{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
231 visninger | Oprettet:

Recession tror jeg ikke på. {{forumTopicSubject}}

Så at der var en klog person som tænkte i at vi vil få en recession men det tror jeg ikke på med min positive bølge og der er ting der i mit univers der peger på at vi kommer godt igennem 2023 og jeg har da tænkt mig at bruge flere penge og jeg kan vel ikke være den eneste og så så jeg at gassen jo også er kommet ned i pris og det ene tager det andet med sig - nu mangler jeg kun at solen skinner så køre det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Recession tror jeg ikke på.
  • #1   2. jan 2023 Dejligt med din positive bølge Leon. smiley

    Jeg ville ønske også at kunne tro på det, men desværre tror jeg denne gang at det ikke kommer til at gå godt.

    Men lad os håbe at din positive bølge bliver som en orkan, der skyller de negative bølger væk. smiley



  • #4   2. jan 2023 Cris7 hvis folk ikke gemmer på deres penge og gasprisen holder kan det da kun gå godt for nu har det været gas og strøm der har haft skylden for talen om recessionen sku komme - så nu kan fabrikkerne - spisestederne da ikke give det skylden og inflationen er på vej ned igen - så hvilken undskyldning vil ku bruges og som jeg siger kommer jeg til at bruge flere penge i år smiley

  • #5   2. jan 2023 Annella jeg så tidligere i dag at der var nogen der skrev om en recession og hvor eksempelvis USA slap den tale er dog pist væk og jeg er stadigt positiv smiley

  • #6   2. jan 2023 Jojo der findes så meget der kan laves og som gør at en recession ikke burde være forstående - men selvfølelig skal der to til en tango smiley

  • #7   2. jan 2023 Energipriserne er langt fra den eneste målestok for, hvordan økonomien vil udvikle sig.
    Energipriserne er nok faldet, men en del af priserne er stadig højere end, de var i februar 2022.
    Hvis en husholdning eller virksomhed ikke kan spare sig fra den højere pris, så skal pengene findes andre steder i driften, og det vil sansynligvis være i en højere pris for virksomhedens varer.

    Renterne for lån er også væsentlig højere, end de var for et år siden. Her er der virkelig tale om en økonomisk byrde.
    Mange virksomheder har behov for finansiering i forbindelse med driften, og dette finansieringsbehov er nu blevet temmelig meget dyrere.
    Dette gælder også for de husholdninger, hvor fx realkreditlån er med variabel rente eller afdragsfrihed og senere tilpasning af renten.

    Begge dele modvirker forbruget og dermed omsætningen i samfundet. Varerne stiger, og forbrugerne har færre penge.
    Se blot, hvordan boligmarkedet har ændret sig fra at køre på højeste gear til nu næsten at være gået i stå.
    Det var nødvendigt at dæmpe den voldsomme vækst på boligmarkedet, men nu er markedet næsten gået i stå. Og det er heller ikke positivt for samfundsøkonomien. En del af samfundets samlede værdier ligger i murstene i vores bygninger.

    Jeg ved ikke, om der kommer recession, men risikoen er ikke ovre.


  • #9   2. jan 2023 Peter P renteforhøjelse er jo kommet grundet inflationen - uden en høj inflation - høj energipris - vil vores verden se meget bedre ud smiley

  • #10   2. jan 2023 Jojo mon ikke de konkurser er kommer efter at de skal betale deres Corona lån inden de er kommet i gang + der i et stykke tid har været høje energipriser som også har kostet enorme summer - men jeg har før sagt at man sku ku udsætte betalingen af de Corona lån frosset de energiregninger - det tror jeg vil hjælpe alle de erhvervsdrivende fra at gå konkurs og det sku være sket for længesiden smiley

Kommentér på:
Recession tror jeg ikke på.

Annonce