{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
183 visninger | Oprettet:

2328 borgere koster for meget! {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/samfund/2328-borgere-koster-kommuner-mere-end-en-million-om-aaret

2328 borgere, koster 1 million pr. person.

Kommunerne siger at de er nødt til at skære ned på folkeskoler, ældrepleje og andre normale hjælpeforanstaltninger.

Men, men, kan det ikke bare være en auto-undskyldning fra kommunernes side, som bliver brugt helt uhæmmet?

- Langt den største del af udgiftsstigningen er drevet af stigninger til botilbud. Det er dem, der er blevet dyrere, siger Torben Tranæs til DR.

Altså de private botilbud. Men vi har jo både set/hørt om, at flere af de private botilbud, direkte og med fuldt overlæg malker penge fra kommunerne, ikke overholder love/regler for mangt og meget.

Så hvorfor opretter kommunerne ikke deres egne bosteder, som vil gøre det billigere for dem selv?

Det virker tarveligt at udstille de mennesker, med svære handicap som for dyre i drift.

Er det rimeligt eller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2328 borgere koster for meget!
  • #1   4. dec 2022 Kommunerne siger at de er nødt til at skære ned på folkeskoler, ældrepleje og andre normale hjælpeforanstaltninger.

    Hvis nu kommunerne begyndte at skære ned på alle de elendige mellemledere de har, så ville de få en passende sum de kunne gøre godt med, for de koster alt for meget ift det, de gør gavn af, jeg forstår slet ikke formålet. Ingen privat virksomhed kunne eksistere med den filosofi, som det offentlige og alle deres elendige ledere. Er der nogen politikere, der er kommet med en løsning på, hvordan vi kan blive fri for dem, jeg husker ikke nogen i skrivende stund.


  • #2   4. dec 2022 #1 Jetset

    Det er jeg helt enig i.
    Samtidig har djøffiseringen af kommunerne med bl.a. urealistiske kontrakter til fx kommunaldirektører kostet så umådeligt mange penge.
    Der skal kigge på, hvordan kommunerne drives, og der vil ganske givet kunne spares millionbeløb på den øvelse.


  • #3   4. dec 2022 Ja, Peter, det er utroligt sørgeligt, der skal kun spares på dem, som er så vigtigt vores børn, de syge og ældre, det er helt ude i skoven.

  • #4   4. dec 2022 Det ku være sjovt at se hvad der gør at de stiger.

  • #5   5. dec 2022 Jeg har det som om det er et ekko fra 1960, intet er forandret.

Kommentér på:
2328 borgere koster for meget!

Annonce