379 visninger
|
Oprettet:
Valget på onsdag {{forumTopicSubject}}
Jeg vil stemme for et NEJ,
Ikke fordi EU er noget dårligt, men fordi nu bliver vi
pålagt endnu mere militær og mere krudt og kugler.
Putin har i den grad taget dagsordenen i vores krigsgalskab.
jan 2016
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 6 Svar: 89
NEJ TAK til EU’s militære missioner i Afrika - at støtte Franske Totals og andres kapitalinteresser i fortsat udnyttelse af Afrika
og NEJ TAK til at støtte den danske krigsindustri som fx det stenrige Systematic i Århus, der laver software til overvågning i diktaturlande og styreprogrammer til USAs militær.
Stem NEJ på onsdag.
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 586
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Mette Fupski prøver at bilde den danske befolkning ind at man ikke vil sende tropper til konfliktområder - hun siger også at afskaffelse af forbeholdet ikke betyder en EU hær.
Münchhausen ville være stolt - Pinocchio måtte som Mette Fupski ned til en snedker og få næsen afkortet.
Vi skal ikke have flere danskere hjem i en sort sæk.
Men desværre tror jeg ikke at flertallet ser det store billede og stemmer JA:
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 344 Svar: 2.151
Tænk hvis nogen lyttede til dig så lærte de da noget om øgenavne og intet om forbeholdet.
dec 2014
Så du mener at det er uden betydning at sige ja? Når du siger: det kun er om forbehold - det konflikter med at du stemmer nej. Når man bruger kun er at bagatelliserer afstemningen - så hvorfor stemmer du nej?
apr 2019
Men om jeg stemmer nej har jeg begrundet i oplægget og det har intet med
hverken Fupski, Ulla Bulla land, Pinocchio, Münchhausen, Fjog eller hvad du nu kan finde på.
dec 2014
Det har intet med at være belæst at kende sjove fortællinger som Münchhausen som er tysk - alle som har haft tysk i folkeskolen kender til hans fortællinger og en som person blev samlet som bog om hans liv som løgner. Men han var ikke i mine øjne løgner, han var en fantastisk fortæller med en ufattelig god fantasi.
Men det kan godt bruges i den kontekst om Mette Fupski - som lyver folk lige op i fjæset.
Der er forskel at være politiker og så historie fortæller - han lyver ikke, men mette fupski lyver folk lige op i yveret. Det rager mig en pisblomst om øgenavne - jeg hader at blive løjet lige op i fjæset.
dec 2014
apr 2019
dec 2014
jan 2016
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 6 Svar: 89
Fra regnbuen på Aros i Århus.
apr 2019
Dine påstande er ren gæt.