have lukket øjnene for, Ukraine er et selvstændigt land, så de har lov at myrde russere.jvf. Alis

    https://www.information.dk/udland/2022/02/oestlige-ukraine-krigen-allerede-vaeret-gang-otte-aar






    Men det er ikke det eneste problem - ved Sovjetunionens fald lovede USA og Vesten at NATO ikke ville udvide mod øst. Så snart man havde opløst Sovjetunionen gik NATO igang med at udvide mod Øst. Det var den danske regering, der sørgede for at få De Baltiske Lande ind i NATO, og så fortsatte man med at få andre tidligere sovjetrepublikker ind i NATO.
    Både Reagan og Gorbatjov fik nobelspris, men efter et stykke tid forstod Gorbatjov hvilken fejl han havde begået ved at stole på den cowboypræsident. Hvis Ukraine også bliver medlem af NATO så er Ruslands østlige grænse tapetseret med NATOlande.
    jvf. Alis


    https://www.altinget.dk/artikel/historiker-2004-putin-ville-vaere-rygende-uenig-med-2022-putin

    Rusland kæmper for at bevare retten til selv at bestemme hvilket politik, de vil føre. Men jeg tvivler meget stærkt på at du evner at forstå det. jvf. Alis

    Nej Alis, det er ikke rigtigt. For Rusland, som et selvstændigt land, udøver allerede den politik som Ruslands Putin ønsker. (Det evner jeg at forstå!)

    Men, Rusland/Putin, har ingen ret til at bestemme noget som helst over nogen suveræne lande.
    Putin omskriver historien alt efter sit eget godtbefindende, lyver og bedrager overfor sin egen befolkning.












  • #33   13. sep 2023 #29, Dejligt du tænker over min sengetid, men jeg er ikke på det hold., der må du selv lede.

Kommentér på:
Freden ønskes

Annonce