{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
244 visninger | Oprettet:

Hvad sker der med den socialdemokratiske tankegang. {{forumTopicSubject}}

Ja hvordan er det nu med socialdemokratiet og som jeg kender til den socialdemokratiske tankegang, gik den på at alle sku ku bo godt og billigt, alle sku vel også ku behandles ordenligt hvis man blev syg, og så høre jeg gerne hvad jeres tanke er omkring den socialdemokratiske tankegang.
Og jeg ku nu godt forstille mig at der kommer et opgør i socialdemokratiet og for den sagsskyld i andre partier og uanset hvad jeg mener og tænker er det da ikke en socialdemokratisk politik der føres og ja der har været mange bump på vejen, så som Corona, energikrise og inflation, men jeg tænker at vi er på vej op, storm eller ej.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad sker der med den socialdemokratiske tankegang.
  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #1   8. aug 2023 Ikke presse de stakler der nu vil spille på den politiske dagpenge luksus, fuld betaling, hvis de bare kalder det stress, og ingen skal møde til udredning hos sagsbehandleren de bestemmer selv om de er syge nok til en gang dårlige nerver på ubestemt tid.

    Men bare vent de kan nok stille op igen til valg og sygdom på 1 klasse. ellers er der nok plasser i EU, hvor de så også får gratis rejser til pendler livet med de gratis glæder.


  • #2   8. aug 2023 Tror den socialdemokratiske tankegang er 'død' i svinget når det kommer til deres vælgere.

    Igennem flere år er der blevet lovet billigere boliger, 5000 pr. mdr., var det ikke det som højt og flot er blevet fortalt flere gange.

    Ja, i nyopbyggede boliger skal 25% være til almene boliger, men det er ihvertfald ikke til 5000 kr. om mdr.

    Så en dokumentar fra København forleden. Her blev der især fokuseret på Amager, Ørestaden. Hvor man bare har givet bygherrere frit spil. Det har resulteret i meget forskellige bygninger, udseende mæssigt.

    De er meget dyre, og man har undladt de grønne områder, hyggesteder hvor folk kan komme.



  • #3   8. aug 2023 Brok S sygdom og stress skal man ikke kimse af politiker eller ej og det giver også politikerne erfaring.

  • #4   8. aug 2023 Cris7 jeg er helt enig og København er ikke længere for folk med den lille indkomst og må lige sige at Slagelse også er på vej op, grundet en totalt gakket politik omkring nybyggeri + istandsættelse af de almen nyttige boliger som får huslejen til at skyde kraftigt i vejret og i vil gispe hvis i hørte hvad huslejestigningerne nogen steder vil lyde på.

  • #5   8. aug 2023 Netop Leon.

    Ja, det er sørgeligt at København ikke er for almindelige mennesker, med almindelige jobs og indkomst.

    Det er jo også derfor at mange ikke kun ønsker det, men også af nød er nødt til at flytte til steder i yderområder for at få råd.

    Og, så hjælper det ikke at man nedlægger skoler, trafikmuligheder, små sygehuse, arbejdspladser, uddannelser m.m. rundt om i landet.

    Men man er så begejstret for at komme i 'bogen', over en at de mest attraktive hovedstader, som også ligger som nummer 5 som verdens dyreste at bo i, at man helt glemmer almindelig folk.



  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #6   8. aug 2023 Leon, hvad erfaring får politiker når de selv må bestemme deres sygdoms længde og de slet ikke behøver tænke på økonomi.

    Den eneste fyrseddel de kan få er, hvis de ikke bliver valgt. Bare se på Jon Steffensen som blev sygemeldt fordi han have Morten Østergårds som forbillede i håndspålæggelse.

    Nej ingen medlidenhed herfra. Kan de ikke klare arbejdet så siger man op og skifter job, men nej til tjansen. er for dyrebar økonomisk.


  • #7   8. aug 2023 #6 Brok

    Jep.

    Hvis en politikker har 'gjort i nælderne' på en eller anden måde, så melder de sig syge, og kan være det med fuld løn og pension i 2 år, uden nogen 'jagter' dem for at få dem i arbejde.

    De har snakket i årevis om at deres vilkår skal afspejle befolkningen, og lovet at se på det. Men det bliver selvfølgelig aldrig til noget, for det ønsker de jo ikke!

    De gode vilkår kommer jo helt tilbage fra tiden, hvor man mente at politikkere kunne ha' svært ved at få arbejde, når de efter mange år som politikker røg ud af den ene eller anden grund.
    Men det var den gang hvor der var mange almindelige arbejdere der kom i Folketinget, og ikke den flok af akademikere som vi ser nu, som nemt kan finde sig et andet job.

    Folketinget afspejler ikke virkeligheden, som den burde.






  • #8   8. aug 2023 Ja ja men jeg mener da at den erfaring Jakob Ellemann har oplevet i at have stress er en erfaring han kan bruge i sit politiske arbejde omkring de arbejdsløse/syge når der næste gang skal tales om hvordan der skal tages hensyn smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #9   8. aug 2023 Leon, hvis du mener at folk som politikere får erfaring med ikke at være presset på økonomi er en erfaring, og så også selv bestemme hvornår man igen står til rådighed.
    Tænk hvis andre syge selv kunne skrive en lægeerklæring ja det tror jeg alle ville tage imod.

    Så Leon, hvis nu de delte ud af det de sparer ved, at selv må bestemme deres sygdom og hvor længe de kan hjælpe vennerne med deres gøremål uden at risikere, at det er sort arbejde. Jeg husker en sygemeldt politiker der serverede på venindens restaurant,
    der lå på en af vore smukke Øer.


  • #10   8. aug 2023 Brok S Jeg husker en sygemeldt politiker der serverede på venindens restaurant,
    der lå på en af vore smukke Øer, dette her er sku da heller ikke i orden.
    Men jeg ved hvad stress er og hvad det kan gøre ved et menneske, så jeg respekter Jakob Ellemann og den grimme stress tur han fik.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #11   9. aug 2023 Len, hvordan kan du respektere en mand som har fejlet og indrømmer det kan blive
    som lovgiver af milliarder og så ikke kan andet end sige undskyld,, taburetten og og pengene samt friheden til, at lyve når han gratis kunne holde fri uden lægeerklæring.

    Det viser mig, at manden ikke kan styre sit eget liv og ham respekterer du,
    Han både kan og vil du rette dig efter.


  • #12   9. aug 2023 Brok S som du selv siger indrømmer han at han har fejlet og mon ikke både du og jeg har fejlet i livet og hvis det er ham der bestemmer retter jeg mig efter den lovgivning vi har, dog kan det ske at jeg tænker selv smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #13   9. aug 2023 Leon, hvis han arbejde i en vuggestue, og så ikke ville andet end undskylde, at børnene aldrig blev skiftet selv om han bærer ansvaret,

    Tak er kun et fattigt ord, men undskyld er dumhed når enhver borger ved at 1,5 milliard er så mange peng, at det kan man ikke overse.


  • #14   9. aug 2023 Brok S du burde vide at lærdom kan være dyrkøbt smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #15   10. aug 2023 Leon, nu har jeg læst så mange af dine indlæg og meninger, men du snakker meget om folk der har det svært, men nu har du så fået en anden slags at have medlidenhed med,
    På grund af magtbegær bliver mange politikere syge og det er da synd for dem, men for mig er det altid for mig forskel på dem der fejler noget og ikke har råd til behandling og så den store luksus, at få alt betalt uden kritik.


  • #16   10. aug 2023 Brok S du må ikke tage fejl af mig, desværre kan jeg ikke fortælle dig hvordan og hvor mange jeg hjælper, men det er folk der har brug for hjælp.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #17   10. aug 2023 Leon mener du så Ellemam behøver vores og medlidenhed, for det mener jeg ikke.

  • #18   10. aug 2023 Brok S medlidenhed sådan tænker jeg nu ikke og uanset hvilken farve et menneske har, har de min næstekærlighed, da jeg ser på mennesket og ikke i menneskets politiske kulør smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.109
    #19   10. aug 2023 Leon, det er efter min bedste mening noget sukkersødt pladder.


  • #20   10. aug 2023 Brok S jeg har respekt for dine meninger, dog må vi i vores Demokratiske Danmark gerne have anden mening og det har jeg lige i denne sag smiley

Kommentér på:
Hvad sker der med den socialdemokratiske tankegang.

Annonce