{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
205 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.341

Kritikken ulmer i Rusland {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/udland/kritikken-ulmer-i-rusland-efter-tilbagetraekningen-fra-kherson-en-ydmygelse-og-et

Efter tilbagetrækningen fra Kherson, ulmer kritikken i baglandet flere steder i Rusland.

Efter Rusland ulovligt annekterede bl.a. Kherson, opfattes regionen som Russisk, og ved at forlade den, mener kritikkere at man har 'givet russisk territore tilbage' til Ukraine.

Man kan kun håbe på at det går op for flere og flere, at Putin er en kæmpe løgner, men også en forræder mod sit eget folk.

Men Putin spiller jo meget på de patriotiske følelser, traditionele værdiger, som virkelig bliver indoktrineret lige fra barnsben i den russiske befolkning.

Ikke mindst er russerne altid blevet holdt i en hård hånd. At modsige regimet, demonstrere, ha' anden religiøs overbevisning m.m, bliver betragtet som 'landsskadelig virke'. Hvilke har forfærdelige konsekvenser.

Putin's FSB har vidtstrakte arme, og har i masser af år slået folk ihjel rundt om i verden, hvis de ytrede den mindste modstand mod Putin.

Putin's samarbejde med Iran er jo også et stort problem. Iran står jo også i vanskeligheder til halsen.

Kan man håbe på at det snart bliver Putin's endeligt?

Eller har han mere i ærmet, som slår yderligere et utal af mennesker ihjel, både i Ukraine, men også fra Rusland?

Hvordan ser I på det nu?












Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kritikken ulmer i Rusland
  • #1   13. nov 2022 Cris7 Putin er blevet kritiseret længe og det bliver kun være og være og han kan jo ikke nå at få slået dem alle ihjel og jeg vil bruge ordne - giv Ukraine det som er og har været deres og derefter tror jeg på at der kan tales om fred.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.341
    #2   13. nov 2022 Men Putin vil ikke 'tabe ansigt' ved at give nogen form for indrømmelser.

    Jo dybere han graver sig ned, jo sværere er det at komme op, .. med livet i behold.

    Alle mennesker kan fejle, nægte at modtage kritik, nogengange går det op for dem at de rent faktisk overreagerede, men de ser det som en svaghed at ændre deres beslutning, istedet for en styrke, som mange bedre ville kunne forstå.

    Putin kunne ændre mange af sine beslutninger, men hans hjerte er hårdt, hans empati for menneskers liv er lig 0.


  • #3   13. nov 2022 Hvorfor dog beskrive Rusland som noget farligt når vi snart alle steder kan læse om deres dårlige moral soldater der taber og taber,

    Med de elendige evner den russiske hær og ledelse har må den krig da snart være slut.

    Så freden må snart være hjemme, hvis det var det den frie verden var interesserede i, men det tror jeg ikke er målet,

    Jo mere der er ødelagt jo mere kan der tjenes på genopbygningen. Hykleri af største skuffe.


  • #4   13. nov 2022 Cris7 det er jo ingen skam at gå fra en fest hvis man bliver smidt ud.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 341 Svar: 3.341
    #5   13. nov 2022 #3 Brok

    Så freden må snart være hjemme, hvis det var det den frie verden var interesserede i, men det tror jeg ikke er målet, jvf. Brok


    Jeg tror virkelig at alle lande ønsker denne krig til at stoppe. Økonomisk er det en sværvægter for alle lande. (pånær deres våbenindustrien).

    Det er så mange krigsflygtninge rundt om.

    Inflationen, de dyre energipriser.

    Manglen på fx. olie og korn til lande som sulter uden.

    Jo, jeg tror at man ønsker den afsluttet.

    Det er jo også meningen at alle de milliarder som er blevet indefrosset, skal bruges til at genopbygge Ukraine.

    Måske er jeg naiv, men jeg håber.



  • #7   13. nov 2022 Han har kørt en krig som dræber mennesker og ødelægger mere og mere,
    så måske skulle der hjælpes til med mere våben og flere døde, om vi kalder ham
    Tzar eller nar er de døde nok total ligeglade med.

    Men det ligner mere og mere alle andre krige, hvor vores moral ikke lider nød bare fordi der er 250,000 døde. Vi fylder gerne hylderne op med flere våben, så måske er vi så heldige, at være millionærer ved årets udgang.

    Det hjælper jo også på sultedøden i Afrika, så vore krokodilletårer bliver ikke til is.



Kommentér på:
Kritikken ulmer i Rusland

Annonce