{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
279 visninger | Oprettet:

Giv os St. Bededag tilbage ... {{forumTopicSubject}}

Sig mig lige engang, hvad er det for et cirkus !!

Vi er da til grin. De ville heller ikke høre på oppositionen. Statskassen har masser af penge, det hele handler om prioriteringsspørgsmål, og så kan de stå i deres åbne ansigter og sige, det er en nødvendighed, at de skal levere div. tanks, F16 og andet krigsmateriale til Ukraine. Så dermed valgte de at stryge St. Bededag.

Er der nogen af Jer, som har set budget over Statens finansiering, tal for tal - jeg har aldrig. Så må det vel være på tide, det bliver offentligt for skatteyderne, vi betaler mere end nok. Men de ansvarlige kender så åbenbart heller ikke til det budget smiley

https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/giv-os-bededag-tilbage/9779417


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giv os St. Bededag tilbage ...
  • #1   25. maj 2023 Der foregår en masse lusk.

    Denne er fra Januar 23.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/regeringen-dropper-milliard-tjek/9608231

    Hvorfor mon det helt normale kasseeftersyn, ved ny regering blev droppet?

    Mon ikke man allerede dér vidste at der var rigeligt i sparegrissen af danskerenes hårdttjente penge?








  • #2   25. maj 2023 Jo, Cris og jeg synes ikke, vi skal finde os i det. Vi skal bede om dokumentation !!!!

  • #3   25. maj 2023 Jaaaaa hvis Danmark har så mange penge på kistebunden ku de godt give Danmark St. Bededag tilbage smiley

  • #4   25. maj 2023 Det har de åbenbart Leon, tænk de indrømmer, at det er en overraskelse for dem, at de har ekstra mange penge, har sq aldrig hørt noget lignende smiley

  • #5   25. maj 2023 Jeg kom forleden til at tænke på problemet omkring Naviair, som er ejet af staten.

    Det har jo virkelig givet store problemer i et stort knudepunkt som Københavns Lufthavn at der er mangel på flyveledere.

    Flyvelederne har bedt politikkerne om hjælp, nærmere Transportministeren. Men han afviser og henviser til Arbejdsmarkeds parter.

    Men da det kom til St. Bededag, hvor især Arbejdsmarkeds parter burde være taget med på råd, fordi St. Bededag er en del af overenskomsterne, handlede regeringen helt hen over hovedet på alt og alle, og gennemtrumfede deres vilje.

    Det ser ikke kønt ud. Så,... Forlang St. Bededag tilbage.








  • #6   25. maj 2023 Jeg er 100% enig #5 smiley

  • #7   25. maj 2023 Og når jeg ser på de 3 hoveder: Mette, Jakob og Lars - så kan jeg faktisk ikke kende dem, de er total forandret, bare ikke til det bedre, det er lige som om, at de kæmper en kamp om at træde over "spinaten", det er dog svært.

    Det er en total misforstået regering, der der, blev dannet - jeg husker ikke rigtig nogen tilsvarende i nyere tid, der bare har været en stor fiasko.


  • #8   25. maj 2023 #7 Jetset

    Helt enig. Total fiasko.

    Jakob Elleman missing in action! Som muligt nok ikke kan genfinde sig selv.

    En genvalgt Statminister, en tidligere Statsminister og en desperat for at blive Statsminister, der havde den tidligere Statsminister som chef, det kan bare ikke fungere.

    Når de så også har et flertal, og har vendt på mange ting efter valget, fordi de indbyrdes internt ikke kan blive enige, så er det noget kludder/pludder marie.

    Det virker mere som et diktatur nu, end et demokrati.










  • #9   25. maj 2023 Ja, Cris, synes det er uhyggeligt og virkelig alvorligt.

  • #10   25. maj 2023 Vi kan vel sige at der er det de vil og så er der det de ikke vil smiley

  • #11   25. maj 2023 Jamen store bededag findes da stadig fremover - bare ikke som fridag smiley

  • #12   25. maj 2023 #11 Å.R.

    Ahh Å.R. lidt dum kommentar, for dem som har arbejdet for den fridag, men som også har den i deres overenskomst.

    Men selvfølgelig har du ret på en eller anden måde.


  • #14   25. maj 2023 Ja, det læste jeg også, men Pape har så også andre reformer i ærmet.

    Så det er vel pest eller kolera om man vil.

    Ingen får noget for intet, medmindre man er politikker. smiley


  • #16   25. maj 2023 #12
    "Ahh Å.R. lidt dum kommentar, for dem som har arbejdet for den fridag, men som også har den i deres overenskomst"

    Nævn mig venligst, hvilken overenskomst, hvor der står noget om store bededag ?
    Arbejdet for store bededag ? undskyld mig, prøv google hvad store bededag er sammensat af.
    Men ok, kald det bare "en dum kommentar"


  • #18   28. maj 2023 #16 Å.R.

    St. Bededag er en helligdag, som man får alm. betaling for, hvilket er inkorporeret i overenskomster.

    Skal man arbejde på St. Bededag, får man helligdagsbetaling.

    Ganske simpelt.

    Nu er det så bare ikke en helligdag mere, og der kan produceres/arbejdes istedet.

    Så er det vel ikke så svært at forstår betydningen for, hvorfor så mange er rasende, vel?




  • #19   28. maj 2023 #16 cris7

    Vi bliver aldrig enige vi 2, omkring betydningen af St. bededag.
    Nu har jeg aldrig været offentligt ansat, men kan godt se problematikken for de offentlige som får fuld fridag i hvert fald i sundhedsvæsenet.

    På det private arbejdsmarked, får vi 3,5% oveni lønnen, som sættes af og deles mellem de forskellige helligdage - bliver der færre helligdage, bliver beløbet til de enkelte dage bare større, og da st. bededag altid falder på en Fredag, er det ikke så galt, da det for langt de flestes vedkommende kun er ca. ½ arbejdsdag om Fredagen.
    St. bededag vil stadig være lønnet som alm. Fredag og de 3,5% opspares også for den dag, samt 12,5% til ferie.


  • #20   28. maj 2023 Å.R.

    Jeg har aldrig været offentligt ansat, heldigvis.

    Kun i private firmaer.


Kommentér på:
Giv os St. Bededag tilbage ...

Annonce