{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Cody N
Cody N
Online Tilmeldt:
23. nov 2017
Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 132 Svar: 2.252

Opskrift på et godt debatklima. {{forumTopicSubject}}

Fandt lige denne 10 punkts debat opskrift på Zetland fra 2017 skrevet af Jacob Mchangama.
Nu håber jeg ikke jeg overtræder nogen copy rettigheder her 😬

https://www.zetland.dk/historie/so4ExmYM-aevmJ36a-8b70d

Jeg indrømmer blankt at jeg selv dumper i halvdelen af punkterne, men det er absolut en læseværdig artikel der måske kan hjælpe lidt på debat klimaet herinde.

God læselyst og giv gerne din mening til kende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opskrift på et godt debatklima.
  • #1   14. mar 2023 Der er ingen tvivl det ville hjælpe gevaldig, men jeg ville aldrig kunne leve op til den standart.
    Hvor mange ville stå med både navn og adresse, nok ikke nogen.

    Her på siden er vi ganske enkelt for mange egoer, og alt for meget, hvad med dig selv.
    Her er det nærmest en forbrydelse, at ytre sg om noget man ikke selv vil stå i mål for.

    Bare noget så simpelt som, at sproget er et problem.

    Som mit frivillige arbejde hos ældre sagen, vi var flere ældre/gamle der ville hjælpe til, og vi skulle så se et oplæg, en sag skulle fremstilles, men det blev til denne case, og der stoppede jeg, for kendt flere af deltagerne der aldrig havde haft Engelsk.

    Og jeg kan ikke forstå, hvis der findes danske ord, hvorfor så meget skal foregå med engelsk og sms forkortelser m.m.

    Så jeg er altid uden for nummer da jeg er min egen.
    Måske mangler vi et oplæg med kønsneutrale racer, plus mange andre krænkelser.


  • #2   14. mar 2023 Cody et godt link. Men som det foregår nu, så synes jeg ikke lige, der er noget, som passer ind, måske jeg har overset noget, ret mig endelig, jeg vil ikke melde dig til Support smiley

    Mon ikke vi alle ved, hvad der er gruelig galt pt., vi har fået Virus, og den skal bekæmpes, hvis ikke den bliver det, så bliver det ikke anderledes desværre. Der er ingen medicin, der virker på den Virus, kun hvis den bliver ekskluderet, jeg taler af erfaring.


  • #3   14. mar 2023 Jeg læser det først senere smiley

  • #4   14. mar 2023 Og jeg kan ikke forstå, hvis der findes danske ord, hvorfor så meget skal foregå med engelsk og sms forkortelser m.m. Jr. Brok

    Det er fordi det er så hamrende smart, og samtidig med det, så kan man også nå at smage rigtig meget på sig selv, du ved, de selvhøjtidelige *brækikon*


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 132 Svar: 2.252
    #5   14. mar 2023 Brok: Påfaldende du lige nævner kønsneutralitet for det var det næste emne jeg ville berøre efter at have set aftenshowet igår.
    Hvad den engelske “syge” angår er det nok en udvikling vi ikke kan standse selv om det er “pain in the as” med alle de ord og forkortelser som mange gamle slet ikke fatter en dyt af 👍🏼

    Jetset: Ja det er en sej virus men mon ikke vi finder en vaccine på et tidspunkt for alle er vel interesseret i normale forhold igen 😀


  • #6   14. mar 2023 Jeg ville så gerne være optimist så enderligt. Men jeg har 15 års erfaring med den Virus, ingen har fundet den rette medicin endnu, jeg har prøvet at lede efter svar, men forgæves. Virus er faktisk gift, det tror jeg på, derfor svær at bekæmpe.

    Den Virus er desværre trængt ind i mange celler og det kan ende med døden.

    Dette er et billede af 1-værelses med låg, tør ikke at sætte billede ind af frygt for ophavsretten, kan ikke læse nogen steder på div billeder, om der er ophavsret på, og hvilken en af de mange regler, man skal rette sig efter smiley - det er blevet meget svært at begå sig, skjult censur, man ikke kan se, er en rædselsfuld ting smiley


  • #8   14. mar 2023 Ja, Alis, hvis du lige tager en runde her, så er det meningen at vi skal gætte, desværre. Det kan også godt være jeg skal overlade andre at tage stilling til, om de skal slettes, men må jeg have lov til at have en mening om det ??

    Men hvis du har en løsning på, hvordan man tackler vanskelige profiler, så tror jeg, du er velkommen til at komme med et bud.


  • #10   14. mar 2023 I Tyskland er en lov, der vil medføre bøder for sociale medier, der ikke fjerner “hadefuldt indhold” inden 24 timer, på vej.

    Den er ikke på vej, den er for længst trådt i kraft, den højeste straf der indtil nu blev dømt til en bruger var på 1200 €, selvom indholdet var blevet fjernet.

    Vi har efter omtalte lov 3 måneder tid til at indgive en klage efter enten selv at have læst eller blot fra andre hørt om en fornærmelse på nettet.

    Cody

    Ja det er en sej virus men mon ikke vi finder en vaccine på et tidspunkt for alle er vel interesseret i normale forhold igen.

    Og den er endda muteret, så den bliver nok svær at bekæmpe med en vaccine, højest sandsynlig kun med en lov.

    Dit tema er et aktuelt og fint tema, der uden videre kan mutere til endnu en fniddertråd, som Alis #9 beskriver det.

    .



  • #11   14. mar 2023 Jetset - kan du ikke se hvad det er for en situation du skaber? Nu kan vi alle sammen se mistænksomme på hinanden. Jr. Alis.

    Føler du dig truffet ??

    Hvordan man tackler vanskelige profiler tager jeg stilling til individuelt. Måske bliver de pågældende ikke opfattet som vanskelige af andre.

    Hvis argumenterne ikke er til at komme udenom, så skulle det vel ikke være så svært.


  • #12   14. mar 2023 Ja jeg har ingen problem med, at sige til folk, hvis de ikke passer i mit synsforviring.

  • #14   14. mar 2023 JoJo - lev med, at alle elsker altså ikke en. En dårlig debatskik er bare at tale en efter munden, det bliver for anstrengende i længden. Men lad dig ikke miste modet bare pga af en enkelt Virus smiley

  • #16   14. mar 2023 HK - nu har du været med hele vejen, så jeg skal nok ikke begynde at holde foredrag for dig. Men tænker du bare 4 mdr tilbage, så var her anderledes, selvom der ikke var problemer, som nu, jeg synes det er så sørgeligt, ja, faktisk, jeg vil kalde det sørgeligt, at vi skal invaderes af en forfærdelig Virus - men jeg har en fornemmelse af, at du arbejde i sundhedssektoren, så du nok kan kende forskel på Virus og Infiktioner, det sidst nævnte kan behandles med penicillin, Virus har en tendens at falde i søvn og så bare bryde ud senere .... smiley

  • #18   14. mar 2023 Jeg fornemmer det er en bruger som du omtaler som virus.
    Og synes godt nok det er trist hvis bare 1 bruger kan bringe et helt site ud af kurs. Jr. HK


    Jamen, det kan jeg da kun være 100% enig med dig i. Har du en løsning på problemet, så tror jeg, flere vil tage imod med kyshånd ??


  • #20   14. mar 2023 Jeg ville så gerne forstå dit indlæg #19 - jeg forstår ikke, hvem er TS. Men har det noget med en god opskrift på et godt debatklima at gøre ??

  • #21   14. mar 2023 "Har du en løsning på problemet"
    En bredere tolerance.

    Hvis nogen kalde mig en lort så ville jeg bare bede om noget papir, og så ville den pot være ude. smiley


  • #22   14. mar 2023 #21 - hvem refererer du til ??

  • #24   14. mar 2023 #22
    Refererer ikke til nogen specifik. smiley


  • #25   14. mar 2023 Jetset vi er ret enig censur skjult eller ej er noget lort og et middel imod virus ku være et hold kæft bolsje men så dør debatten.

  • #26   14. mar 2023 Nu har jeg jo læst det link og føler mig ikke ramt smiley

  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 132 Svar: 2.252
    #30   15. mar 2023 Alis C #28

    Umiddelbart en god ide’ at ordne personlige kontroverser på PB, men nok ikke en acceptabel løsning hvis flere er inde over.

    JoJo #29

    Helt enig, den med gulvtæppet ville også blive en stor udfordring for mig smiley


  • #31   16. mar 2023 Nå, jeg kan se, at der egentlig ikke er kommet en opskrift på, hvad et godt debatklima er, ingen er istand til at fremkomme med en opskrift åbenbart, andet end en er ked af det, en anden mener, det er individuelt og bider i gulvtæppet, en 3. vil bare bede om toiletpapir, hvad mon vi skal sige til det ??

    H a l e e ju laaaa .....

    Et godt debatklima er, at holde sig til emnet, ikke blive ondskabsfuld og personlig, gøre opmærksom på, hvis afsenderen sender ironi/sarkasme, ikke altid det forståes af modtageren, ikke være "stikkende" på den dårlige måde, ikke lave chikane på BaBoom, være seriøs, have respekt for emnet, hvis ikke det interessere, så spring det emne over, have respekt for profilens formulering, lade være med at være dommer over, hvad skribenten har af viden og evner, hold det for dig selv, det gør intet godt.

    Fortsæt endelig, hvis jeg har glemt noget .....

    Mener ovenstående må være et skridt på vejen til et godt debatklima.



Kommentér på:
Opskrift på et godt debatklima.

Annonce