{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Holland erklær vandmangel. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg undre mig over at de forskellige lande som har eller er tæt på at have vandmangel først udtaler sig når det er ved at være tid og hvad er det som gør at de forskellige landes befolkninger ikke selv tager initiativ til at sparre på vand og energi.
Jeg er selv gået over i kun at bade hver anden dag + samle vand som kan bruges til at drikke og vande i haven.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holland erklær vandmangel.
  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #1   3. aug 2022 Jeg tror også at de fleste lande gør noget ved problemerne, også inden det bliver slemt, men det opfanges ikke altid af medierne, og så lige pludselig kører et medie en stor historie om at der er et problem, og alle bliver gjort opmærksom på det.

    Jeg bor selv et sted hvor der er vandmangel, og det har der været i mange år, og hvert år bliver eks. vandingsregler og andre vandbesparende regler justeret efter hvor meget vand der kom i løbet af vinteren og hvor store vandreserverne er. Helt normalt, noget der sker hvert år.

    Men så synes et medie at det er interessant at lave en historie om at der ikke er mere vand, og så har jeg mindst 10 venner, bekendte og familiemedlemmer som vil høre om vi ikke har mere vand, for det har de set i nyhederne på TV. Så må jeg berolige dem med, at alt er som det plejer, måske er der kommet restriktioner på vanding 2-3 uger tidligere end normalt, men ellers ingen forskel ift. året før. Tørke især tidligt om foråret/sommeren kan rykke ved det forventede vandniveau, men så tilpasser man restriktionerne - som Holland også har gjort.

    Mediernes opgave er at tiltrække opmærksomhed og "sælge billetter" - ikke nødvendigvis at fortælle hele sandheden, de har blot brug for en interessant historie.


  • #2   4. aug 2022 CarstenJ du har så ment nok ret i at medierne ser historierne - men når jeg tænker på hvor lidt vi faktisk hørte om Zero Day i Sydafrika og Cape Town som var så tæt på intet vand at have tilbage og der findes efterhånden en del steder hvor vandmangel er noget folk skal tage alvorlig og hvis du har læst andet om dette emne fra mig af ser du at jeg er begyndt kun at bade hver anden dag + samle det vand der er koldt og kommer fra den varme hane og jeg gøre det også hvis jeg koger æg vandet bliver gemt til anden (vanding) brug både det kolde og jeg tror på at vi i flertal kan gøre en forskel og hvis du sku vælge imellem at tage bad eller have vand til at drikke hvad vil du så vælge smiley

  • #5   4. aug 2022 Det undre mig lidt at Holland mangler vand, med alle de kanaler de har med vand som kan renses, Holland ligger lavt i forhold til Nordsøen. Nogle steder end dog under. Man har i mange år pumpet vand ud i store søer.

  • #6   4. aug 2022 Jeg kom til, at tænke på denne overskrift

    Gud skabte verden, men hollænderne skabte Holland. Nu er landet i fare for at forsvinde under vand

    Og jeg var i Thailand hvor der var vand
    https://www.dr.dk/nyheder/udland/halvdelen-af-bangkok-stadig-under-vand

    Men er der nogen der har set og hørt mere til det her

    https://nyheder.ku.dk/alle_nyheder/2020/09/kemiker-omdanner-havvand-til-drikkevand-ved-hjaelp-af-co2/




  • #7   4. aug 2022 Jeg er bekymret for hvorfor de ikke skriver noget om restproduktet. Hvor skal det hen?

  • #9   4. aug 2022 Leon

    Nu kunne det aldrig falde mig ind at drikke regnvand, det er fuld af skidt og møg.


  • #11   4. aug 2022 Annella

    Måske er regnvand rent ude på landet, men i byer indeholder, de bly, partikler fra biler osv...så nej tak.

    Det ville da være tåbeligt af mig at koge regnvand og bruge penge og energi på det. med de energi priser lige nu.


  • #12   4. aug 2022 Jojo hvorfor har Holland ventet så længe med at fortælle hvad den Hollandske befolkning burde gøre og jeg læser at vandmangel i floden Rhinen gør at ting ikke længere kan fragtes på Rhinen og Rhinen går gennem flere lande.

  • #13   4. aug 2022 Annella du har nok hørt/læst om hvordan Rhinen mangler vand og så tænker jeg på hvordan jeg har oplevet at der siges at vi vil få ekstrem vejr med torden og andet - men den smule regn der er kommet over Slagelse er ikke noget at tale om og kan faktisk dårligt huske hvornår vi har oplevet dagsregn altså altså regn over et par dage.

  • #14   4. aug 2022 Polysl jeg er sikker på at du vil drikke regnvand hvis du bliver tørstig nok og ellers må du ud og finde en kilde.

  • #16   4. aug 2022 Annella jeg så billeder ned fra Tyskland og Rhinen der var da steder der ikke ku sejles og jeg undre mig over at du og Jojo åbenbart ikke forstod hvorfor træerne taber deres blade 4 uger før tid (var det ikke sådan din skovfode havde sagt og det er jo ikke kun grundet tørke at floderne mangler vand det er også os mennesker som og ja jeg må kalde det for misbrug af godt vand og vi ser det over alt - vi har ku se det i flere årtier eksempelvis store søer rundt omkring på moder jord er udtørret på grund af os mennesker.

  • #18   4. aug 2022 Jojo så du vil ikke give menneskernes overforbrug af vand + den menneskeskabte klimaforandring skylden for det der forgår på jorden og lige at tilføjes at jeg lige har læst at jorden er begyndt at roter hurtigere - men alle de ting betyder jo ikke noget for os der har en alder og er ligeglade med det vi efterlader til vores børn - børnebørn OSV.

  • #19   4. aug 2022 Jojo PO floden i Italien er stadigt ekstrem tør og i vil bare ikke se det og i mit univers ser jeg det som en større katastrofe - men i ser det ikke før vi skal slås om vandet smiley

  • #21   5. aug 2022 Annella jeg syntes jeg læste at Rhinen vil falde yderligere 47. cm i weekenden og nu er Themsen også kommet med og i England beder de bare befolkningen om at tænke sig om.

  • #23   5. aug 2022 Jojo vi kan vel blive enig om at verdens havene stiger grundet al den afsmeltning af indlandsisen på Grønland - de gletsjer der smelter med stor hast rundt omkring i verden - ligeså smelter Syd polen - men når så flodernes vandstand er faldende må jeg ku kalde det for stærkt bekymrende - da de 2 ting jo ikke hænger sammen og hvis ikke alverdens leder tager sig sammen kan det få katastrofale følger og der var igen hedebølge i Paris.

  • #25   5. aug 2022 Jojo vi kan stadigt nå det og vi kan jo ikke bruge tale om at Al Gore havde ret og vi ku jo starte de lette steder - bad kun hver anden dag - vask kun op hver anden dag - tøjvask en gang om ugen (stakkels børnefamilier) vask kun bil en gang om måned og der findes jo mange ting som vi tager for givet eksempelvis rent vand i hanen og sådan sku det gerne forblive.

  • #27   5. aug 2022 Jojo nej og vi ku jo efterhånden nok kalde det for synflod og du kender nok godt det at folk ønsker sig et eller andet vejr og jeg plejer at sige at de skal passe på hvad de ønsker sig.

  • #28   5. aug 2022 For nogle dage siden havde vi en syndflod, vejen skråner ned mod vores ejendom, det løb ind over fortov og ned i kælderen. Vi har 2 kloak riste, hvor de var tilstoppede, så fat i kommunen som ikke reagerede på vores henvendelse. Det er fandme frækt. Det er så ejendommen som må bære udgiften for at få fjernet en ½ meter vand.

  • #30   5. aug 2022 jojo

    Det er ikke tale om forsikringer, men vedligeholdelse og rensning af kloaker. Det er kommunens ansvar. Det er ikke raketvidenskab at bruge en spulevogn. På samme måde med huller i vejen hvor en kommer til skade på cykel - så kan man få erstatning fra kommunen - de siger så at man skal tage billede af hullet, hvordan gør folk lige det hvis de er bevidstløs.


  • #31   5. aug 2022 Polysl vedligeholdelse sker det over hos dig smiley

  • #32   5. aug 2022 Leon

    nej,

    før var der en gadefejer maskiner som kørte rundt, den er åbenbart også afskaffet her i vores gade. Det som vi i ejendommen kan gøre er at bede administrationen om at dem som servicere om at spule kloak risten så vi ikke ser vand i kælderen.

    Så er der den dyre løsning, at lave en kloak som kan tage vandet som løber ned af kælder trappen.


  • #34   5. aug 2022 Jojo et godt initiativ fra din kommune det sku alle kommuner gøre smiley

  • #35   6. aug 2022 Kloakering og rensningsanlæg har vi godt nok haft i mange år, og det i alle
    landets kommuner.
    Og Leon det gør alle kommuner, at rense spildevad har været lovpligtig i mange mange år.

    Jeg husker min far arbejde hos en entreprenør med bygning af rensningsanlæg allerede i 1950.


  • #36   6. aug 2022 Brok S hvis du læser Jojo og hans sidste kommentar trækker der regnvand uden om spildevandet og regnvand er jo (næsten) ren vand - altså bortset fra diverse giftstoffer vi mennesker smider i jorden eksempelvis ukrudtsgifte - nikotin fra smidte cigaretskodder + det løse.

  • #37   6. aug 2022 Brok S jeg har også været med til at lægge kloarker i mine unge dage 1976/77.

    profilbillede
  • #39   6. aug 2022 Jojo netop en god ting i din kommune og se nu i Frankrig må de køre vand ud til befolkningen grundet vandmangel og tænker på hvor meget der skal til før befolkningerne i andre lande kan forstå et vink med en vognstang.

Kommentér på:
Holland erklær vandmangel.

Annonce