{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
175 visninger | Oprettet:

Polen vil levere fire kampfly til Ukraine {{forumTopicSubject}}

Fire MiG-29 jagerfly vil i de kommende dage blive leveret til Ukraine, det bekræfter præsident Andrzej Duda.

Flere MiG-29'ere er i øjeblikket ved at blive serviceret og klargjort til en senere overførsel, sagde Duda i Warszawa i dag torsdag efter et møde med den tjekkiske præsident Petr Pavel. Landets ledelse traf en tilsvarende beslutning, og regeringen vedtog derefter en resolution.

Duda sagde endvidere, at det polske luftvåben i øjeblikket har omkring et dusin MiG-29'ere, som blev overtaget fra Østtysklands lagre i begyndelsen af ​​1990'erne. "De har fortsat været i fuld indsats i vores antiluftskyts forsvar."

Flyene, der leveres til Ukraine skal erstattes af moderne kampfly, som Polen har bestilt i Sydkorea og USA.

MIG-29 er sovjet producerede kampfly.

Polen er det første NATO-land, der efterkommer Ukraines anmodning om kampfly til at forsvare sig med mod Rusland.

Den polske regering meddelte i sidste uge, at den kun ville levere kampfly til Ukraine, hvis der var en større international koalition til at gøre det.

Slovakiet har også indvilliget i at levere MiG-29 kampfly.


Hvad mener du om Polens beslutning?

Jeg mener det er en farlig beslutning alene af den grrund, at det er fly fra sovjetproduktion, der kommer til indsats mod russiske soldater, Moskva's reaktion bliver sikkert ikke blid.

Derudover har jeg ikke hørt om 'en større international koalition', der er villig ligeledes til at levere kampfly til Ukraine.


Kommentarer på:  Polen vil levere fire kampfly til Ukraine
Kommentér på:
Polen vil levere fire kampfly til Ukraine

Annonce