{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
113 visninger | Oprettet:

Demonstrationer i Frankrig {{forumTopicSubject}}

Massive demonstrationer i Frankrig imod pensionsreformen der betyder at pensionsalderen sættes op fra 62 til 64 år.
Tænk engang sølle 64 år i forhold til Danmark der snart er oppe på 70 år - (forkælede franskmænd) 😒

https://www.dr.dk/nyheder/udland/trods-massive-demonstrationer-frankrigs-praesident-staar-fast-paa-haeve

Tænk hvis Danmark havde samme vilje til at demonstrere som franskmændene - så blev planen om afskaffelse af vores helligdag nok hurtigt taget af bordet igen, men danskerne er et mageligt folk der kun nødigt rejser sig fra sofaen og det har politikerne vænnet sig til og kan slippe afsted med alting.

Hvorfor er vi ikke langt mere politisk aktive med demonstrationer og strejker som før i tiden ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Demonstrationer i Frankrig
  • #1   20. jan 2023 Det er vi ikke pga Fagforeningerne har mistet deres magt og medlemmer. Det er blevet sådan, at vi alle sammen er blevet chefer og de demonstrerer ikke.

    Det er jo en snedig måde at gøre det på. Men jeg synes også franskmændene er forkælet, 64 år, så er vi jo lige trådt ind i vores 2. ungdom, her arbejdes der på, at sætte pensionsalderen op til 73 ?? synes jeg at have læst/hørt, det synes jeg så er ualmindeligt uartigt, prøv lige at spørge tømreren, der har siddet på et tag i 40 år, om han kan tage 20 år mere, de er ikke rigtige kloge.

    Men der er noget over franskmænd og deres temperament, de finder sig ikke i noget, men det er et kaos i Frankrig, det kan være, de får deres vilje smiley


  • #2   20. jan 2023 Måske jeg bare er en drømmer og folk sku ku nyde deres otium og ikke være helt slidt ned eller syge når de kan gå på pension - så ja nedsættelse af pensionsalderen smiley

Kommentér på:
Demonstrationer i Frankrig

Annonce