{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
291 visninger | Oprettet:

Kontant løst samfund. {{forumTopicSubject}}

Ja med tanken om hvordan de i Norge har et kontant løst samfund og at nordmændene pludselig har opdaget at deres stat ved på kroner og øre hvad den enkelte nordmand bruger sine penge på og det har fået dem der i Danmark tænker på hvis vores land sku ud i den samme model hvor staten overvåger alle - dog må jeg sige hvis jeg blev overvåget vil dem der sku gøre det - falde ret hurtigt i søvn - så kedeligt er mit liv.


Kommentarer på:  Kontant løst samfund.
  • #1   13. jun 2022 Tror ikke vi i nærmeste fremtid ser et kontantløst samfund i Danmark, da det vil ramme ca. 1/4 del i Danmark. Mange ældre kender ikke til MobilePay, som enten bare har et Dankort, eller et MasterCard Credit.

    Selvom jeg er IT kyndig har jeg intet på min mobil af sikkerheds grunde - som betyder at det er ligegyldig hvis jeg mister den. Jeg har ikke engang en opkald liste, den har jeg på papir. Flere har sagt til mig: Skal du ikke have en nyere mobil? hvorfor det spørger jeg?

    Den kan modtage sms, modtage opkald, ringe fra. Så hvorfor få den nyeste? den har ikke en skramme selvom den er mere end 10 år gammel en Samsung.

    Folk registrerer sig overalt med sit mobil nummer, og med de søgefunktioner man har i dag er det ikke svært at finde en person - og videre ens e-mail så de kan sende en masse skrald. Ingen kan finde min e-mail - de kan ikke engang søge på min adresse.

    Lider jeg af paranoia? Nej - Jeg har bare erkendt for længe siden, at man skal passe på teknikkens evne til at registrerer en person.

    Når jeg er ude på usikre sider bruger jeg en virtuel VPN forbindelse så er jeg total anonym - på den måde undgår jeg evt. virus og andet skrald.


  • #2   13. jun 2022 “tyv tror hver mand stjæler”.

    Fremtiden er nok ikke mindre it.


  • #3   13. jun 2022 Et eller andet sted skal folk med kriminelle hensigter skaffe penge, og jeg vil påstå at vi vil se et mere voldelig samfund uden adgang til kontanter. Vi har det allerede med gade røverier, fordi butikker og kiosker har bokse som personalet ikke har adgang til. Banker har stort set ikke penge ret mange steder, så bankrøveri er stort set ikke mulig.

    Jeg ser en fremtid hvor folk angribes ved en bankautomat. Men det er da godt at man stadig kan hæve over et beløb når man handler ind. Har ikke brugt en hæveautomat i de sidste 10 år, Ved større beløb går jeg ind i banken hvor jeg kan føle mig mere sikker.


  • #5   13. jun 2022 Jeg griner godt af en IT ekspert der vil lave verden om til hestevogn og bumletog.

    Fremtiden er her og kan ikke stoppes.


  • #6   13. jun 2022 brok

    Hvor ser du det om hestevogn, og bumletog?

    Jeg har ikke noget imod fremtiden - jeg sejler bare en smule under det som samfundet vil. Jeg har mine betalingskort som fint benyttes. jeg har ikke brug for at have det på min Mobil. Det er et fravalg jeg har taget af sikkerheds hensyn. Faktisk er der mange i IT som heller ikke har. Ved du at man kan aflæse en tændt mobil og stjæle hele dens indhold.

    Faktisk kan man aflæse en transaktion i en butik mellem butik og kunde på en mobil - fordi den ikke er krypteret med en App.


  • #8   13. jun 2022 jojo

    Jeg tror du ikke er nok informeret om hvad man kan som at stjæle folk data. Søg selv - for jeg gider ikke.


  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #11   13. jun 2022 Jeg bruger stort set aldrig kontanter, jeg betaler med ApplePay stort set alle steder. Både i butikker, online, på benzinstanderen, når jeg skal med toget - ja, jeg har endda købt småkager af spejderne med ApplePay. Jeg bruger stort set kun kontanter når jeg lægger drikkepenge til rengøringskonen smiley

  • #12   13. jun 2022 Jeg kan nu godt li at have en krone eller to hvis det hele sku gå i stå og jo mobilpay er nemt - men ingen kender dagen i morgen smiley

Kommentér på:
Kontant løst samfund.

Annonce