{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
193 visninger | Oprettet:

Nye flagregler {{forumTopicSubject}}

Igår frifandt Højesteret en mand fra Jylland for at flage med det amerikanske flag.

https://www.tvsyd.dk/kolding/han-vandt-i-hoejesteret-men-aergrer-sig-over-dommens-betydning

Hvad det indebærer fremover er ikke klart da justitsministeriet først efter sommerferien vil beslutte hvad en ny lov for flagning skal indeholde.

https://www.justitsministeriet.dk/temaer/flagning/udenlandske-flag/

Jeg frygter at folketinget beslutter at fjerne alle restriktioner så vi fremover vil se flag fra alverdens regimer rundt om i landet.

Hvad tror i andre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye flagregler
  • #1   23. jun 2023 Det var da i det mindste ikke sydstats flaget han flaget med smiley

    Inde i vores nabo by er der en som flager med det Ukrainske flag.
    Ja så er det vel også ok at flage med det finske, tyske og russiske flag smiley

    Var det ikke sådan i gamle dage at bare dannebrog var højest var det ok at hejse andre flag.


  • #2   23. jun 2023 Var det ikke sådan i gamle dage at bare dannebrog var højest var det ok at hejse andre flag.

    Jo. smiley


  • #3   23. jun 2023 Tænk engang troede stadig det var sådan det var.
    Men det er det så ikke længere smiley


  • #6   29. jun 2023 Samme her Poul David - synes det er et skråplan.
    Jeg håber dog på at der kommer en ny lov på området senere smiley


  • #7   3. jul 2023 Respekt for Dannebrog tak, alt andet er uacceptabelt.

    - Det er rart at man kan vinde. I nogens verden er jeg nærmest landsforræder, og de synes, at jeg skulle skride til det land, jeg elskede over alt på jorden, siger han.

    Enig.

    Et af hans vigtigste argumenter for, at det er okay at flage med det amerikanske nationalflag er, at USA er en af Danmarks tætte allierede.

    Ja, hvis det havde været under Dannebrog, så havde du respekt for dit nationalflag og regler om, hvad er total uhørt smiley - men måske, er der noget, som er gået min næse forbi, og det skal ikke undre mig, at det er blevet ændret i slappe Danmark, hvor alt snart er tilladt smiley smiley smiley


  • #8   4. jul 2023 Eftertanke !!

    Hvis det skal tillades, at vi kan hænge alt op i vores flagstang, hvorfor skal vi så have nationalflag, det her er sq en skamplet i Grundloven, troede ikke, at der kunne rokkes ved den, håber det bliver svært.


Kommentér på:
Nye flagregler

Annonce