{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
297 visninger | Oprettet:

Brandekomfur og Madam Blå 1964 - 1973. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg kom til at huske hvordan der hos mine Oldeforældre som boede på Brede grund på Amager havde bygas i køkkenet og en gammel karklovn i stuen og der stod Madam Blå altid med et par kopper kaffe og der er vi da tilbage i 1964 og til min mor går bort i 1973.
Jeg husker også hvordan en af min mores gode veninder havde noget familie oppe i Rørvig og de havde brandekomfur i køkkenet og ja der stod jo altid en madam Blå når der kom gæster og syntes faktisk også at huske at de havde et gammel das - så ja vi kommer lidt tilbage i tiden.
Og nu med de historier fra min barndom tænker jeg på hvor mange ting folk ikke bare lige vil gøre så som hvis man sku koge vand til et bad i et badekar og jeg klatvasker mig gerne i koldt vand eller koge vand til en opvask eller hvis vi sku fyre med brand og tænde op hver morgen - vi er jo nogen der har prøvet det liv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brandekomfur og Madam Blå 1964 - 1973.
  • #2   26. jun 2022 Annella du har misforstået mit indlæg for det var jo netop min tanke i hvordan det var engang og det er især den sidste del af mit indlæg hvor jeg gør opmærksom på ting der ikke var lette som nu til dags og du må da give mig ret i at du ikke vil koge vand til et badekars bad dagligt tror du forstår det nu og jeg tænker ikke i nostalgi smiley

  • #3   26. jun 2022 Ja ting er blevet nemmere i dag, jeg kan godt huske tiden dengang med das i gården, ingen varm vand, man blev vasket i en stor balje, kakkelovnen, som vi kun havde i stuen, og frøs af helvede til på 1 sal. Det var så slemt at tapetet begyndte at løsne sig. Men som barn som 5 årig så var det ikke så slemt. Min far arbejde, min mor arbejde, så dengang var man alene hjemme. Her blev man ikke placeret i børnehave. Vi fik vores morgenmad og så måtte vi så vente på aftensmaden.

    Vi havde en sort puddel, som hadede mig og bed mig hvis den kunne, så en dag bandt jeg et gummibånd om den hale om morgenen, og den fes rundt som en raket fordi den havde ondt, man måtte så senere kappe halen, på det møg bæst. Og siden har den gået i en bue om mig. Sådan en møgkøter.


  • #4   26. jun 2022 Polysl ja og is på de et lags ruder og jaaaaa vi tænkte jo ikke på hvordan livet mange år senere vil blive ret meget letter smiley

  • #6   26. jun 2022 Ja nazi allerede som barn var du dyremishandler, og og lidt lystløgner



    profilbillede
  • #7   26. jun 2022 Annella det er også varmt omkring de 30 grader smiley

  • #9   26. jun 2022 Annella hold da op så husk at have vand ved jeres side.

  • #10   27. jun 2022 Annella

    Skønt med 32 grader, elsker varme....men husk at drikke vand og ikke de der fancy vand.


  • #11   27. jun 2022 Brok

    <det var ikke dyremishandling, men forsvar. en skulle sætte en stopper for den møg puddel. Det er derfor jeg hader køtere. Hvis det stod til mig, så skulle de alle i en container og sendes til Kina hvor man spiser hunde.


  • #12   27. jun 2022 Leon

    Minder om det der var, er for altid brændt ind i hukommelsen, men som barn kender man ikke tider, som var anderledes, sådan var det bare. Det var en tid hvor en 5 øre eller 10 øre var noget værd. Minder om dengang gør en ydmyg i fremtiden - at nøjes. Fremtiden påvirker også ens måde at indrette sig, at få smag for kvalitet.

    Madam Blå er gået på pension, men husker den, det er for mig at se en del af ens barndom. Faktisk er den genial med sin stofpose som kunne genanvendes og ikke som i dag er en kaffepose som røg til skrald.


  • #13   27. jun 2022 Polysl ja pengene havde en anden værdi og ja Madam Blå var forud for sin tid med en genbrugspose som filter og minderne består smiley

Kommentér på:
Brandekomfur og Madam Blå 1964 - 1973.

Annonce