{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
230 visninger | Oprettet:

Energier solkraftværker. {{forumTopicSubject}}

Ja opfindsomhed kan jo være godt og det undre mig at solenergi ikke bruges i en form som solkraftværker - der fleste af os har jo set når forskningsprofessorer viser hvordan de ved at sætte spejle op og derved få solens stråler i fokus så solstrålen kan smelte sten - så hvorfor gøres det ikke i støre målstok så det ku blive til energikilden i et solenergikraftværk og når så solen ikke skinner har vi vores ude mærket vindmøller og vandkraftværker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Energier solkraftværker.
  • #1   29. jul 2022 Leon

    Problemet er at vi kun har 3 vandkraftværker, solenergi, og vindmøller kan ikke lagre energi. Værker rundt om i Danmark er nød til at have en kontinuerlig proces.

    Måske brint generatorer er løsningen, men pt. er det en for kostbar energi form. Så er der atomkraftværk - det er der vist ikke mange danskere som går ind for.

    I USA har de store anlæg med spejle i ørkenen som producere energi, men her i Danmark kan vi have mange dage uden sol,

    Jeg tror bare vi må vente på den rette teknologi, og indtil da brænde fossil eller gas af.

    Vindmøller?

    ja - men hvad gør man når der er vindstille? så er der ingen energi for den kan ikke lagres.


  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #2   29. jul 2022 De anlæg med spejle har jeg set et par stykker af da jeg var på et lille roadtrip for et par uger siden. Det ene var ude i ørkenen på køreturen ud mod Las Vegas. Det andet lå langs Interstate 5 mellem Los Angeles og San Francisco.

    Jeg tænker bare at solceller er mere effektive, men jeg ved ikke om de reelt er det. Solcelleanlæg koster måske mere at etablere.


  • #3   29. jul 2022 Polysl jeg syntes at havde hørt at på sygehusene har de nødgenerator som starter ved strømsvigt og jeg ved da at hvis du sætter en stor beholder med vand ud og stå i solen kan du tage et brusebad når det bliver aften.

  • #4   29. jul 2022 CarstenJ jeg kan huske for x-antal mange år siden der ku man købe en solcellekuffert for x-antal penge og den ku du så lukke op sætte ud i solen og den ku eksempelvis trække en kaffemaskine og ja solceller på alverdens hustage vil være godt.

Kommentér på:
Energier solkraftværker.

Annonce