{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
210 visninger | Oprettet:

Et paradoks eller? {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/vil-bruge-82-millioner-paa-at-bekaempe-ludomani/9780974

- En afhængighed til pengespil kan have store konsekvenser. Ud over de økonomiske problemer slås flere med ensomhed, angst, depression og endda selvmordstanker, siger indenrigs- og sundhedsminister Sophie Løhde (V) i pressemeddelelsen.


Staten ejer 80% af Danske Spil, mens DIF og DGI hver især ejer 10 %

Så med en ene hånd er Staten med til at skabe ludomaner, og med den anden hånd forsøger at bekæmpe ludomani!

Læs dette omkring de store beløb fra Marts 2023:
https://watchmedier.dk/nyheder/resultater/article15313781.ece

Sofie Løhde har fx.. ret i at flere kæmper med ensomhed.

Men også at være sammen med andre mennesker, måske endda tale med folk de aldrig har mødt før, skabe venskaber.

At gå til Banko Spil, hvor gevinsten ikke er stor, men glæden og samværet, at skulle til noget, er høj, har mastrodonten Danske Spil sat sig imod.

Måske skulle Sophie Løhde i al sin generøsitet, sørge for at Bankospil rundt omkring, hvor gevinsterne er små, tillades.

Er det ikke rimligt?

Eller skal Danske Spil virkelig ha' lov til at stoppe et hyggeligt samvær, bare fordi de kan, og har Staten i ryggen?










Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et paradoks eller?
  • #2   25. maj 2023 Ja, det er latterligt at forbyde Banko, når der er tale om småbeløb, eller en skaldet høne.

    Så mange glæder sig til dagen med Banko, og sådan skal det være.

    Man har både set og hørt om både unge og ældre mennesker der ikke havde ret meget kontakt med andre, pludselig blomstrer og får venner.

    Det er tarveligt hvis man ikke kan fortsætte.



  • #4   25. maj 2023 Jeg kender en del der spiller banko og den nydelse skal da forblive for alle der ønsker at spille banko.

  • #5   25. maj 2023 Jeg syntes det er fint at staten tager og giver og kender et par stykker der er lider af ludomani og de kan til tider have et lorte liv eller har haft et lorte liv - men der findes jo et sted i København tror jeg det er og der bliver folk med ludomani hjulpet og det har netop en af mine venner fortalt mig.

  • #6   25. maj 2023 Ludomani er en forfærdelig sygdom, det kalder jeg den, den er alt ødelæggende. Men jeg synes ikke de skal begynde at forbyde Banko Spil. Der er så mange mennesker, der finder det hyggeligt, at gå til Banko. Det er den ældre generation, der går til Banko er mit indtryk, mange steder har de faste pladser og specielle brikker, de lægger på pladerne og ja, hvad kan de vinde, en god steg, købmandskurv og nogle steder små penge. De bliver afholdt (nogle) i Forsamlingshuse og andre mødesteder, og det skal de da have lov til, mange ser frem til den ugentlige Banko dag.

  • #7   26. maj 2023 Jeg husker hvordan der før i tiden også var banko på CB-radioen og det har jeg da prøvet og det var gode gevinster og husker hvordan en kæreste jeg havde sad og spillede banko til langt ud på de tidlige morgentimer og det var et CB-radiobanko for hele Sjælland smiley

  • #8   26. maj 2023 Ja hvis ikke man kan styre sit spil og bruger huslejen eller tager sin kærestes hævekort eller kærsten skal sove med sin pung under hovedpuden så er det en ludoman.
    Jeg spiller og for ikke så længesiden (et måned) spillede jeg på at der sku komme et rødt kort i kampen og en af trænerne fik et rødt kort og da jeg ikke fik udbetalt de småpenge skrev jeg en klage til Danske Spil og jeg har ikke fået svar endnu og ja da har både gode og dårlige historier om spil smiley


  • #9   26. maj 2023 Jeg synes lige denne her gamle artikel hører til tråden her:

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/kultur/gamle-ole-et-m%C3%B8de-med-inkarnerede-bankoentusiaster


  • #10   26. maj 2023 Jetset tak for kigget og jeg tænker hvorfor ødelægge noget der har givet glæde og kørt så godt i så mange år smiley

Kommentér på:
Et paradoks eller?

Annonce