297 visninger
|
Oprettet:
Promillegrænse {{forumTopicSubject}}
Tidligere var det næsten altid folk der havde fået for meget alkohol,
men det er snart sådan, at læser man om promiller så er det mere og mere narko hash relaterede grænser der er overtrådt.
https://ekstrabladet.dk/krimi/spoegelsesbilist-doemt-for-vanvidskoersel/9740603?fbclid=IwAR1etcNE1Ep9CFZD9gK8OVzJvyV__hFcnNT8uim5wUFMtFScONZgxY3_P_o
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 21 Fotoprofiler: 1 Emner: 157 Svar: 5.459
Jeg er bange for dem der ikke har sovet nok, og vælger og køre bil med lukkede øjne.
Tests har vist at det at ha sovet for lidt eller er meget træt er værre end en promille over de 0,5 .
Min egen idiot af en mor har lige gjort det!!!, og det er ikke første gang.
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 344 Svar: 2.151
og over 0,5 kan jo være 1,0 eller mere
feb 2007
Men alkohol. og der er lavet tests på det. folk der køre trætte , bremser ikke når de skal.
De er også mere irritable og tar dårlige beslutninger i trafikken.
apr 2019
Prøv at læse hvad det handler om ?
feb 2007
Ja det handler om stoffer.
Men du snakker også om alkohol
Men nej man skal selvfølgelig ikke køre i påvirket tilstand af nogen art. Og så er det godt vi har politiet til og stoppe det.
MEN man burde lave reklamer på tv eller kampagner der handler om at man ikke skal køre når man er træt. Man er til fare for sig selv og andre.
apr 2019
hvis du ikke kan se forskel på træthed bag rattet og så
https://www.tv2kosmopol.dk/koebenhavn/doedsbilist-draebte-5-aarig-pige-i-koebenhavn-nu-faar-han-ekstra-straf
det her.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 88 Emner: 354 Svar: 3.897
Det gælder også for visse former for medicin, som kan ha' samme virkning som promillekørsel.
Men det er et stort problem at der er så mange som kører påvirket, med hash og lattergas i blodet.
Det er nødvendigt at straffe hårdt, for det er andre menneskers liv der er i fare.
OT. Det gælder iøvrigt også den pokkers mobiltelefon. Det er næsten hver gang jeg kører langt på cykel, at en eller anden idiot lige bremser hårdt op foran for at tjeke et eller andet. Eller som slingrer fra side til side, for læse et eller andet.
apr 2019
Det burde slet ikke være et tema i forbindelse med rus midler.
dec 2014
Sandt Brok, men det relaterer dog også til trafiksikkerheden, og måske noget flere ikke lige tænker over.
Mht. hash, lattergas og hvad nogle ellers fylder sig med af skidt, så mener nogle af dem som bliver taget, at det ikke er så slemt som alkohol.
De synes selv de bliver mere rolige og afslappede, og har fuldt overblik. Hvilket selvfølgelig er helt forkert.
For et par år siden så jeg en stor razzia ved Søpavilonen lige før Åboulevarden starter i København. Dagen efter læste jeg at politiet havde været meget forbavset over hvor mange der havde hash i kroppen. Håndværkere, og folk man slet ikke skulle tro tog sådan noget.
Det er svært at forstå at nogen udsætter ikke kun dem selv for fare men alle andre også.
apr 2019
Men der kan godt nok laves tiltag mod misbrug for er bøden stor nok så tænker man nok over det anden gang.
Og se lige på, hvordan det går på Christiania nu.
dec 2014
Og se lige på, hvordan det går på Christiania nu.jvf. Brok
Er det så ikke også udenfor 'promillegrænsen'?
Ja, jeg så at Christianitterne ikke længere vil være ansvarlige for det som sker, og beder om hjælp fra politiet. Nye toner.
Ved de senere møder de har haft omkring problemet med de hashsælgende bander, så har de hver gang ment at det var ikke noget andre skulle blande sig i, det skulle de nok selv håndtere, osv. osv.
apr 2019
Men jeg har godt nok svært med, at mangel på søvn bliver til noget der er farligt i et tema om misbrug.
dec 2014
Promillegrænse