{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
457 visninger | Oprettet:

Danmarks Deltids Demokrati - Bananrepublik. {{forumTopicSubject}}

Ja det bliver kun være og være for folk i Danmark der ønsker at sætte deres kryds ved det kommende valg - da der bliver færre valgsteder og det gør kun at folk taber gejsten grundet der er langt til valgstedet + der kan være større køer.
Jeg havde jo ellers fundet de vise sten da jeg jo ikke kommer ud som jer andre - havde jeg fundet ud af at jeg ku ringe til kommunen som så vil komme ud på min adresse og jeg har så efter at de ikke ku få fat i mig opdaget at jeg og dem med det samme problem sku læse i det lokale uge nyt og der læse hvornår de valgtilforordnet kørte ud og hvis man ikke ved at man skal søge oplysninger i lokalsprøjten - kan det blive til det rene sjusk da de jo ikke ringer på dagen og siger vi kommer i dag - så nu kan jeg ikke komme til at stemme - så bananrepublik længe leve HURA smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Danmarks Deltids Demokrati - Bananrepublik.
  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #1   25. okt 2022 Leon, du er heldig, at der ikke er stemme pligt.

  • #2   25. okt 2022 Brok S ja det har du ret i - dog vil det danske velfærdssystem og ligeså sundhedssystem bugne af penge.

  • #3   25. okt 2022 Hvordan skal din kommentar forståes:
    "dog vil det danske velfærdssystem og ligeså sundhedssystem bugne af penge"

    Og angående at stemme i eget hjem.
    Hvorfor ringede du ikke selv til kommunen og spurgte ?
    Et stort og dyrt krav at stille, at kommunen skal ringe til alle for at spørge, om de ønsker hjælp til at stemme i eget hjem.
    Har du ikke en værge eller hjemmehjælp, du kunne have spurgt til råds, når du selv ikke kunne finde ud af at ringe til kommunen ?

    Nu er det så for sent.
    Fra Slagelse Kommunes hjemmeside:

    "Hvis du er syg, eller på anden måde fysisk ikke er i stand til at forlade dit hjem, kan du søge om at stemme hjemmefra.
    Ansøgningsfrist
    Ansøgningsfristen for at stemme i eget hjem sluttede den 20. oktober kl. 18.

    Datoer for stem i eget hjem
    Brevstemning i eget hjem kommer til at foregå:
    25. oktober i Slagelse
    26. oktober i Korsør, Skælskør og Gl. Hashøj"


  • #4   26. okt 2022 Agent A38 først får du svar på hvis der var stemmepligt vil dem der ikke ku stemme jo nok ikke være med i velfærdssystemet - ej heller i sundhedssystemet om du forstår svaret vides ikke.
    Jeg har ringet til kommunen og de fortalte kun at de kom og ikke hvornår - samtidigt skal man åbenbart læse datoen på hvornår de valgtilforordnet kom ud - altså kom de ud uden jeg viste det og jeg troede at det var ligesom da de sku hjælpe mig med mitid - men nej der skal gættes til dag og tidspunkt + der er 13 valgsteder i Slagelse kommune som også er lukket ned - hvis du kalder det for at være demokratisk bør du få dine skolepenge tilbage - hvis altså du har gået i skole.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #5   26. okt 2022 Stop nu Leon, hvis kommunen har lavet en fejl, så vil de vel rette den.
    Jeg er faktisk utrolig i brugen af et ord der henviser til et land uden love og regler, fordi
    Du ikke kan snakke med din kommune.


  • #6   26. okt 2022 Du har helt ret Leon.
    Det ER et demokratisk problem hvergang valgsteder spares væk og især Slagelse er hårdt ramt på det punkt.
    Jeg mener absolut at kommunen skulle kompensere for de manglende valgsteder ved at opstille valg spot’s hvor ældre beboere længst væk fra valgstederne kan komme og afgive sin stemme.
    Fr.havn og Slagelse er hårdest ramt og besparelserne er i forhold til de kommunale budgetter minimale, men desværre endnu et bevis på tiltag der rammer de ældre hårdere end andre samfundsgrupper.
    At brevstemme kan ligeledes være en udfordring for ældre uden mobilitet fordi der er blevet endog rigtig langt ml. postkasserne i Danmark.

    https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-10-18-kommuner-sparer-valgsteder-vaek-ekspert-ryster-opgivende-paa-hovedet


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #7   26. okt 2022 Cody, ja nu har vi jo et kæmpe land hvor der er mange km mellem husene og
    hvor vi næsten ikke taler samme sprog.
    Og husk penge kan ikke bruges på både krig og postkasser.

    Nogle gange lyder det som om vi leder efter problemer selv om f.eks. ældre sagen altid
    har frivillige der hjælper. At kalde Danmark en Banan stat, det ville jo være på linie med at kalde Rusland Demokratisk.


  • #8   26. okt 2022 Brok S

    Ældre mennesker vil helst klare sig selv uden at skulle bede nogen om hjælp, men det bliver sku svært når man langsomt indskrænker mulighederne for at de kan klare sig selv.
    Yngre mobile generationer har tydeligvis svært ved at se problemet fornemmer jeg smiley

    Det sidste afsnit i dit indlæg er jeg dog helt enig i 👍🏼


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #9   26. okt 2022 Cody, ja min dåbsattest er også blevet for gammel, så derfor er jeg ved, at tilrettelægge,
    hvad jeg skal når kroppen ikke selv kan, men hjertet stadig slår.


  • #10   26. okt 2022 Brok S jeg har skam ringet til kommunen - men da de kørte forgæves kommer de ikke igen - jeg har så ku vente forgæves da jeg jo ikke viste at de havde sat det opslag op i den lokale sprøjte og man kan vel sige at dårligt info er ligeså godt som ingen info.

  • #11   26. okt 2022 Cody N ja og tænk hvis man ku finde et sted som ku fortælle om hvor mange valgsteder der er sparret væk igennem de sidste 40.år og vi er kun blevet flere der ønsker at stemme og ja sådan små valg satellitter ku være en smart ting at sætte op og valgbussen er også sparret væk i Slagelse.

  • #12   26. okt 2022 Brok S

    Vi har et vennepar på Lolland uden bil og busforbindelser som er helt afhængige af en nabo når de skal til byen og handle.
    De vil selvfølgelig ikke udnytte den flinke nabo så da de havde kludder med mit-id måtte de vente 4 uger til børnene kunne køre dem på kommunen den dag de havde fået tid.
    Deres nærmeste familie bor i Næstved og kommer derfor kun lejlighedsvis, men derudover er de selvhjulpne og uden hjemmehjælp fra kommunen.
    Lidt spændt på om de kan køre med naboen på valgdagen.


  • #13   26. okt 2022 Brok S i de gode gamle Demokratiske valg dage - var selv de små lokale forsamlingshuse åben som valgsted på valgdagen - de blev så sparret væk så folk der boede på landet og ikke havde egen bil måtte tage bussen - med diverse venter tider og det at sku afgive sin stemme ku tage en hel dag - nu er endnu flere valgsteder sparret væk og tror ikke det giver andet end færre der kommer til stemme urnerne - det er som med meget andet der besværliggøres - ingen bus ingen tilslutning og bussen er også sparret væk.

  • #14   26. okt 2022 Brok S hvis ikke du kan komme af med dit valgkort/stemme grundet besparelser der rammer bredt kalder jeg Danmarks valgmetode for noget der ku forgår i en bananrepublik og nu var det jo ikke mig der trak Rusland ind i historien - men tak for eksemplet smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #15   26. okt 2022 Ja ja, korrupt land du bor i, men hvor vi alle kan søge om hjælp til næsten alt,

    Men det kræver dog, at aftaler overholdes, også fra borgernes side,
    Kan man ikke komme til, at stemme kan der søges om transport, om det er gratis ved jeg ikke, men da bilen er opfundet og Flex trafik kører i hele landet så er bananen nok bare for dyr.


  • #16   26. okt 2022 Brok S hvilken aftale:-)

  • #17   26. okt 2022 Brok S ordet gratis vil få de fleste til at storsmile - men Flex trafik er nok godt - dog ser jeg det ikke som godt hvis en person har fået eksempelvis kemo og så skal køre med i en større omvej.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #18   26. okt 2022 Leon, en gang imellem tror jeg ikke de taler dansk i din kommune, eller i bare ikke forstår hinanden.

  • #19   26. okt 2022 Brok S hvis nu kommunen havde sagt til mig at jeg sku kigge i den lokale sprøjte om dag og tidspunkt hvor de valgtilforordnet kørte ud vil der i bund og grund ikke være et problem for mig - men da jeg ikke fik sådan info og tænkte at det gik ligesom da de kom og hjalp mig med mitid - hvad sku de ellers bruge mit tlf.nr til og ja tager du altid din tlf. hvis der ringer et nr. du ikke kender smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #20   26. okt 2022 Leon, har din kommune en hjemmeside og du er på internettet.

  • #21   26. okt 2022 Ville det være en god ide med et rullende valgsted, så eksempelvis boligkomplekser kunne gå ned på den store fælles parkeringsplads og stemme, det er da frustrerende ikke at kunne komme til at stemme, når man gerne vil.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #22   26. okt 2022 Hvis vi ønsker et andet valgsystem, så var det måske afstemning med mit id ellers
    Bliver det jo, send en bil ud efter min stemmeseddel, nåh nej du må ikke give din stemme til andre.

    Jeg kan helt enkelt ikke se der er et problem, hvis man vil stemme.


  • #23   26. okt 2022 Brok S jeg ku levende forstille mig at du vil gå ind for et partis system - så var der også frit valg - men det kommer folk der har problemer jo ikke til valgstederne af og fordi du ikke kan se problemet er der mange som har netop det problem som består i at ku komme til valgstederne og du skal tænke på at vi jo ikke lever i Afrika hvor de må gå i dagevis for at komme frem til et valgsted.

  • #24   26. okt 2022 Brok S ja mon ikke kommunen har en hjemmeside - men hvis man skal kigge der ind må de da sige det - man skal vel ikke gætte sig til hvad man skal og ikke behøves - for så vil mange ting være ret meget lettere og de ku også bare sige i telefonen at servicen omkring de forskellige valg er sparret væk - så ved man jo altid hvor man står smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #25   26. okt 2022 OK Leon, du bor så i et land jeg ikke kender.
    vi her har alt fra ældre sagen Røde Kors kommune og regioner, og her findes busser, tog Taxa m.m.
    550 km fra Gedser til Skagen, så denne banan stat har offentligt trafik og mange frivillige der hjælper, men stemmesedlen skal man selv stoppe i valgurnen.

    Og husk vi har google. som er vores ven.


  • #26   26. okt 2022 Brok S jeg behøves altså ikke google - men fordi jeg kan skrive - tale og gå lidt omkring har jeg brug for at kommer en valgurne med valgtilforordnet ud til mig og her kan jeg så selv putte min stemmeseddel i valgurnen - men ser at du ikke forstår andres problemer - så du er lovligt undskyldt smiley

  • #27   27. okt 2022 Det er andres problem, at nogle valgsteder er nedlagt - det er da beklageligt, men Slagelse er jo osse en Venstre kommune, og Venstre og alle borgerlige partier vil jo hellere give skattelettelser og privatisere end bruge penge på offentlig velfærd for alle
    - et godt argument for ikke at stemme borgerligt - så delvis korrekt, at alle borgerlige partier arbejder på at gøre Danmark til en bananrepublik, hvis de får magten til det smiley

    Men som tidligere nævnt er det altså ikke sparet væk, at Slagelse kommune tilbyder at komme hjem til dig, denne del er altså ikke sparet væk.
    Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke blot spurgte i telefonen, hvilken dag de kom, så du netop selv kunne have puttet din stemmeseddel i valgurnen, som du ønskede, og du kan jo tale, som du skriver - muligheden var der.
    men ok, sådan er vi jo forskellige.

    https://www.slagelse.dk/politik/valg-og-folkeafstemning/folketingsvalg/stem-i-dit-eget-hjem


  • #28   27. okt 2022 Agent A38 hvad sku jeg spøger om og ku man ikke få den info - det er jo ikke alt vi borger ved eller tænker i og jeg stemmer altså rød også selv om jeg er lyserød - så glem din tanke om den ekstreme nationalist.

  • #29   29. okt 2022 #22 - og fordi du ikke kan se et problem i at stemme, så er der ingen problemer, hallelujaaa

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #30   29. okt 2022 Jetset,
    Hvis man vil kan man stemme i Danmark, med alle de hjælpe foranstaltninger
    der stilles til rådighed, så er det samfundets skyld.


  • #31   29. okt 2022 Brok S man skal jo stadigt vide hvad de kan hjælpe med og ikke kan hjælpe med.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #32   29. okt 2022 Leon, var det ikke valget? hvilket der er regler for og det er
    nok noget alle ved sker 1,nov.
    Men


  • #33   29. okt 2022 Brok S du mener altså ligefrem at man skal ringe til kommunen et par år før for at være sikker på at man få alt af vide. smiley

  • #34   29. okt 2022 Brok S kan du ikke lige give mig den næste - næste valgdato for folketingsvalget - altså næste gang og ikke på mandag


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #35   29. okt 2022 Leon, hvis du havde overholdt din aftale med kommunen så havde du kunnet stemme.
    Men det er altid godt at give de dovne offentlige ansatte skylden.

    Det er for lavt, at du ikke kan påtage dig et ansvar for det samme som alle andre stemmeberettigede.

    Alle dansker der er stemmeberettiget og ikke kan stemme på valgdagen kan lave aftale med kommunen.



  • #36   29. okt 2022 Brok S om du kan forstå det eller ej så var der ingen aftale - andet end de vil komme ud - men ingen talte om hvornår - så jeg regner med at se dem til det næste valg smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #37   29. okt 2022 Ja men Leon, så må du jo have glemt, at lave aftalen som alle andre der skal have hjælp.

  • #38   29. okt 2022 Brok S jeg er altså ikke dement endnu og regelrytterne skal vel vejlede borgerne da det er regelrytteren der kender reglerne smiley

Kommentér på:
Danmarks Deltids Demokrati - Bananrepublik.

Annonce