{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
154 visninger | Oprettet:

Psykopatiske ledere. {{forumTopicSubject}}

https://finans.dk/debat/ECE13108538/psykopatiske-ledere-koster-paa-bundlinjen/

Dette oplæg er afledt af et program på Dr2

Det menes at 25% af ledere/chefer er psykopater.

Ikke mindst at mange ledere i og for forskellige lande er psykopater.

Det er svært at gennemskue en psykopat.

Disse psykopater er charismatiske, veltalende, ønsker magt overalt. Kan virke empatiske, fordi de er lærenemme, men føler intet. Tager ofte æren for hvad andre har udrettet osv.

Men så er der også dem som med rundsave på albuerne, ønsker magten for enhver pris, uden nødvendigvis at være direkte psykopat.

Men tilbage til programmet, hvor en person havde været rundt i verden for at forske i dette.

Her blev nævnt at dem som ikke direkte ønskede at være ledere, men som var pligtopfyldende, og virkelig satte en stor ære i at gøre deres arbejde godt, også var dem som burde blive ledere istedet.

Men de blev ikke 'set', når der skulle udnævnes en ny leder eller chef.

Det gjorde derimod den med de 'store armbevægelser', de store 'visioner', og hårde type, der ikke så sig tilbage efter hvem som han havde trådt på, på sin vej op.

I politik er der helt sikkert også en del psykopater, eller bare magtbegærlige, og derfor grunden til at de ikke kan enes indbyrdes.

Hvad mener I om dette?

Har du været ansat et sted hvor en leder/chef har 'kørt' alle over for at få sin vilje? Eller lign. episoder?

Er det ikke vigtigt at 'se', dem som virkelig både menneskeligt og arbejdsmæssigt gør en stor indsats, blive ledere, istedet for dem med rundsave?












Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Psykopatiske ledere.
  • #1   21. mar 2023 Jeg har kun haft gode ledere smiley

  • #2   21. mar 2023 Det er dejligt kun at have gode ledere. smiley

    Jeg har haft både gode og dårlige ledere.




  • #3   21. mar 2023 Cris7 jeg vil sågar kalde dem alle sammen for hjertevarme så jeg har været heldig smiley

  • #6   22. mar 2023 Den bedste leder jeg har haft, er mig selv. Har dog også haft en rigtig god mandlig leder. De værste ledere jeg har haft, har været kvinder og når jeg tænker mig om, så synes jeg egentligt, at det er et mærkeligt sammentræf, den vil jeg lige tænke over, måske er der nogen, som kan forklare. Det hedder sig, at kvinder altid skal præstere dobbelt så meget, for at blive anerkendt som god leder, at de mange gange overspiller ...., tænke tænke tænke.

  • #7   22. mar 2023 De er alle slemt, men de værste in min verden er dem i magtpositioner in kirker og religioner, brrrrrrrrr. Jr. JoJo

    Det er nok præstestyrer du mener og lign., Islam er en lovreligion, jeg er helt enig. Men det er nok en anden form for magt ift psykopatiske ledere vi har i erhvervslivet.


  • #8   23. mar 2023 #6 Jetset

    Det hedder sig, at kvinder altid skal præstere dobbelt så meget, for at blive anerkendt som god leder, at de mange gange overspiller .jvf. Jetset

    Lige præsis Jetset. De 'overspiller' og vil gerne vise deres magt meget tydeligt.

    Problemet kan også være de latterlige kvoteordninger, hvor mindst 25 % SKAL være kvinder. Det giver ikke de bedste ledere, som ikke nødvendigvis er antaget for hvad de kan, men udelukkende grundet deres køn.



Kommentér på:
Psykopatiske ledere.

Annonce