{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
204 visninger | Oprettet:

Sverige plaget af eksplosioner og skyderier. {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/etageejendom-i-det-sydlige-stockolm-ramt-af-eksplosion

Igen, igen idag har der været en eksplosion i en etageejendom i Sverige.

Sverige har i flere år stået øverst på listen som det land i EU der har flest skyderier, flest dræbte. Flest bander og bandeopgør.

Alene sidste år, 2022, blev 63 dræbt.

Sverige åbnede for flere år siden armene for en stor indvandring, familiesammenføring og asylansøgere. Sverige sagde bare KOM, vi har plads, råd til at give mange beskyttelse.

Nu lader det til at Sveriges borgere trænger til beskyttelse, fra dem som de har inviteret.

Flere områder i Sverige er domineret og styret af indvandre-bander der ikke skyr noget middel til at ta' og få det de ønsker. Politiet er/ ser magtesløse ud, for overmagten er blevet for stor.

I 2020 blev en kun 12 årig pige der var ude og lufte hund, skudt og dræbt.
https://ekstrabladet.dk/krimi/tre-personer-tiltalt-for-tilfaeldigt-drab-paa-12-aarig/9469320

Disse yderst farlige bander, krydser også broen for at gøre 'forretninger' her i Danmark, 'forretninger' der også indbærer skyderier her.

I 2021 udtaler den svenske politichef Erik Nord bl.a. : Det är i dag inte längre någon hemlighet att mycket av problematiken med gäng- och nätverkskriminaliteten med skjutningarna och sprängningarna har koppling till migrationen till Sverige de senaste årtiondena. När man som jag har möjlighet att följa ärenden på individnivå ser man att i princip alla som skjuter eller skjuts i gängkonflikter har ursprung från Balkan, Mellanöstern, Nord- eller Östafrika. Här finns kulturfaktorer som kan vara en del av förklaringen. En annorlunda konflikthantering som bygger på vedergällning och kompensation. En barnuppfostran med tradition av aga. En machoidealiserad maskulinitet som premierar tuffhet, risktagande, fysisk styrka och självsvåldighet. En starkt könsgraderad social kontroll och där sociala relationer kan innehålla inslag av stark rangordning.

Det er meget svært at forstå at den svenske regering bliver ved med at gå med skyklapper på, og ikke vil indrømme at problemet har vokset sig meget stort.

Sverige påstod jo for ikke lang tid siden, at de ville se på den 'danske model' omkring dette område, men intet er sket.

Hvorfor har Sverige så svært ved at udvise en masse af de kriminelle der huserer?

Er det vigtigste ikke at beskytte sin egen befolkning?

Hvad siger I?











Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sverige plaget af eksplosioner og skyderier.
  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #2   5. jan 2023 Chris. Er det vigtigste ikke at beskytte sin egen befolkning?

    Det er nu blevet så ingen ved hvad egen befolkning er for noget for når jeg ser,
    at bare de har det rigtige pas så er den hjemme.

    Og her i Danmark har vi fulgt med på den vogn,

    Så desværre går det nok den vej, og ufred er snart dagligdag overalt.




  • #3   5. jan 2023 "1 JoJo
    Din svada var absolut ikke lang, men interessant.

    Når jeg skriver at Sverige har gået med skyklapper længe, er det fordi i flere år har man ikke kunnet/måtte skrive omkring etnisitet når det kom til kriminelle.

    Det kom frem for et par år siden, at befolkningen med vilje ikke blev oplyst omkring det, og der var stor forargelse blandt befolkningen.

    Ang. den 'danske model', hvis man søger den, får man nok mere omkring fagforeninger. smiley
    Men den danske model, politimæssigt, var at udvise så mange kriminelle som muligt.

    Men her er der også ´problemer, for rigtig mange får 'suspendet' udvisning. Endda op til flere gange. For så træder menneskerettighedsloven i kraft, hvis de har kone og børn her.
    Det mener jeg er helt forkert at tage hensyn til.

    For den kriminelle, har ikke taget hensyn til sin familie, ved ikke at tjene lovlige penge, vel vidende at det kunne ske.














  • #4   5. jan 2023 #2
    Sandt Brok, såsnart det rødbedefarvede pas er i hånden, så føler mange udenlandske kriminelle sig sikre.

    Men ofte har de også et andet pas, og så er det bare med at få dem udvist, hvis det er muligt.


  • #5   5. jan 2023 Jeg synes Sverige ligger, som redt, det kan godt være, de er begyndt at blive lidt mere vågne, men spørgsmålet er, om ikke det er for sent.

  • #7   5. jan 2023 Ja, men det store skønne land har de forpestet, er det ikke det land i EU der er begået flest drab i 2022, jeg havde aldrig troet, at det skulle overgå pæne Sverige.

  • Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #8   5. jan 2023 I mine øjne stoppede vi selvbestemmelsen på udlændingeområdet.

    Dobbelt statsborgerskab
    Man kan godt have både dansk statsborgerskab og et andet statsborgerskab.

    Danmark har siden den 1. september 2015 accepteret dobbelt statsborgerskab.


    Og det er ikke mange år siden vi lavede den regel.


  • #9   5. jan 2023 jeg havde aldrig troet, at det skulle overgå pæne Sverige. jvf. Jetset

    Det havde jeg heller ikke.

    Dette er fra Dr,dk 2018. :Den velvillige indstilling til verdens udsatte viser sig i befolkningsstatistikken. 24 procent af Sveriges befolkning havde i 2017 udenlandsk baggrund, en stigning fra 17 procent i 2007.

    Med forøgelsen her 4 år senere, så er det nærmest umuligt at gøre noget ved det.


  • #11   5. jan 2023 Godt spørgsmål, JoJo ang. Holland

  • #12   5. jan 2023 #10 JoJo

    Nu er jeg en stor forstander af menneskerettighedsloven, vi skal jo ikke ende med en banan republik eller land. jvf. JoJo


    Det er jeg helt enig i.

    Men når man overtræder andres naturlige menneskeret, så må man bøde med med sin egen.





  • #13   5. jan 2023 Cris7

    Men når man overtræder andres naturlige menneskeret, så må man bøde med med sin egen.

    Fuldstændig enig og det er netop på dette punkt at emrk-konventionen er helt ude af trit med nutiden.
    Konventionen trådte i kraft i 1945 som et resultat af jødeforfølgelserne i ww2, men den dag idag er næsten alle jøder og kristne fordrevet fra ml.østlige og arabiske lande grundet forfølgelser og de disse lande slipper godt fra det fordi de IKKE har tilsluttet sig konventionen.
    Det betyder at de utidsvarende konventioner stort set KUN er til fordel for de arabiske og ml.østlige indvandrere og til skade for modtagerlandene der ikke har mulighed for at slippe af med dem igen.
    Jeg er målløs over at der ikke er større politisk vilje fra de store modtagerlande til at banke FN på plads og få tilrettet konventionerne så de afspejler nutidens problemer 🤔


  • #15   7. jan 2023 Dette her er fra min ven, google smiley

    Hvilke lande er en del af Europa?
    Andorra, Azorerne, Belgien, Bulgarien, Cypern (den græske del), Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Færøerne, Gibraltar, Grækenland, Grønland, Holland, Isle of Man, Irland, Island, Italien, Kanariske Øer, Kanaløerne, Kroatien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Madeira, Malta, Monaco, Norge, Polen, Portugal, ...


Kommentér på:
Sverige plaget af eksplosioner og skyderier.

Annonce