{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
197 visninger | Oprettet:

Alle opruster istedet for at nedruste! {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/politik/berlingske-erfarer-at-danmark-vil-koebe-otte-stalinorgler-samt-19-haubitser-i

Da Rusland angreb et suverænt land i Europa sidste år så mange til med vantro.

I rigtig mange år har vi ikke hørt om andet end at alle lande har været opfordret til at nedruste.

Ingen tvivl om at det er nødvendigt at hjælpe Ukraine i den forfærdelige situation de er havnet i, fordi en despot som Putin vil ha' noget som han på ingen måde har ret til.

Men som altid når der sker noget alvorligt, spinner tingene ud af gevind, for de politiske ledere overalt vil gerne vise styrke og handlekraft.

Her i Danmark er det besluttet at piger også skal være værnepligtige.

Jo mere oprustning, jo størrere chance for at en af atommagterne trykker på knappen, og så ..........

Vi står i en kæmpe klimakatastrofe, hvor folk og dyr sulter, steder hvor der ingen regn/vand er så noget kan gro. Eller det modsatte, oversvømmelser med dødelige sygdomme tilfølge, og igen mangel på fødevarer.

Dyrelivet, floraen, havene lider lige så slemt. Hvilket vi ikke kan leve uden.

Kæmpe naturkatastrofer, hvor det koster dyrt at hjælpe alle vegne.

Milliarder x milliarder bliver nu brugt på oprustning overalt.

Husk på statuen der står foran De forenede Nationer, med et Bibelcitat: De skal smede deres sværd til plovjern.

Har vi mennesker overhovedet fortjent at leve? Vi ødelægger jo den smukke jord. Det fantastisk skaberværk.

Hvad mener I om det hele?








Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alle opruster istedet for at nedruste!
  • #1   26. jan 2023 Jeg ser det, som et stort kaos. Hvad hjælper det at opruste mod atom, om et split sekund, er vi alle borte, det kan vi takke Putin for, ingen kan tilsyneladende få ham til at stoppe.

  • #2   26. jan 2023 Og nu snakker regeringen om, at der skal være ligestilling i militæret, at der også skal være værnepligt for kvinder ?? - der vil så være værnepligt for kvinder i den fødedygtige alder, jeg har lidt svært ved at se militærdragter ift gravide kvinder smiley

    Der er så mange områder, hvor der bestemt ikke er ligestilling: Fædre og Mødre, der er bestemt ikke ligestilling, Fædre har ikke et ord at skulle have sagt og 0 rettigheder, så det der med ligestilling, det kan de godt stoppe op et vist sted smiley


  • #4   26. jan 2023 Jeg er fuldstændig enig Jetset.

    Socialdemokratiet var faktisk uenig i at kvinder skulle ha' værnepligt, altså lige indtil i morges. Men Venstre og Moderaterne er fortalere, så ja. Skørt!

    Og ja, det er forfærdeligt at efter så mange år, så har fædre så lidt rettigheder iforhold til mødre. Eller bliver beskyldt for alt muligt, for at forhindre dem i samvær med deres børn.

    Det er jo så også et emne at tage fat i, for ligestilling i alt for enhver pris er ikke fornuftigt.





  • #5   26. jan 2023 #3
    Og jeg tror ikke at selv Putin tør trykke på knappen, fordi det er også det rene selvmord.jvf. JoJo

    Det får han nok slet ikke lov til, når det kommer til stykket. Der skal nok være nogen som stopper ham.

    Men han er jo allerede igang med indirekte selvmord.

    Det er også muligt er han er alvorligt syg, og vil ophøjes til Moder Ruslands frelser inden han dør, ved at samle alle de tidligere Sovjetstater igen.

    Men han forregnede sig, for det gik lidt for nemt med Krim, og her troede han at han kunne gøre det igen.

    Men jeg er ikke enig omkring nødvendigheden af at bruge 2% af BNP til forsvar. Det er alt for meget.








  • #6   26. jan 2023 Men jeg er ikke enig omkring nødvendigheden af at bruge 2% af BNP til forsvar. Det er alt for meget. Jr. Cris

    Enig. Men vi har jo siden NATO medlemsskabet fået at vide, at nu kunne vi være sikre ift krig og være USA allierede være sikre for den forsikring, synes de "indstiller" disse kanoner mega højt.


  • #8   26. jan 2023 Der er som om ingen lærer noget af historien der har været op til idag.

    Ingen befolkninger ønsker krig, eller at leve i utryghed. Ingen ønsker at deres børn opvokser i så vanvittig en verden. De har rigeligt at gøre med at få hverdagen til at fungere.

    Men verdens ledere er mere besatte af magtsygen, af de matrialiske goder som følger med, end at sørge for at alle har arbejde, kan forsøge familien, og ha' et okay liv, trods kulturforskelle osv.

    Jeg lyder måske som en venstreorienteret her, hvilket jeg ikke er. Ej heller højreorienteret.

    Men jeg kan li' at der er balance i ting. At ting er fair, og så retfærdige som muligt.

    Véd godt at der er en svær balancegang, men den er nødvendig.

    Vi fejler alle, men vi er nødt til at gøre vores bedste også selvom det kan være svært til tider.





  • #9   26. jan 2023 Er det ved at være tiden til, at vi hver aften inden vi lukker vores øjne, at sige tak for endnu en dag. Der bliver lagt i "kakkelovnen" med trusler og det, som er værre. Men droner er opfundet, bare ikke en til Putin .....

  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.106
    #10   26. jan 2023 Jeg er blevet klar over, at alt fra den ene side af en krig er

    oplysning og fra den anden side er det propaganda.

    Og ingen troede på Nato som krigsførende, men det eneste der mangler er chaufføren på deres krigsmateriel.

    Og jeg er kommet dertil, at min naive holdning om aldrig mere krig er blevet til.

    Tryk dog på den knap så der kan blive ryddet op,


  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.106
    #12   26. jan 2023 Ja det lader ikke til, at nogen vil fred, så som da Japanerne betalte med to bomber i hovedet.

    Det ser jo ud til at krigen bliver holdt i live, så mon Putin vil ligge sig på ryggen det tror jeg ikke.

    Og han er sikkert total ligeglad med følgerne.

    Så får Nato held af hunden kommer ind i krogen så tror jeg den bider.

    Og husk lige, at jeg vil fred og ikke krig, men jeg ser ikke mange hentydninger til fred, kun oprustning.


  • #13   26. jan 2023 Ja men opruster selvfølelig vi kan jo ikke bare vente HVIS ham dersens Putin tror han kan overløbe den frie verden og ligeret jo hvorfor ik og tror der findes mange kvinder der gerne vil ind i militæret.

  • #14   27. jan 2023 Må jeg minde om at:

    Hvis russiske soldater holder op med at kæmpe er der ikke mere krig -
    Hvis Ukrainske soldater holder op med at kæmpe er der ikke mere Ukraine


    Det er kun naive ignoranter der tror at freden er Ukraine’s ansvar 🤔


  • #15   27. jan 2023 Cody N 100% enig smiley

  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 272 Svar: 2.106
    #16   27. jan 2023 Jeg stoler ikke på Putin.

    Men hvis man er virkelig naiv, så tror man ikke på at Putin ikke vil trykke på A-Knappen.

    Er utrolig overrasket over, hvor meget folk tror på ham alligevel.




Kommentér på:
Alle opruster istedet for at nedruste!

Annonce