{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
216 visninger | Oprettet:

Diagnosticering i det lykkelige Danmark. {{forumTopicSubject}}

Ja der var en gang et Danmark hvor de fleste børn fik læst god nat historier og hvor børn lærte hvad der var rigtigt og forkert, de lærte også at spise med kniv og gaffel og hvis man ikke ku opføre sig ordenligt fik man med livrem, børste, bøjle eller med flad hånd, i skolen de første år husker jeg hvordan jeg blev revet i begge mine øre af to lære og det gik kun så langsomt med at komme op af gangen grundet jeg blødt fra mine øre de var revnet så jeg måtte ud og sys på Sæby sygehus, samtidigt var der den psykiske vold i form af trusler fra en bestem lære og ja så var der alle de søde lære, jo jo jeg husker det hele og selv om jeg ku spise med kniv og gaffel og godt viste hvad der var rigtigt og forkert var jeg bare en utålelig snot ung (altså ikke diagnosticeret).
Men hvad skal jeg sige om et Danmark der siges at vi alle bare er ÅH så lykkelige hvor snart alle vil have en diagnose og ingen bekymring for sådan er normalen jo i Danmark 2023, bekymringen kommer nu for vi har et sundhedssystem der er i knæ, vi har en psykiatri der simpelthen ikke kan følge med og en af grundene må være at mediciner som har hjulpet psykisk syge mennesker bliver forbudte af lægemiddelstyrelsen da folk jo kan blive afhængig af medicin og husk jeg skrev kan blive afhængig af medicin og et sidespring det ku være sjovt at møde nogle af dem fra lægemiddelstyrelsen og især hvis de røg smøger og er afhængig.
Jeg ku skrive meget mere og ved allerede nu at indlægget er for langt og ja vi må tænke os til alle de børn som er eller bliver diagnosticeret .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diagnosticering i det lykkelige Danmark.
  • #1   10. maj 2023 Jeg har haft tænkt på at lægge et lidt ligende emne som dit Leon, i meget lang tid.

    Men hver gang jeg forsøgte så blev det for stort/langt til at det kunne lade sig gøre.

    Jeg tror ikke på halvdelen af de diagnoser som bliver givet, heller ikke nødvendigheden af al den medicin som børn bliver fyldt med.

    Det kræver en længere forklaring, men jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal ende og begynde.

    Det er trist at se at du ikke har haft det let Leon, det gør mig ondt. Men heldigvis har du ikke ladet dig slå ud, men derimod blevet til et rigtig godt menneske med hjertet på det rette sted.






  • #2   10. maj 2023 Cris7 jeg er meget enig og jeg husker de udfordringer vores livlige krabat af en søn og hans klassekammerat havde i skolen.
    Vi sendte derfor vores “damp” søn på efterskole et par år og det hjalp gevaldigt fordi der var streng disciplin på skolen og han har siden taget to håndværker udd. og er idag selvstændig håndværksmester.
    Hans skolekammerat derimod blev sendt til skolepsykologen og havnede i systemet med div. diagnoser hvorefter det gik rigtig galt med narko og nervemedicin.
    Han døde af en overdosis allerede som 41 årig og hans forældre som vi kendte godt blev skilt kort efter smiley
    Denne episode har styrket mig i troen på at den manglende disciplin i skolerne betyder at mange livlige børn ender med diagnoser fordi den moderne pædagogik ikke kan rumme disse børn smiley


  • #3   10. maj 2023 Cris7 ja man kan ikke skrive et indlæg om dette emne ej heller om dette emne uden det bliver forlangt og trods det jeg fortæller har jeg haft en ok barndom især da jeg kom på Høng børnehjem.

  • #4   10. maj 2023 Cody N sku godt gået af din søn og han havde også familien med sig og det betyder meget at være og have sin mor og far og ja der skal være regelsæt om hvad man må og ikke må + have huslige pligter og det er også med til at sætte fremtiden for børn.
    Og ja Cody N hvad har den unge mand ikke måtte kæmpe med siden har tog sit liv.


  • #5   10. maj 2023 Leon jeg er ikke engang sikker på at han tog sit eget liv, det har nok snarere været noget dårligt narko han døde af ifølge hans forældre 🤔

  • #6   10. maj 2023 Cody N det er stadigt sørgeligt at sku dø så ung og det uanset måden at dø på.

  • #8   10. maj 2023 rosegirl S den gang jeg boede hjemme i Sankt Pouls Gade nr.6 2th gik jeg tit op til en ældre Dame der boede på kvisten og sage god nat og hvis hendes datter var på besøg fik jeg et god nat bolsje og sku love at bede aften bøn smiley

Kommentér på:
Diagnosticering i det lykkelige Danmark.

Annonce