{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
188 visninger | Oprettet:

Cody N
Cody N
Online Tilmeldt:
23. nov 2017
Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.267

Brasiliens hjerneblødning {{forumTopicSubject}}

Skovområde på størrelse med Berlin fældet i Amazonas på en måned

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/skovomraade-paa-stoerrelse-med-berlin-faeldet-i-amazonas-paa-en-maaned

Nu bliver det spændende at se om nyvalgte præsident Lula da Silva i hans anden præsidenperiode gør noget ved problemet som han har lovet, men hans forgænger Bolsonaro nåede desværre at gøre enorm skade da han opfordrede til mere landbrug på bekostning af regnskoven.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/brasiliens-nye-praesident-aabner-mere-landbrug-i-regnskoven

Det er dystre udsigter for både klima og miljø hvis regnskovene forsvinder i samme tempo som hidtil.

https://www.verdensskove.org/regnskoven/hvorfor-er-regnskovene-vigtige

Måske burde den frie verden true med sanktioner overfor de lande der fælder sine regnskove.

Hvad mener i andre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brasiliens hjerneblødning
  • #1   13. nov 2022 Problemet er at den frie verden har kendt til regnskovens betydning i mange mange år, men uden at ville gøre noget ved det.

    Så den såkaldte frie verden ( hvad du nu er for noget ) går først noget ved det, hvis de mister penge. Moral kan vi godt glemme i storpolitik.


  • #2   13. nov 2022 Cody N - Brok S jeg er helt enig med jer - men der for må der godt ske noget positivt i regnskovene smiley

  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.267
    #4   13. nov 2022 Brok S

    Der er 1000’vis af ting som verden har haft kendskab til uden at gribe ind og det skal man nok være glad for hvis man er tilhænger af fred, som du jo er fortaler for !
    Nationale anliggender er svære at gribe ind overfor og derfor foreslår jeg sanktioner som en mulighed, men du har måske et bedre forslag 🧐


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.267
    #5   13. nov 2022 Annella

    Hvis tab på import og eksport overstiger fordelen ved skovrydning kan jeg garantere dig at der bliver grebet ind overfor den illegale fældning 🤔


  • #6   13. nov 2022 Ja, regnskovene bliver jo betragtet som 'verdens lunge'.

    Det er jo også landmænd der rydder skoven, for at lave illegale marker, hvor forskelligt bliver plantet. Landmændene skyder på alt og alle der nærmer sig disse steder.

    Som den tidligere præsident sagde: Lad vær' at blande jer, lav jeres egne regnskove!

    Hvilket jo ligesom er temmelig svært, når det rette klima ikke er tilstede.


  • #7   13. nov 2022 Cody, er du virkelig så sikker på, at krig er det eneste der var sket, hvis
    Brasiliens regnskov var blevet beskyttet for mange år siden.

    Og Cody hvem og hvad vil du sanktionere ? alle de korrupte i Syd Amerika.


  • #9   13. nov 2022 Og udenom snak når man bliver opdaget er her med teak træ fra Myanmar.


    https://danwatch.dk/undersoegelse/al-dansk-import-sidste-fem-aar-kan-have-vaeret-ulovlig/
    Direktør i Dansk Træforening Jakob Klaumann vidste godt, at der var et påbud på vej.

    Jakob Klaumann, tog med en delegation af danske, europæiske og amerikanske træimportører til Myanmar i februar i år for at tale med en række interessenter i skovsektoren, herunder Ministeren med ansvar for skove og Myanmar Timber Enterprise - som er en statsejet virksomhed med monopol på al fældning og salg af træ i landet.

    Vi er så dobbeltmoralske så det gør ondt


    https://www.kristeligt-dagblad.dk/den-tredje-verden/rovdrift-p%C3%A5-varerne-i-naturens-supermarked


  • #10   13. nov 2022 Brok, du har fuldstændig ret. Det er dobbeltmoralsk. Hvilket også sker på mange ligende områder.

    Jeg lagde mærke til denne sætning i den ene artikel du lagde: Det skal ifølge en pressemeddelelse fra oktober ske ved at inddrage områder, der ikke allerede udvikles af regnskovens oprindelige folk eller egne, som de ikke har skøder på.

    Så vidt jeg husker fra en dokumentar, så var der eet stort problem, nemlig at flere fra regnskovens oprindelige folk, ikke kunne fremvise skøder, de havde ganske enkelt aldrig fået mulighed for at få dem. Hvilket resulterede i at de blev frataget deres oprindelige ret til områder.

    Det er ganske enkelt ikke fair.


  • #11   13. nov 2022 Man må heller ikke glemme det kæmpe dyrerige som holder regnskovene i orden.

    Det siges at mere end 2.000.000 forskellige arter lever dér, størstedelen i trætoppene.

    At mellem 50-80 % af hele jordens plante/dyrearter lever der. Desværre uddør mange arter, når man bliver ved med at fælde.

    Man kan vel sige det så brutalt, at dyrelivet kan sagtens leve uden mennesker, men mennesker kan ikke leve uden dyreriget.




  • #12   13. nov 2022 Jeg husker alle de læhegn på landet og sikken det ku holde på naturen - nu er de væk fordi det er nemmer for landmanden og ja hvad med alle de naturlige vandhuller der er fyldt op også fordi det var nemmer og der var jo ret meget natur i dem også.

  • #13   13. nov 2022 Og, hvad med alle de bugtende vandløb/åer, som blev rettet ud, hvor det viste sig at netop bugtningerne sørgede for livet af forskellige arter, som derfor lige pludselig døde.

  • #14   13. nov 2022 Cris7 ja natur er ikke hvad det har været smiley

  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.267
    #15   13. nov 2022 Brok S

    Vi kan bruge timer på at henvise til verdens problemer, men nu er det regnskoven vi debatterer og jeg foreslår sanktioner mod Brasilien hvis ikke Da Silva får styr på det. Jeg spurgte dig derfor om du havde et bedre forslag end sanktioner 🤔
    Hvis ikke du har det vil jeg foreslå at du i stedet opretter en tråd med resten af verdens problemer hvis det er det du vil debattere smiley


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.267
    #16   13. nov 2022 Annella

    Enig i at der skulle have været grebet ind for år tilbage, men det blev der jo ikke så derfor foreslår jeg nu at indføre sanktioner hvis ikke Da Silva har i sinde at gøre noget ved problemet 🤔


  • #17   15. nov 2022 Brasilien er fodbold og samba så op i r**** med regnskoven smiley i sådanne primitive lande, tager man kun 1 dag af gangen. Men ingen lande kan noget uden regnskovene, som dem skal der passes godt på. Udover vegetation, så har de også fået fordrevet indianerne + mange dyrearter, så Da Silva har et stort forklaringsproblem helt sikkert.

Kommentér på:
Brasiliens hjerneblødning

Annonce