{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
226 visninger | Oprettet:

De 'forsvundne' sms'er? Vildledning af Folketinget? {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/politik/bt-afsloerer-centrale-oplysninger-fra-spiontjeneste-blev-tilbageholdt-i-sms-sagen

Jeg synes at Mette F, gjorde det rigtigt godt under corona-tiden. Men det ændrer ikke på at ting skal frem i lyset.

Mette F gav sin tilladelse til at de 'forsvunde' sms'er skulle genskabes, så naturligvis er det dét som man gør sit yderste for at få gjort.

Men det har man så åbenbart undladt at gøre, samt vildledt Folketinget omkring hvad der kunne gøres, samt at det kun krævede en lovhjemmel.

Nu ser vi så, at muligheden var/er tilstede.

Men så fik vi jo lige en ny (misk-mask) regering, og ministerbilerne lukkede munden på dem som havde råbt højt før, samt i deres partier.

De har pludselig fået uld i munden, og hårbollen giver dem besvær med at udtale sig når de bliver spurgt ind til det.

Det er jo ikke kun i denne sag, at lyssky ting sker, men meget ofte, især når man har fået magten.

Er der noget at sige til at politikkere bliver anset for utroværdige?

Hvorfor er det så svært for dem at være ærlige, være retfærdige, åbne?

Det er jo dét som de forlanger af os! Ikke mindst er de lovgivere, hvilket giver dem et endnu størrere ansvar for at sætte et godt eksempel, og være rene i deres måde at opføre sig på.

Hvad mener I om det hele, som ikke nødvendigvis kun behøver at handle om denne ene sag?










Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De 'forsvundne' sms'er? Vildledning af Folketinget?
  • #1   17. jun 2023 Cris7 jeg mener at vores politiker skal være troværdige og ja ikke lyve og du tænker nok på minkskandalen og hvor en del smser er forsvundet og selvføleligt skal de frem, jeg har dog set dokumentar omkring minksagen som gør at jeg tænker på om minkavlerne selv er troværdige og igen er der ting vi borger ikke behøves høre om og ja det kan ligefrem være træls at få nyheder omkring politik i Danmark også i Danmark smiley

  • #2   17. jun 2023 Leon, det kan sagtens være at minkavlerne ikke har været ærlige, hvilket nogle rent faktisk ikke var. Det er helt sikkert.

    Ikke kun regeringen skal være ærlig, det skal alle politikkere være, for de er, de øverste i kæden, som regerer over os almindelige mennesker. Det er et stort ansvar, der er blevet givet dem.

    Ja, der er ting indenrigs/ udenrigs, vi ikke skal vide.

    Men generalt er politikkere i størrere omfang blevet vendekåber. Alt efter hvad der tjener dem bedst selv.






  • #3   17. jun 2023 Cris7 politiker eller ej jeg bryder mig ikke om vendekåber smiley

  • #4   18. jun 2023 Jeg synes, det er en stor skandalesag, men det er ligesom om, den er blevet fejet ind under gulvtæppet nu, men jeg synes vi mangler at få en god sand forklaring Mette F..

  • #5   18. jun 2023 Jetset enig smiley

  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.115
    #6   19. jun 2023 Forklaringen er som gang på gang det sjuskes igennem, men den store skandale er, at det gik lidt for stærkt, men det lavede de så om på med gode penge i erstatning. (lidt for gode flere steder) men så kom det modsatte problem, udbetalingen af erstatning havde samme hastighed som en skovsnegl.

    De greb hurtig ind lidt for hurtigt lader det til, men så kommer bureaukratiet som arbejder lidt skildpadde hastig.


  • #7   19. jun 2023 Nu må vi høre hvad de siger på pressemødet senere idag.

    Flere eller nærmere alle er jo blevet 'frikendt', trods de havde et ansvar og handlede forkert.

    Men mon ikke vi får en sang fra 'de varme lande', igen igen. Måske som at det er for dyrt/omkostningskrævende brug af borgernes penge.

    Måske at der var tale om 'private' beskeder, som der ikke er nogen grund til at grave i.

    For regeringen er sagen jo slut, og de har flertal, så ingen andre kan gøre noget.

    Politikkere har kun et standpunkt, og det er magten fremfor alt. Hvis sandhed og retfærdighed kan skjules 'i magtens korridor', og holde befolkningen i uvished, så er det vigtigere for dem end alt andet.

    Politikkere kan råbe op, anklage hinanden, have gode poienter for det, men så snart de får magt, og bliver spurgt ind til deres tidligere mening, så går de i flyverskjul eller komme med dumme undskyldninger.

    Men lad os nu se hvad der bliver sagt på pressemødet. Det kan jo være at man undersøge.









  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.115
    #9   20. jun 2023 En ting er sikkert og det er, at vi på et eller andet tidspunkt løber tør for penge,
    så vil vi nok ikke være så lalle glade for både politikers forsøg på, at vælte en regering der blev demokratisk valgt.

    Lige nu ser det ud til, at det eneste folketinget kan blive enige om er, at Danmark kan betale til alt, dog ikke inden for grænsen, men til først og frennest til våben til alt og alle.


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.115
    #11   20. jun 2023 #10
    På denne side er det muligt at slette indlæg og det ville være passende, hvis du kunne finde ud af det, Men forventer du, at det er andre der skal slette?



  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.115
    #12   20. jun 2023 Ja nu har vi jo 2 tråde, så her er et indlæg fra den tråd der blev startet senest.


    #5
    1 time siden
    Ja Poul David lighed for loven eksisterer ikke hvis man sidder på magten - præcis som i hvilket som helst andet diktatur smiley


    profilbillede
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.115
    #13   20. jun 2023 Dejlig at vi har 2 tråde en for Cody og Polle og så den her hvor andre ytrer sig.

    De andre kan jo ytre sig hos Polle

    https://dinedebatter.danskforum.net/t6164-mette-frederiksens-sms-sag
    hvorfor dog plastre siden her til, når man køre paralel debat andre steder.




  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.115
    #15   20. jun 2023 Ja Polle du fatter jo ikke en dyt, men kalder dig debatør, og ejer af en debatside.

    Så du skal da ikke opføre dig som en der andet end morer dig over dine dumheder,
    så god stil, eller er det det der kaldes misbrug af en anden side.


  • #16   3. jul 2023 Jeg undrer mig over, hvorfor de ikke kan graves frem, jeg tror ikke på det, PET kan grave alt frem, bare ikke lide disse sms'er.

    Jeg har tabt troværdigheden.


Kommentér på:
De 'forsvundne' sms'er? Vildledning af Folketinget?

Annonce