{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
158 visninger | Oprettet:

200.000 vælgere har forladt Socialdemokratiet {{forumTopicSubject}}

B.T. skriver, at ca 200.000 vælgere har forladt Socialdemokratiet siden valget i november sidste år.

Størstedelen er gået til SF, nogle til Enhedslisten og en mindre del til Dansk Folkeparti og Danmarksdemokraterne v/Inger Støjberg

Flugten angives at være utilfredshed med afskaffelsen af Store Bededag og indgrebet mod Seniorpensionen.


Har Mette F solgt sig selv for dyrt til Venstre og Moderaterne for at undgå en Rigsretssag efter hendes håndtering af Minksagen?
Eller har hun gjort det rigtige ved at danne en midter regering, hvor vælgerne bare ikke kan se, at det er den rigtige løsning?

https://www.bt.dk/politik/mette-frederiksen-har-mistet-200000-vaelgere-her-er-de-loebet-hen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  200.000 vælgere har forladt Socialdemokratiet
  • #2   27. apr 2023 Det er en underlig konstallation.

    De seneste år blokpolitik er pludselig afløst af kammerateri hen over midten. De skarpe holdninger og udmeldinger om "at skulle stå til ansvar" i valgkampen blev pludselig afløst af fælles mål og gensidig støtte.
    Hvor kom det lige fra?

    Gav Mette F køb på socialdemokratiske kerneholdninger for at undgå at blive undersøgt og evt. stillet til ansvar for den måde aflivning af mink blev gennemført på?

    Har ministertaburetter og ministerbiler fordrejet Jakob Ellemann, så han pludselig fik andre holdinger, end dem han gav udtryk for under valgkampen?

    Har Løkke igen-igen vist sit talent for politisk håndværk ved at få sin regering over midten igennem - koste hvad det koste vil?


  • #3   27. apr 2023 Peter P

    Jeg kan kun sætte flueben ud for alle dine 3 analyser og erklære mig 100% enig smiley


  • #5   28. apr 2023 Selv om jeg aldrig har stemt S vil jeg mene at hendes indædte krumspring for at undgå en advokat undersøgelse ovenpå mink skandalen har jaget de fleste vælgere væk.
    Taburet klæberi så tydeligt og den efterfølgende fredning af B.Berthelsen samt det seneste kammerateri med højrefløjen trækker voldsomt ned på troværdigheds skalaen..


Kommentér på:
200.000 vælgere har forladt Socialdemokratiet

Annonce