{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
317 visninger | Oprettet:

Jakob Ellemann måske fortid {{forumTopicSubject}}

Torsdag var forsvarsminister Troels Lund kaldt i samråd med finansudvalget og fredag skal han i samråd med forsvarsudvalget om det famøse og forhastede våbenindkøb hos Israel som Ellemann var ansvarlig for inden han blev sygemeldt med stress.

https://nyheder.tv2.dk/live/politik/2023-08-31-troels-lund-skal-staa-skoleret-paa-samraad-om-vaabenskandale

Han håbede uden tvivl på at bølgerne havde lagt sig mens han var syg, men det var bestemt ikke tilfældet og nu er han blevet tvunget til at godkende en uvildig undersøgelse af hele forløbet og det ser bestemt ikke godt for Ellemann hvis man skal tro medierne.

Troels Lund der overtog posten kunne som forventet stort set ikke svare på noget som helst til oppositionens store utilfredshed, men på fredagens samråd i forsvarsudvalget slipper han sandsynligvis ikke så nemt fra at besvare spørgsmålene.

https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-08-31-spoergsmaalene-haglede-ned-over-troels-lund-svarene-udeblev

Jeg er ikke sikker på at regeringen kan redde ham hvis undersøgelsen går ham imod og så får han et mistillidsvotum imod sig og må træde af som minister.

Hvad mener i andre om sagen ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jakob Ellemann måske fortid
  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #1   1. sep 2023 Ja desværre stinker vores system, som om vi ikke er så fine i kanten,
    jeg mener efterhånden ikke nogen politiker sidder der fordi de vil gøre noget godt for Danmark, men kun suge alle goder og ikke mindst det ved siden af deres gode hyre.


  • #2   1. sep 2023 Cody
    Jeg kan godt tænke mig at høre hvad begrundelsen var for den beslutning

    Men som regel er en haste beslutning aldrig en god en smiley


  • #4   1. sep 2023 JoJo der er rigtig mange der gerne vil høre begrundelsen og jeg håber at undersøgelsen finder ud af det.
    Han kommer dog ikke udenom at han har løjet for folketinget og det betyder normalt goodbye, men nu må vi se hvad slette Mette og quislingen Løkke kan strikke sammen for at redde hans røv.
    Jeg håber personligt han ryger ud efter han stak en kniv i ryggen på partifællen Støjberg !


  • #5   1. sep 2023 Cody
    Dansk politik er ikke min specialitet og jeg bøjer mig for dem med mere viden. smiley


  • #6   2. sep 2023 Her nøjes med med at kigge på smiley

  • #7   3. sep 2023 Lallemand skal nok klare sig, der er jo ingen bedre lige nu - hvem skulle det ellers være ?


  • #8   3. sep 2023 Hej Å.R.
    Jan E. Jørgensen el. Troels Lund kunne være et godt bud som efterfølgere smiley


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #9   3. sep 2023 Ja Venstre har været på røven efter Støjberg startede sit såkaldte parti.

    For mig er både venstre folk nu og tidligere utroværdige.


  • #10   7. sep 2023 https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/degraderet-med-kongeloen/9939733

    Der er noget helt galt, når den tidligere departementchef, som man har mistet tillid til, kan fortsætte med at hæve den samme høje løn som før.


  • #11   7. sep 2023 Ingen er vist i tvivl om at beslutningen er et “hold kæft bolche” for at redde Ellemann’s røv og det ligner til forveksling mink sagen hvor Mette’s embedsfolk også fortsatte uden så meget som en krone i lønnedgang smiley
    Hvor længe vil danskerne mon finde sig i det svineri ?


  • #12   7. sep 2023 #11 Cody

    Du bruger det rette ord Cody. Det er noget svineri hvad der foregår bagom, hvor der nok er rigtig meget mere vi ikke véd.

    Danskerne bliver bedt om at arbejde mere,
    Pension til nedslidte er nærmest ikke-eksisterende,
    En helligdag bliver sparet væk,
    Vores sygehuse kører på pumperne,
    Offentlig transport halter slemt,
    med meget mere.

    Men der er råd til lukrative kontrakter,
    råd til 'falske' øer,
    råd til stort bureaukrati, som ingen kan finde rundt i.
    Samt meget mere.

    Nåh ja, så er det også lige en masse milliarder som blev fundet 'under madrassen'!

    Det dur' ikke med et Folketing der bliver styret af akademikere, som med meget få undtagelser aldrig har haft et rigtigt arbejde.

    Heller ikke familie-klaner der aldrig vil gå mod hinanden.

    Folketinget har selv udtalt at det skal afspejle befolkningen, men det gælder vist kun for farve, religiøse tilhørsforhold, og så noget med kvinder!







  • #13   7. sep 2023 Vi er helt enige Cris og det er uforståeligt at danskerne vedbliver at sætte kryds ved de samme dårligdomme.
    Nepotisme og kammerateri i folketinget er desværre blevet reglen fremfor undtagelsen, men det er åbenbart en pris som vælgerne er villige til at betale smiley


  • #14   7. sep 2023 Cody N kammerateri findes alle vegne også i Folketinget smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #15   8. sep 2023 Ja men i folketinget er det ikke som udenfor, snyd plat og det nærmeste, de kan hæve strafferammen er er ny næse.

  • #16   8. sep 2023 Brok S

    Helt enig og det gælder ikke kun de folkevalgte, men omfatter også hele embedsværket som vi har set flere eksempler på for nylig.
    Jeg er ved at brække mig hver gang en utopisk lønfremgang i systemet undskyldes med at der følger et langt større ansvar med - ANSVAR - der følger ikke en skid ansvar med for hver gang det går galt bliver de bare omplaceret til anden stilling med samme løn så hvad fanden er det for et ansvar de altid taler om ????

    Hvis det en sjælden gang resulterer i en regulær afskedigelse indkasserer den formastelige en tårnhøj aftrædelses bonus der er helt ude af proportioner i forhold til de regler der gælder for alm. lønmodtagere.

    Ufatteligt at danskerne vedbliver med at holde liv i det cirkus hvor afstanden til borgerne bare vokser og vokser.
    På tide med et borgerforslag hvor folkevalgte max. kan sidde 3 valgperioder (12 år) i folketinget hvorefter de ikke mere kan genopstille.
    Kun på den måde får man skovlen under levebrødspolitikere der skider højt og flot på skatteyderne smiley


Kommentér på:
Jakob Ellemann måske fortid

Annonce